• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 07:49:55 följande:

Godmorgon från bb! Det blev en pojke!

Stort grattis! Så kul!
  • Amie77
    lallallalla skrev 2016-10-29 19:59:53 följande:

Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3

Massor med grattis!

Åh, nu vill jag ha min flicka också! Men snart så... :)
  • Amie77

Jag har - lyckligtvis - inga känningar alls inför kommande bebis. Verkligen noll. Men iofs hade jag inte det med storebror heller förutom en slempropp på morgonen innan han föddes. Och efter första känningen mes torebror gick det med raketfart så jag vet ju att jag skulle kunna ha en bebis om fem timmar om det ville sig så särskilt då det oftast går fortare med barn nummer 2... :D

• Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-10-30 05:22:24 följande:

Inga känningar här heller, bara vanliga hederliga icke-smärtsamma sammandragningar. Kommer nog dröja innan jag får träffa lilla sprattlet.

Eller så blir det som för mig första gången, trodde verkligen inte jag skulle föda 10 dagar innan BF iom att jag inte känt något alls... Sen var han där helt plötsligt. :)
  • Amie77

Nej, inget sånt. Jag gjorde det på senaste besöket eftersom min bebis ligger så djupt inne att det inte går att känna huvudet utifrån. Så var det med storebror också. Så hon kände vaginalt och konstaterade att huvudet var där det skulle. :) Men annars har jag aldrig gjort gynundersökning under någon av mina graviditeter, varken tidigt eller sent, utöver VUL i början då.

• Amie77

Lycka till alla som går och väntar och längtar!

Jag är ju ganska anonym av mig, men kan säga att någon gång 1-4 november så kom vår dotter med planerat snitt!

Och oj, vad upplevelsen varit bättre än vaginal förlossning. Smärtan efter trots op är inget i jämförelse - denna gång har jag bara kunnat bebisnjuta!

Skriver mer senare och önskar alla som inte fått än lycka till!! :)

• Amie77

Tack för alla grattis!! :)

lallallalla skrev 2016-11-05 12:29:20 följande:
    Fast jag måste säga att jag njuter av full bebislycka ändå. Jag kopplar inte ihop förlossningen med bebisen.
    Nej, jag kopplade heller inte ihop bebis med förlossningen, men jag hade så fruktansvärt ont efter min vaginala förlossning att jag grät av smärta och inte var helt bra på flera veckor. Så njuta av bebisen var i de stunder jag kunde sitta absolut stilla och inte röra mig en millimeter. Och det var ju inte så ofta... :) Som sagt, operationssmärtor till trots så är de ingenting jämfört med vad jag upplevde förra gången. Så himla skönt (denna gång alltså)!

• Amie77
    lallallalla skrev 2016-11-06 07:20:43 följande:
    Men åhh... :( ..nu trillar tårarna för din skull också. Fy, vad jobbigt. Verkligen bra att du får en ljus upplevelse den här gången. Kram!
    Tack så mycket! Ja, det var väldigt jobbigt och det var både själva förlossningen och efterdyningarna som gjorde att jag efterfrågade snitt. Så glad över det nu!
  • Amie77
    Kajo skrev 2016-11-11 08:30:59 följande:

Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)

Massor med grattis!! Och vad härligt med en så positiv förlossningsupplevelse.

Håller tummarna för att det snart sätter igång (av sig själv) för er som är kvar! Är det irrbloss och Pusheen kvar nu av de som varit aktiva i tråden?
  • Amie77

Stort grattis, Pipam! Lät verkligen inte som en rolig förlossning, men nu kommer du att må bättre och orka mer dag för dag så att du enbart kan fokusera på din lille grabb.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016