Höstbebisar efter IVF 2016
Godmorgon från bb! Det blev en pojke!
Godmorgon från bb! Det blev en pojke!
Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3
Jag har - lyckligtvis - inga känningar alls inför kommande bebis. Verkligen noll. Men iofs hade jag inte det med storebror heller förutom en slempropp på morgonen innan han föddes. Och efter första känningen mes torebror gick det med raketfart så jag vet ju att jag skulle kunna ha en bebis om fem timmar om det ville sig så särskilt då det oftast går fortare med barn nummer 2... :D
Inga känningar här heller, bara vanliga hederliga icke-smärtsamma sammandragningar. Kommer nog dröja innan jag får träffa lilla sprattlet.
Nej, inget sånt. Jag gjorde det på senaste besöket eftersom min bebis ligger så djupt inne att det inte går att känna huvudet utifrån. Så var det med storebror också. Så hon kände vaginalt och konstaterade att huvudet var där det skulle. :) Men annars har jag aldrig gjort gynundersökning under någon av mina graviditeter, varken tidigt eller sent, utöver VUL i början då.
Lycka till alla som går och väntar och längtar!
Jag är ju ganska anonym av mig, men kan säga att någon gång 1-4 november så kom vår dotter med planerat snitt!
Och oj, vad upplevelsen varit bättre än vaginal förlossning. Smärtan efter trots op är inget i jämförelse - denna gång har jag bara kunnat bebisnjuta!
Skriver mer senare och önskar alla som inte fått än lycka till!! :)
Tack för alla grattis!! :)
Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)
Stort grattis, Pipam! Lät verkligen inte som en rolig förlossning, men nu kommer du att må bättre och orka mer dag för dag så att du enbart kan fokusera på din lille grabb.