• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-10-21 12:50:20 följande:
    Det kommer säkert pang bom för dig som inte känner så mycket. Och blir utdraget i en evighet för oss med falsklarm hela tiden. :P

Fp-planen är svår. Jag tror vi fyllde i i efterhand med dottern. Men det beror ju lite på vad man har för arbetsgivare. Nu kan man ju inte spara så många dagar heller.
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-21 10:42:05 följande:
    "försöka gräva sig ut" hahaha! Känner igen det där krafsandet!
    Jag är 39+0 idag. Känner typ ingenting. Ingen slempropp. Inte mer sammandragningar än vanligt. Det här kommer nog ta lite tid. Men spjälisen är iaf bäddad och kakorna bakade! Måste bara ta tag i fp-planeringen på riktigt. Svårt att veta precis hur man vill ha det så långt fram i tiden.
    Man får väl bara spara ett visst antal dagar efter 4 år, men sen faktiskt ha resten till 12 års ålder så det känns eventuellt som en bättre deal. De flesta har väl inte ekonomi nog att spara alla dagar till 4 år heller...

Vi har den sortens ekonomi att vi ska ta 5 dagar per vecka. Har inte råd med mindre, troligtvis, men har planerat två månader framåt och sett hur vi klarar oss på 21 eller 23 dagar (blir ju olika antal dagar månaden oavsett om man tar lika många dagar i veckan hela tiden). Klarar vi oss på 21 dagar månaden så kommer vi att ta det resterande tid fram tills 1 års ålder för att spara en eller två dagar här eller där (då kan det bli en fyra dagars-vecka här och där). Efter ett års ålder måste man ju skydda SGI så då blir det fem dagar oavsett men uppblandat med lägstadagar eftersom de också "räknas" då man skyddar SGI.

• Amie77
    lallallalla skrev 2016-10-24 05:33:14 följande:

BF idag! :)

Jag vaknade kvart över fem för ett toabesök och fick en söt, liten rosastrimmig slempropp på papperet. Inte ens en tiondel så stor som förra, men med teckenblödning. :)

Hoppas, hoppas, hoppas!!!! :D

Nu är det nog på G!! :)
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-10-25 06:59:45 följande:

Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!

Så spännande! Lycka till!

Kan knappt fatta att det är snart är dags för mig också!! Måste ta tag i BB-väskan - har slängt ner random saker som jagf kommit på i en vecka nu, men allt är oorganiserat och ogenomtänkt i detta läge. :D
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-10-25 22:16:41 följande:

Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.

Stort grattis!! Uppdatera mer när du kan och orkar. In i bebisbubblan nu! :)
  • Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-26 10:07:48 följande:

Jag har helt plötsligt blivit supernervös inför typ allt! Har jag gått hemma för länge nu? :)

Det jag har börjat bli lite nervös inför är hur man ska hinna aktivera storebror på ett bra sätt nu då lillasyster kommer. 15 timmar i veckan är han ju på förskolan, och det tycker jag är jättebra! Men de där långa barnvagnspromenaderna som jag tog då storebror var upp till 1-1½ år gammal känns ganska körda nu... Han har inte tålamod för långa promenader längre. Då han var liten och bara sov i vagnen var jag ute en timme per dag minst och lyssnade på podcast under tiden.

Oh well, folk har ju haft två barn förut i världshistorien utan ens 15 h på förskola, :D, så det ska nog gå bra, men för mig är det storebror jag tänker mest på i detta läge faktiskt.
  • Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-26 12:52:35 följande:

Ja Amie, samma här faktiskt! Också är jag rädd att storebror ska känna sig undanskuffad. Han har så himla stort närhetsbehov nu, som om han känner på sig att någon ska lägga beslag på mig snart. Men jag kanske läser in för mkt i det.

Min har blivit EXTREMT mammig senaste månaden. Han har aldrig varit mammig eller pappig tidigare så tror helt klart de känner på sig. Hälften av gångerna är han jätteglad över lillasyster, hälften av gångerna (då det kommer på tal) så säger han att han inte vill ha henne... Lilla gubben, vilken förändring det blir för honom! Större än för oss föräldrar naturligtvis.
  • Amie77
    lallallalla skrev 2016-10-26 17:17:09 följande:

Jag är så trött just nu.. Igår var jag på kontroll, tappen är nästan helt utplånad och öppen 2cm. Slemmisen har gått, jag har haft teckenblödning och förutom alla random sammandragningar och förvärkar så har vi haft tre tillfällen där vi verkligen trott att det är på G, då värkarna både blivit regelbundna och intensivare. Bara för att plötsligt försvinna. Jag har sovit bra tre nätter på veckor, varav två ggr med sovdos. Jag börjar tro att allt bara är inbillning, jag är nog inte gravid egentligen.. skengravid kanske.. eller schitzofren?

Usch, vad jobbigt! Och särskilt då man tror att det verkligen är på gång och så är det ett falsklarm. Men nu är det ju så nära, så nära!! Synd att bli så sömnpåverkad dock...
  • Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-28 22:54:51 följande:

Även jag klockar värkar, pust!

Oj, spännande. Lycka till!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016