• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Vad skönt för er som mår bra, njut!!! :) Jag mår verkligen sämre denna graviditet. Imorgon går jag in i v 39, känns jättekonstigt då jag bara kom till v 37 med dottern. Jag sover dåligt, vaknar varannan timme av att det värker i hela kroppen så jag måste upp o gå o även kissa. Värken kan sitta i ett tag vilket är väldigt jobbigt. Men nu är det bara en dryg vecka kvar till snitt så det känns hanterbart, hade varit hemskt om jag hade behövt gå längre än BF. 

Förlåt för ett negativt inlägg, egentligen älskar jag att vara gravid! ;) Jag är faktiskt lite glad att jag har tröttnat på det den senaste tiden, för det gjorde jag aldrig senast. Nu ser jag fram emot alla bebisar som kommer födas inom kort här i tråden!

• jewel
    CB1982 skrev 2016-10-03 14:40:35 följande:

Tack alla.

Det har varit en tuff dag hittills.

Sonen mådde bra först men slutade helt plötsligt att andas. De sprang iväg med honom och först 2 timmar senare fick jag veta att läget är stabilt.

Just nu ligger han på neo och jag på BB. De körde dock in mig i sängen så att jag fick träffa honom. Så fin han är, längtar tills jag får hålla honom i min famn.

Vilken tur att allt gick bra, men vad hemskt när han slutade andas! O att behöva vänta så länge på att få veta nåt... Hoppas att du får hålla honom snart!
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-10-04 22:07:58 följande:

Hej alla!

Är helt slut, har varit ännu en intensiv och jobbig dag. Idag har de gjort fler undersökningar och hittade ett hjärtfel som heter Fallots tetrad. Han kommer behöva opereras vid 3-4 månaders ålder. Ska få med information imorgon när läkaren kommer och går ytterligare undersökningar.

Nu ska jag försöka sova lite...

Tänker på er! Kram <3
  • jewel
    Gingerpool skrev 2016-10-07 21:17:20 följande:

Följer er här varje dag även om jag är "klar"! (Läste att man måste vänta tills barn nr 1 är ett år gammalt innan man får köa för syskonförsök! Och sen är det ett års väntetid minst tydligen. Kul.)

Jag kommer ihåg hur det var när vi fick dottern, då började jag direkt fundera på hur många barn vi kunde få plats med i huset o längtade efter nästa ;) Men nu är vi nog nöjda med två tror jag.

Får ni syskonförsök betalt av landstinget? Här fick vi gå privat denna gången eftersom vi redan hade ett barn. Då har de väl inga regler om hur länge man behöver vänta antar jag...?

Du får gärna berätta lite om hur ni har det där hemma om du vill! :)
  • jewel

Jag sover riktigt dåligt om nätterna nu. Vaknar ofta vid den här tiden (ca 04) o kan inte somna om. Sover en stund på dagen också som tur är, annars hade jag varit ett vrak. Men nu smäller det snart, på tisdag är det dags för snitt! Trodde verkligen att det skulle sätta igång tidigare men det verkar inte så. Blir nog en stor bebis det här, BM trodde på över 4kg i onsdags! :)

• jewel
    CB1982 skrev 2016-10-07 19:46:17 följande:
    Låter som ischias, det strålar ju nedåt.
    Hur stor var din lille kille? Jag är lite nyfiken eftersom jag också har stort SF-mått. Jag vet att det inte behöver betyda nåt men kul att höra ändå!
  • jewel
    Gingerpool skrev 2016-10-08 10:23:23 följande:

Tack för alla glada tillrop, här hemma går det superfint. Lilla fröken har några riktigt knöliga timmar på kvällen just nu men annars är hon nöjd när hon är vaken och sover fortfarande mest. Vi har haft lite amnings-knöl men hon går upp bra i vikt på bara amningen så det är mer en parantes. Man blir väldigt populär tillfälligt när man får barn, men vi har kunnat undvika rusningen eftersom hon kom så tidigt. En månad är hon idag! (Men fortfarande inte 40 veckor... Galet!)

Vi har blastos i frysen, tre stycken. Så det är därför det blir sådan väntetid, vi slipper gärna börja om med hormonsprutor om det går. Just nu kostar det 11 000 kr att göra ett återinförande med frysisar när man betalar själv. Men det betyder att vi nästan kan göra tre syskonförsök innan vi är uppe i kostnaden av ett privat IVF från "scratch" så att säga.

Man får väl se, det kan ju plötsligt ta sig av sig själv också! Det hände en av mina vänner precis. 4 år och flera IVF för första barnet och sedan tog andra barnet på första försöket. Nu har jag iaf långt bättre förståelse för min egen kropp. T.ex en sådan sak att jag har ägglossning på dag 16 eller 17, aldrig tidigare. Det visste jag inte förut så kanske är det att vi aldrig lyckats pricka in. Vi har ingen riktig orsak till att det inte funkat, nämligen.

Så härligt att allt går bra trots lite amnings-knöl. Ja tänk att hon redan är en månad, tiden går fort!

Om ni gärna vill sätta in era blastisar tidigare borde de väl kunna transporteras till en privat klinik? Vi använde frysta spermier som frystes in 2011 både när dottern blev till o nu denna graviditeten. Denna gången skickades några strån med spermier från Sahlgrenska (där vi gjorde IVF 2012) till den privata kliniken. Om ni vill sätta igång tidigare än om två år alltså. Men som du säger kan det ju vara kul att testa själva ett tag kanske. Vill ni gärna få barn tätt? 
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-10-08 09:57:27 följande:
    Så spännande att det är så nära nu! Själv har jag väl cirka 4 veckor kvar (vet inte snittdatum än). Men som sagt: ska jobba två veckor till och vill vila upp mig innan samt rädd för att snitt inte är ett alternativ om det hela hinner sätta igång så: hoppas verkligen det är MINST fyra veckor kvar! :)
    Ja vi får hoppas att det inte kommer igång för dig innan snittdatumet! Bra att du vilar upp dig då tror jag. Jag har inte jobbat på fem veckor nu, kanske därför han inte vill komma ut ;) 
  • jewel

Jag hoppas att det är okej att skriva lite äckliga detaljer här i tråden... :) Igår var jag riktigt kass i magen hela dagen, kunde inte äta någonting utan att det ville komma ut typ direkt. Detta resulterade i hemorrojder till slut! Har aldrig haft det förut, det gör ont!!! Nån som har nåt bra tips på salva eller så?

O nu på morgonen kom det ganska mycket flytningar med blod i, vilket det gjorde dagen innan vattnet gick med dottern. Så det känns som att det kanske är på gång. Nu har ju vi ett planerat kejsarsnitt inbokat på tisdag så det kanske inte händer nåt innan dess, men man vet ju aldrig... Vi ska lämna dottern hos min mamma ikväll eftersom vi ska iväg tidigt på inskrivning på sjukhuset på måndag morgon. Så då är det helt okej om vattnet går eller värkarna startar! :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016