Gingerpool skrev 2016-10-08 10:23:23 följande:
Tack för alla glada tillrop, här hemma går det superfint. Lilla fröken har några riktigt knöliga timmar på kvällen just nu men annars är hon nöjd när hon är vaken och sover fortfarande mest. Vi har haft lite amnings-knöl men hon går upp bra i vikt på bara amningen så det är mer en parantes. Man blir väldigt populär tillfälligt när man får barn, men vi har kunnat undvika rusningen eftersom hon kom så tidigt. En månad är hon idag! (Men fortfarande inte 40 veckor... Galet!)
Vi har blastos i frysen, tre stycken. Så det är därför det blir sådan väntetid, vi slipper gärna börja om med hormonsprutor om det går. Just nu kostar det 11 000 kr att göra ett återinförande med frysisar när man betalar själv. Men det betyder att vi nästan kan göra tre syskonförsök innan vi är uppe i kostnaden av ett privat IVF från "scratch" så att säga.
Man får väl se, det kan ju plötsligt ta sig av sig själv också! Det hände en av mina vänner precis. 4 år och flera IVF för första barnet och sedan tog andra barnet på första försöket. Nu har jag iaf långt bättre förståelse för min egen kropp. T.ex en sådan sak att jag har ägglossning på dag 16 eller 17, aldrig tidigare. Det visste jag inte förut så kanske är det att vi aldrig lyckats pricka in. Vi har ingen riktig orsak till att det inte funkat, nämligen.
Så härligt att allt går bra trots lite amnings-knöl. Ja tänk att hon redan är en månad, tiden går fort!
Om ni gärna vill sätta in era blastisar tidigare borde de väl kunna transporteras till en privat klinik? Vi använde frysta spermier som frystes in 2011 både när dottern blev till o nu denna graviditeten. Denna gången skickades några strån med spermier från Sahlgrenska (där vi gjorde IVF 2012) till den privata kliniken. Om ni vill sätta igång tidigare än om två år alltså. Men som du säger kan det ju vara kul att testa själva ett tag kanske. Vill ni gärna få barn tätt?