• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

irrbloss_83 skrev 2016-03-28 21:36:05 följande:

Känner så väl igen det där, svårt att komma upp ur sängen imorse, spenderat större delen av dagen på soffan varav ca 1 timme sovandes och nu är jag dödstrött igen, ska bara äta nåt innan jag går och kollapsar i säng igen. 

Det tar verkligen på krafterna det här... Och hur jag ska förmå mig att ta mig upp ur sängen kl 05:20 (utan kaffe dessutom!) imorgon är ett mysterium. 

Förresten, känner likadant som dig ang hungern. Blir hungrig på tre sekunder och då dör jag hungerdöden direkt. Sen när jag har ätit så blir jag snabbt mätt och är mätt så jag mår illa och får matkoma.
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-03-28 21:42:03 följande:

Ja är likadan, så jäkla trött hela tiden. Sen har jag börjat må småilla hela tiden. Kan inte beskriva illamåendet för det är inte sådär kräkillamående utan något som ligger i bakgrunden och får en att känna sig lite småsjuk.

Samma här! Mår konstant lite småilla och inte direkt sugen på något. I morse mådde jag dock för första gången riktigt illa!
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-03-29 08:46:43 följande:

Samma för mig sen ett par dagar tillbaka. Usch. Hatar att må så! Fattar inte hur man ska orka med arbetsveckorna.

Jag har i alla fall precis fått se hjärtslag. Allt såg fint ut. Bra tecken var tydligen en utspänd hinnsäck och att den var högt uppe i livmodern. Dessutom 10,3mm lång så bang on time på 7+2 vilket är vad jag är idag.

Nytt VUL inbokat om två veckor - älskar att jag går privat och utan problem får VUL när jag vill. :)

Åh så skönt, grattis!
  • Pusheen

Jag har molvärk och lite stick i magen då och då. Någon mer som har det?

Pratade med min kompis som är gravid i v 20 med barn nr 2 och hon har aldrig känt något.

Givetvis började jag noja för det.

• Pusheen

Äh, min vän Google (ibland ovän) sa att det är ganska vanligt att känna molvärk och lite allt möjligt där nere och att andra kanske inte känner något alls, som min vän.

Så nu slutar jag noja med det. Kommer säkert något nytt snart

• Pusheen

Ny fråga!

När ni säger vilken vecka ni är i, säger ni då den veckan före som man räknar? Svårt att formulera

Jag är i v 8+1, ska jag säga att jag är i v 9 då eller hur gör ni?

Går man in i "säkra" veckan 12 när man eg är 11+0?

• Pusheen
    Filli89 skrev 2016-04-03 21:08:47 följande:

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

Nej!! Värsta mardrömmen :( Stor kram till dig och hoppas att det kan gå vägen ändå..
  • Pusheen
    Filli89 skrev 2016-04-04 04:33:08 följande:

Tyvär så kom nog allt ut under natten. Stora klumpar blod såg tom bebisen. Aah så kan de gå tyvär. Lycka till tjejer. Kram

Så fruktansvärt hemskt. Beklagar verkligen <3

Stor kram
  • Pusheen
    Filli89 skrev 2016-04-04 11:34:55 följande:

Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.

Underbara nyheter! Men ändå så jobbigt att inte veta varifrån allt kommer. Håller tummarna för dig!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-04 14:11:44 följande:

Idag fick jag se ett litet pyre på 13 mm med ett hjärta som slog! Så himla glad :)

Jaaa! Grattis! Har tänk på dig hela dagen och undrat
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016