• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Filli89 skrev 2016-04-05 04:28:07 följande:

Tyvär fick jag missfall. Såg fostret i säcken med fingrar och tår hemskt. Bland de värsta av smärta jag varit med om höll på i 48 timmar. Läkaren sa att det är en mini förlossning att få missfall så "sent". Har aldrig varit med om större smärta. Nu vill jag inte tänka på barn på ett tag känner jag är helt slut helt enkelt. Får väl tänka att det kunde varit värre att tex få ett sjukt barn eller att få missfall längre fram då man måste föda ut barne, kan inte ens tänka mig smärtan. Kom precis hem och jag har aldrig längtat hem mer. Har världens underbaraste man. Som duschat mig bäddat rent osv. Nu får jag ta d lungt o inte tänka på barn ett tag. Lycka till ni alla fina tjejer och tack för er omtanke. Kram.

Nej, så sorgligt. Beklagar <3

Ta hand om dig nu. Stor kram
  • Pusheen

Jag är så sjukt orolig för MA och MF.

Känner bara av brösten och att jag måste nattkissa. Känner inget mer nu. Har i två veckor innan nu varit sjukt trött och mått illa då och då. Nu mår jag som vanligt i princip. Det ökar ju bara oron.

Vet någon om en privat mottagning där man kan göra ultraljud i Skåne?

Är i vecka 9+0 och vet inte om jag klarar av att vänta till KUB-ultraljudet.

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-07 14:19:05 följande:

Har haft ganska mkt mensvärk nu på fm så det strålade ut i låret. Somnade och vaknar av att det rinner vätska ur mig med blod i, gick på toa och då droppade det några droppar. Sitter på gynakuten nu. Är i vecka 8+0. Det har slutat blöda efter det jag varit på toa och ingen mer värk. Är livrädd.

Åh nej vännen! Vilken fruktansvärd upplevelse Jag håller tummarna för att allt är bra med kotten trots detta. Lider med dig. Stor kram!
  • Pusheen
    vårblomman skrev 2016-04-07 20:45:54 följande:

Jaha, det var det. Tredje missfallet i rad. Hade stannat av för ca två veckor sedan i v 7, är nu i v 9 och den var för liten och ingen hjärtaktivitet. Det var ju IVF så det är ingen tvekan om datumen. Nu ska jag dit nästa vecka för de kontrollerar alltid två gånger men remiss är redan skickad för skrapning. Jag tror jag går itu...

Neeej Beklagar verkligen. Ta hand om er.. <3
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-04-07 20:22:45 följande:

Fostret lever och hjärtslagen såg fina ut. Jag har dock en blödning mellan hinnsäcken och livmoderhalstappen. Så ska sluta med mina fragminsprutor och vänta. Kontroll om en vecka igen. Värsta dagen i mitt liv! Och fy fan va dåligt det är på kk gynakuten i Malmö. Fick vänta i 7h innan vi fick läkarhjälp.

Jag förstår verkligen att det måste varit fruktansvärt jobbigt! Ändå bra att de kunde se blödningen så de vet var det kommer ifrån. Ska man bara vila och vänta och hoppas på att det går över?

Sju timmar?!?!? Heeelt galet! Sjukt dåligt!
  • Pusheen

Vill också skänka en styrkekram till er med blödningar! Tänker på er många gånger om dagen och hoppas så att det går bra för er <3

Mina gravidsymptom är inte så många längre men jag började gråta när jag läste om er situation med andra anhöriga som är gravida och hur det skulle smärta för er att träffa barnen ifall det värsta skulle hända er.

Låt oss hoppas att ni får glädjas tillsammans med dem istället! Så SKA det bli!

• Pusheen

Gingerpool - BF 15/10

FRmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10

Sally Cinnamon - BF 28/10

Amie77 BF 12/11

Irrbloss_83 BF 12/11

Pusheen - BF 8/11

Kajo - BF 16/11

• Pusheen

Men neej! Nu gjorde jag fel!! Här kommer rätt!

Gingerpool - BF 15/10

FRmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10

Pusheen - BF 8/11

Amie77 BF 12/11

Irrbloss_83 BF 12/11

Kajo - BF 16/11

• Pusheen

Gingerpool - BF 15/10

CB1982 - BF 20/10

Queen5683- BF 26/10

Mariana79 - BF 4/11

Pusheen - BF 8/11

Amie77 - BF 12/11

Irrbloss_83 - BF 12/11

Kajo - BF 16/11

• Pusheen

Oro deluxe! Är så jäkla orolig för MA. Typ det enda jag tänker på.

Graviditeten har blivit mer verklig då jag var på första träffen hos mvc igår. Idag har jag varit och lämnat en massa blod inför kub bl.a.

Tänker att ja.. Jag är verkligen gravid. Kanske ska glädjas åt det istället men ändå så kommer tankarna "tänk om kotten är död, bäst att inte glädjas för mycket".

Så tråkigt att de tankarna tar över och svärtar ner. Hoppas på bättring efter kub-ultraljud.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016