• JOLI

Höstbebisar efter IVF 2016

Kajo skrev 2016-05-17 07:27:49 följande:

Hur mår alla? Jag går in i vecka 15 imorgon och känner nästan ingenting. Magen har inte växt så mkt heller. Känns lite spöklikt...

Hade väldigt mycket värk i fre och lör men sen ingenting. Va nog växtvärk för det kändes inte som mensvärk utan det drog mer nere i buken. Vad känner ni?

Det är samma här! Vi går också in i vecka 15 imorgon och det känns verkligen inget!
  • JOLI
    Kajo skrev 2016-05-17 07:46:13 följande:

Ja det känns overkligt. Är det ditt första? Ibland känns magen lite större men då är det nog mest tarmarna som är svullna.

Ja det är första! Ja den svullnar upp lite ibland, men sen sjunker den tillbaka. Jag vill ju ha en liten bebismage snart
  • JOLI

Fick se den lille busen idag! En riktig vilding verkar det vara där inne. Tårarna bara forsade ner av lycka!

Tänk vad lyckliga vi är, som har kunnat få denna hjälp på vägen, till ett litet mirakel. Helt fantastiskt! Så galet imponerande med alla hjälpmedel som finns.

• JOLI
    Libra1 skrev 2016-05-20 19:10:48 följande:

Idag har vi lyssnat på hjärtljud. Det är en livlig liten krabat där inne.

Måste också börja med järntillskott. Någon som testat Duroferon? Min mage gillar inte Niferex så ska testa det istället.

6 dagar till RUL!!! :)

Trevlig helg!

Åh vad mysigt att få höra bebis hjärta! Gjorde ni det hemma eller hos BM? Enligt min BM lyssnar man inte på hjärtat förrän vecka 24, för tidigare än så är det svårt att höra. Lite besvikelse, jag trodde det var väldigt mycket tidigare.

Har ni någon erfarenhet av sådan apparat man kan lyssna på hjärtat med själv? Är lite sugen.
  • JOLI
    Libra1 skrev 2016-05-21 20:14:15 följande:
    Vi lyssnade hos barnmorskan. Hennes förslag eftersom hon vet hur orolig jag är. Så det kommer vi ev att göra varje gång vi ses.

Jag har fått råd att inte köpa en doppler att ha hemma för det kan oroa mer än göra nytta.
    Åh vilken lyx!! Vi var inte speciellt på om det, frågade bara när man börjar med det. Vi hade ultraljud bara några dagar efter barnmorskebesöket (pga svullna äggstockar), så vi höll oss tills dess.

Det kan ju faktiskt vara så, hade jag inte lyckats höra bebis hjärta så hade jag spruckit av oro. Bra du skrev det, det underlättade vårt beslut. Jag är annars inte speciellt orolig över grav. Vi har fått se vår bebis 4 gånger, där den vuxit fint och busat runt. Så vi är ganska lugna nu. Var värre i början när jag blödde stup i kvarten!
  • JOLI
    jewel skrev 2016-05-24 11:59:41 följande:

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut men jag ska tillbaka nästa vecka för det var två grejer de inte kunde se. O jag som var så säker på att det är en tjej blev väldigt förvånad när jag såg tydligt att det är en liten lillebror! <3

Grattis till en liten pojke :) längtar så jag spricker efter vårt RUL
  • JOLI

Sitter i soffan här hemma och kände för en stund sen att jag blev fuktig runt ena bröstvårtan, tittade efter och där var ett par droppar genomskinlig vätska med lite vitt i. Går in i vecka 16 imorgon, kan det redan vara mjölk som börjar läcka? Någon mer som haft det här?

• JOLI
    Amie77 skrev 2016-05-24 17:11:01 följande:

Ja, tror faktiskt råmjölken kan läcka så tidigt. "relativt tidigt" säger de här:

www.alltforforaldrar.se/artikel/br%C3%B6sten-under-graviditeten

Blev så himla paff, blev lite; oj, det är verkligen på riktigt-känsla!

Såg du skulle ha RUL om 3 veckor, vilket datum? Visst är det galet hur tiden springer?
  • JOLI
    Libra1 skrev 2016-05-26 18:19:16 följande:

RUL idag och allt såg perfekt ut. Vi väntar en liten pojke. <3

Grattis till er, så skoj :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016