• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Har apropå ingenting haft ett underligt gravsymptom senaste veckan:

Jag vet inte om jag är hungrig eller mätt. Jag KÄNNER något, men vet inte om det är mättnad eller hunger. Hur jäkla konstigt som helst. Så ibland har jag antagit att det är mättnad och sen en halvtimme senare ätit fem mackor, ibland har jag antagit att jag är hungrig och fått i mig en halv macka. Hur konstigt som helst. :D

Detta är lite annorlunda än förra graviditeten då jag snabbt blev hungrig men lika snabbt mätt. Men då visste jag vad jag kände i alla fall. Haha.

• Amie77
    JOLI skrev 2016-03-28 13:32:53 följande:
    Jag hoppas och håller tummarna att det inte är något fara? Hur blöder du? Är det mycket?

Det behöver inte vara någon fara med blod vännen!
    Jag blödde imorse så det kom på papperet ett par toabesök, men inget mer sen dess. Håller tummarna för att allt är bra!
  • Amie77

Samma för mig sen ett par dagar tillbaka. Usch. Hatar att må så! Fattar inte hur man ska orka med arbetsveckorna.

Jag har i alla fall precis fått se hjärtslag. Allt såg fint ut. Bra tecken var tydligen en utspänd hinnsäck och att den var högt uppe i livmodern. Dessutom 10,3mm lång så bang on time på 7+2 vilket är vad jag är idag.

Nytt VUL inbokat om två veckor - älskar att jag går privat och utan problem får VUL när jag vill. :)

• Amie77

Tack! Ja, det känns alldeles fantastiskt. Andades ut en lång suck av lättnad för jag hann mitt i allt tycka att inget foster syntes, så att sen få se en liten blob med tickande mitt var härligt!

• Amie77

Tack! Känns överlag som det gått riktigt bra med tickande hjärtan i denna tråd. Verkligen kul!

• Amie77
    Libra1 skrev 2016-03-30 20:10:54 följande:

Idag träffade vi en läkare på MVC och fick både se och höra hjärtat slå. Kärlek!!! <3

Åh, så skönt! Läste ditt blogginlägg också - skönt att du känner dig så trygg med MVC och allt just nu!
  • Amie77
    Queen5683 skrev 2016-03-30 22:44:16 följande:

Hej! Är nån av er medlemmarna i nån mamma eller blivande mamma grupp på facebook.? För annars skulle det vara kul om vi kunde starta vår egen..eller..?

Jag är för privat för att vara med i såna grupper på Facebook. :) Så om det blir en sån grupp hoppas jag att tråden fortsätter att användas också!
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-03-31 17:09:55 följande:

Idag klev vi in i magiska v 12 :) känns fantastiskt!

Kan ändå inte sluta noja för vad de ska säga på vårt UL nästa vecka. Att det ska va så svårt att slappna av och bara njuta :/

Så härligt! Är det då man går in i vecka 13 som det räknas som "säkrare" tider eller är det början av v 12? Antar att det egentligen inte är så exakt, men vill ju ha ett mål att sikta mot. :)

Jag tog Neferix förra graviditeten och glömde den åt höger och vänster, men fick i mig nån då och då. Reagerade inte alls på dem vill jag minnas.
  • Amie77

Jag är i vecka 8 så en bra bit kvar innan känsla av trygghet. Samtidigt har vi ju haft turen att se hjärtslag som nästan alla andra i denna tråd - många av de som får MA t.ex. har kanske inte ens haft ett embryo med hjärslag iom att de flesta inte gör tidigt VUL. Jag kommer att andas ut litegrann efter KUB som jag passande nog gör i vecka 13.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016