• CB1982

Höstbebisar efter IVF 2016

Libra1 skrev 2016-08-25 11:52:34 följande:

Det gick bra. Ingen diabetes!!! :)

Rida!!! Hu! Hade jag aldrig kunnat. Det är nog sammandragningar du får. Så jag hade nog tagit det lite lugnt med det.

Det börjar kännas väldigt nära för oss, men samtidigt långt iväg. Vill få klart allt nu. V 32 nu. :)

Vad skönt att det inte var diabetes!

Då kan du fortsätta äta din glass ;)
  • CB1982
    Nmg skrev 2016-08-26 09:47:27 följande:

Jag blev gravid i december efter ivf, hade bf igår men ingen bebis har dykt upp än. Lycka till Allihopa

Det är segt att gå över.

Men snart har du bebis i din famn :)

Jag längtar tills min bebis ska komma ut men hoppas på att han stannar i 2 veckor till iallafall.
  • CB1982

Hej alla!

Väntar på att få en tid för planerat snitt nu.

Har fått komma hem då allt ser bra ut. Får röra mig lite mer men har en rullstol om jag vill ut på en promenad med någon som kör mig.

De planerar att ta honom i v 36/37 och låter mig inte gå längre.

Har frågat varför som inte stoppar och det beror på att bebis är stor för sin vecka samt fått lungmognadmedicin. De väger alltid för och nackdelar vid ett eventuellt stoppande.

De anser att det inte finns skäl att inte låta honom komma ut med tanke på bakgrunden.

Är nu i v 33 (32+0) så jag räknar neråt nu.

Jag allt klart inför ankomsten och har till och med några prematurplagg om det skulle behövas. Dessa har jag dock fått så inte behövt köpa nytt.

• CB1982
    jewel skrev 2016-08-29 19:37:52 följande:

Hej! Vad skönt att höra att allt är bra med dig o bebisen! Vet du vad det är för kön?

När du ringde i fredags, ville de inte att du skulle komma in på kontroll då? Jag ringde som sagt idag pga sammandragningar o molvärk o jag fick komma på kontroll direkt. Min dotter kom tre veckor tidigt o då hade jag det på samma sätt i två veckor innan vattnet gick så jag ville gärna kolla tappen nu. Trodde även att jag skulle bli sjukskriven eftersom jag läst om så många andra som blivit det, men det blev jag tyvärr inte. Det handlar nog om vilken läkare man träffar o om tappen är påverkad av sammandragningarna. Tanken har varit att jag ska jobba två veckor till, men jag börjar fundera på att bara jobba veckan ut. Det är jobbigt med förvärkarna o jag känner att min hjärna inte riktigt är med på jobbet ;)

Ett råd/tips är att själv be om sjukskrivning och berätta varför du behöver det.

Jag fick till och med be om min sjukskrivning då dottern behöver fritidsplats nu när hon är hos sin farmor och då krävs att jag var sjukskriven.

Dock så har det självklart att jag skulle sjukskrivas pga komplikationerna och något den läkaren trodde jag redan fått. Så jag fick min utan problem men behövde själv trots allt be om den.
  • CB1982

Jag börjar bli less på att bara få vila nu.

Misstänker dessutom att jag åkt på en blodpropp i benet så måste ringa och få en tid idag.

Dock är bilen på verkstan så får bli taxi, buss är för bökigt nu när jag helst ska vara sängliggande.

Blev helt slut när jag tog bussen på kontrollen senast trots att mannen körde mig i rullstolen. Men bussen skakar mycket och busschafören släppte på fler än de tillåtna antalet vagnar så det stod i gången.

Det positiva är ju iallafall att bebis mår bra men har som de flesta här mycket sammandragningar men min tapp är dock påverkad (blivit kortare) men de har ju valt att inte stoppa mig utan sätter det igång eller de ser på kontrollen att den nästan är utplånad så kommer de göra kejsarsnittet då.

Går ju på kontroller ofta där de kontrollerar vattnet, tappen, hur han växer och hur moderkakan ligger.

Mitt illamående har börjat komma tillbaka så har ingen större matlust.

Jag längtar tills lillen kommer och denna graviditet är över. Men han är ju värt alla besvär i världen och alla besvär kommer bli glömda så fort jag kommer få hålla honom i min famn.

• CB1982
    frkvilljunu skrev 2016-08-30 13:04:34 följande:

Viller följt denna tråden på håll ganska länge men kännt att jag ligger lite efter er alla. Har bf 27/11 efter ivf på RMC malmö.

Har en fråga om hur det här med fadesrskap funkar egentligen? läste lite atr ni diskurerat det med innan men kommer intr ihåg vad som kom fram till.

När vi var hos bm sist fick vi papper av henne om att gå till kommunen och bekräfta faderskapet men min sambo hävdar att han skrev ju på papper på RMC som han menar ska bekräfta det redan...

Vi har donatorsperma kanske ska tilläggas.jag tror det är det han skrev på för att han "godkänner"...

Vill ju helst ha klart det innan födelse. .

Vet tyvärr inte svarat men tänker att man kan ju ringa till RMC och fråga samt om ni inte får svar för så ring de som går hand om faderskap bekräftelsen i kommunen som borde ha svar.

Är själv gift och då skriver man inte på några papper alls. Dock har vi ingen donerad spermier.
  • CB1982
    Amie77 skrev 2016-09-01 21:38:58 följande:

Har börjat ta Omeprazol mot sura uppstötningar/halsbränna nu och tycker redan efter två tabletter att de gett ganska bra effekt. Fortfarande känns det som att maten åker hiss upp och ner i halsen kvällstid (ofräscht jag vet, haha), men jag tar inte ens en tredjedel så mycket Novalucol som tidigare. Yay!

Undrar dock vilka planer ni som tar Omeprazol har? Man ska ju ta dem i högst två veckor (om inte läkare säger annat), men det tror jag inte beror på att det farligt att fortsätta utan att det kan vara svårt att sluta med Omeprazol utan att få rejäla, kanske större, problem igen efter två veckor.

Har läkarna sagt något av avtrappning eller så? Känner personligen att jag nog har behov av Omeprazol graviditeten ut...

Jag har själv haft Omeprazol i lite mer än 3 veckor men har slutat imellan. Tog först 2 veckor men fick tillbaka besvären, ringde vårdcentralen och de sa att jag skulle fortsätta en vecka till.

Var på akuten häromdagen och då så läkaren att ni vet man ju att ditt besvär beror på graviditeten så det är ingen fara att fortsätta ta dom.

Men risken är dock att du blir immun mot dom efter långvarigt intagande.
  • CB1982

Kom nyss på att jag aldrig skrev om mitt besök på akuten.

Jag misstänkte ju att det var en blodpropp och på akuten var läkarna ganska säkra på det också när de såg, kände och mätte mina ben.

Dock visade ultraljudet inget så nu har de ingen förklaring till varför mitt ena ben är svullet och gör ont samt är hårt.

Men skönt att det inte var en propp då det hade ställt till det då jag inte pga moderkakan och blödningarna tidigare ska äta blodförtunnande medicin.

• CB1982

Det ändå jag fått höra är att man inte ska ha kudde alls när de är nyfödda men minns inte varför.

Var barnmorskan som sa det när jag berättat vad jag köpt till bebis.

• CB1982

Jag är ju i vecka 34 nu men för mig känns det som en evighet även om jag mest troligt blir förlöst i slutet av månaden.

Trött på att vila och det lilla jag får upp så gör det riktigt ont. Saknar mina vänner, ingen direkt som kommer och hälsar på.

Samtidigt är jag tacksam för att lillen och att vi inte förlorade honom. Som Pusheen skriver började ju resan redan vid ivf försöken och lite mer än 3 års kämpande. Sedan har varit lång och egentligen är det ju vara en liten bit kvar i jämförelse.

Jag är jämt irriterad på min man nu och känner mig deppig. Känner mig avundsjuk på att han kommer ut och inte jag.

Ja jag ville gnälla av mig lite...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016