• ryckarn34

träningspass på gym?

Hej

Söker efter lite hjälp när det gäller träning och gym. 
    Jag är 15 år och har tränat fotboll/friidrott i ca 6-7 år. 
    jag har tränat gym på (någon av dessa träningar) minst en gång i veckan och styrka nästan 50% av träningarna. 
    Jag tycker själv inte att jag är svag, men inte allt för stark heller, iallfall mage bröst. 
    Armhävningar klarar jag ca 45 i streck, situps kanske 30. 

Men därimot är jag rätt stark i ben, och armar benböj (eller vad det kallas tar jag ca 90kg) och bänkpress 65kg. (iallafall jämfört med resterande i min grupp)

Jag är inte tjock, och inte jätte smal. 
    Men skulle säga att jag är smal fast inte jätte smal.

Har precis börjat gymma på egen hand, med 2 vänner som gymmat lite tidigare. Och undrar vad jag ska fokusera på.

Somsagt så vill jag gärna fokusera på mage och överkropp och att få resultat så snabbt som möjligt skulle vara bra. 
    Är ju inte helt ny till det här med träning men däremot alla maskiner.

Vad föredrar ni övningar med hjälp av maskiner eller övningar du gör med endast kroppen eller de du endast behöver vissa redskap till (som bänkpress)

Det jag är ute efter är vilket som ger bäst resultat, antar att det är maskiner. 

Så vad tycker ni att jag ska köra för maskiner? eller vad för övningar ska jag köra? för mage och bröst främst?
    som sagt så fokuserar jag på överkropp, men att träna allt ska man göra?

Brukar alltid värma upp med jogging och lite stretching. 

tränar ofta 1-1,30 timmar på gymmet så skulle nån kunna fixa eller berätta ett program för främst mage och bröst, även armar och ben om det måste.

tack på förhand

Är ny här på forumet så detta kanske är helt fel ställe för tråden men va snälla :(
  • Svar på tråden träningspass på gym?
  • Studentpappa

Varför skulle maskiner vara det som ger bäst resultat? Fria vikter och lägg upp din träning enligt 5x5 stronglift el.dyl program för att komma igång. Komplettera din discoträning (mage+armar+bröst) med maskiner men bygg den kring fria vikter. 

Oavsett om du har starka ben så skippa aldrig benpassen, träna marklyft, benböj, bänkpress, militärpress etc. Magen ska tränas likt alla andra muskler tungt och med färre reps, 400 situps är inte bättre än 10 viktade. Väldigt få skulle få för sig att bygga stora biceps med 400 bicepscurl med 1 kgs hantel, magen är inte annorlunda. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden träningspass på gym?