• Tatu

Tillväxtultraljud vecka 36

Jag var idag på TUL och bebis beräknas väga 3200 nu ca.. Bm sa att det är ganska stort, och ville att jag skulle sluta med sötsaker?
    Har någon annan gjort TUL och vad vägde bebisen när den kom ut? Jag får ganska stora barn så jag är inte så orolig men ändå.
    Berätta gärna hur det var för er!

• Svar på tråden Tillväxtultraljud vecka 36
  • Tatu

Så då behöver det alltså inte stämma.. Spännande och se hur det blir tillslut.
    Fler?

• Tatu

Hur gick igångsättningen?
    Det verkar som om dom ofta räknar lite i överkant, men jag kanske har fel.
    Pratade med en doktor idag ang en annan sak så kom vi in på detta, han tyckte det var strålande att även denna bebis håller ordentlig vikt eftersom mina andra har vägt runt fyra :)

• Tatu

Men å stackare!
    Härligt att han klarade sig och mår bra :)

Jag hoppas att jag kommer igång av mig själv och att jag slipper gå över tiden ????

• Tatu

Jag ska på ett nytt TUL på måndag, ska bli intressant och se hur det ser ut då :)

• Tatu

Ja men visst lät det lite konstigt. Jag har gått upp mellan 12-15 kg absolut men jag har i stort sätt bara mage. Äter som vanligt varken mer eller mindre. Mina barn har ju vägt lite mer än andra kanske men denna gång känner jag att dom har varit på mig lite..... :)

Som sagt, ska bli intressant att se beräknad vikt på måndag :)

• Tatu

Tack för Din info!
    Jag har faktiskt haft dålig koll på vad som spelar in när det gäller födelsevikt, och som sagt jag är frisk och alla mina har vägt lite mer än andra. Jag själv är inte orolig men man blir ju det när någon påpekar något du gör fel osv.
    På måndag ska jag ju iväg igen och det är på ett annat ställe för tiderna var slut där jag var sist. Ska bli intressant och se vad svaret och råden blir därifrån ;)

Svar på tråden Tillväxtultraljud vecka 36