• FamHull

Försäkringskassan som arbetsgivare

Någon här som jobbar på Försäkringskassan? Vad tycker ni rent allmänt om dom som arbetsgivare? Vad gör ni, handläggare/utredare? Hur är det med lön, arbetstider mm?

Tack på förhand för svar!

• Svar på tråden Försäkringskassan som arbetsgivare
  • Anonym (FK)

Jag jobbar som handläggare och har jobbat på Försäkringskassan i snart fem år. 
    Lönen är tyvärr inget vidare, men jag tycker att andra förmåner väger upp hyfsat bra i alla fall. 

Ordinarie arbetstid för mig är 08:00-16:27 men med möjlighet till att flexa. Väldigt fritt när det kommer till flex, men givetvis med viss hänsyn till arbetskamrater och verksamheten. 

En timmes friskvård i veckan på arbetstid och möjlighet till friskvårdsbidrag med upp till 2 000 kronor per år. 

Många semesterdagar är ett plus; 28,31 eller 35 dagar beroende på ålder. 

• Anonym (Nyfiken)

Vad ligger lönen på, på ett ungefär? Både som nyanställd (nyutexaminerad med relativt lite tidigare erfarenhet) och efter fem år?

• FamHull
    Anonym (FK) skrev 2016-02-18 22:56:46 följande:
    Jag jobbar som handläggare och har jobbat på Försäkringskassan i snart fem år. 
    Lönen är tyvärr inget vidare, men jag tycker att andra förmåner väger upp hyfsat bra i alla fall. 

Ordinarie arbetstid för mig är 08:00-16:27 men med möjlighet till att flexa. Väldigt fritt när det kommer till flex, men givetvis med viss hänsyn till arbetskamrater och verksamheten. 

En timmes friskvård i veckan på arbetstid och möjlighet till friskvårdsbidrag med upp till 2 000 kronor per år. 

Många semesterdagar är ett plus; 28,31 eller 35 dagar beroende på ålder. 
    Tack för svar! Flex låter bra, jag är van att börja tidigt och därmed kunna hämta barnen relativt tidigt. Friskvård & friskvårdsbidrag låter toppen. Likaså semestern. Cool Vill du avslöja vad lönen ligger på?

• Anonym (FK)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-18 23:37:27 följande: