Inlägg från: FamHull |Visa alla inlägg
  • FamHull

Försäkringskassan som arbetsgivare

Någon här som jobbar på Försäkringskassan? Vad tycker ni rent allmänt om dom som arbetsgivare? Vad gör ni, handläggare/utredare? Hur är det med lön, arbetstider mm?

Tack på förhand för svar!

• Svar på tråden Försäkringskassan som arbetsgivare
  • FamHull
    Anonym (FK) skrev 2016-02-18 22:56:46 följande:
    Jag jobbar som handläggare och har jobbat på Försäkringskassan i snart fem år. 
    Lönen är tyvärr inget vidare, men jag tycker att andra förmåner väger upp hyfsat bra i alla fall. 

Ordinarie arbetstid för mig är 08:00-16:27 men med möjlighet till att flexa. Väldigt fritt när det kommer till flex, men givetvis med viss hänsyn till arbetskamrater och verksamheten. 

En timmes friskvård i veckan på arbetstid och möjlighet till friskvårdsbidrag med upp till 2 000 kronor per år. 

Många semesterdagar är ett plus; 28,31 eller 35 dagar beroende på ålder. 
    Tack för svar! Flex låter bra, jag är van att börja tidigt och därmed kunna hämta barnen relativt tidigt. Friskvård & friskvårdsbidrag låter toppen. Likaså semestern. Cool Vill du avslöja vad lönen ligger på?

• FamHull
    Anonym (Jag) skrev 2016-02-26 15:15:40 följande:
    Jag har! Jobbat i fem år som personlig handläggare (minst tre års studier är ett krav). Tycker kassan är en bra arbetsgivare även om det varit lite stormigt på chefsnivå just inom mitt område. Har det OTROLIGT flexibelt och kan gå till frissan när som helst, flexa ut tidigare i princip vilken dag som helst, de betalar ens receptbelagda läkemedel och man får gå till läkare på arbetstid. Har också 90 % av lönen vid föräldraledighet.

Har ca 29 000 innan årets lönerevision. Är under 30 år och tre år sedan examen (jobbade parallellt med studierna i början).

Vad är det för tjänst du sökt?
    Låter ju väldigt bra med alla förmåner!
    Har sökt en tjänst som servicehandläggare.
  • FamHull

[quote=76388181][quote-nick]Hera78 skrev 2016-02-28 23:55:58 följande:[/quote-nick]Började som handläggare 1 april förra året, fick 29 000 kr i ingångslön. Är galet nöjd med FK som arbetsgivare och jag fullkomligt älskar mitt jobb, imorgon är det äntligen måndag igen ????????????[/ Låter väldigt bra!!😄

Svar på tråden Försäkringskassan som arbetsgivare