Inlägg från: Hera78 |Visa alla inlägg
  • Hera78

Försäkringskassan som arbetsgivare

Började som handläggare 1 april förra året, fick 29 000 kr i ingångslön. Är galet nöjd med FK som arbetsgivare och jag fullkomligt älskar mitt jobb, imorgon är det äntligen måndag igen ????????????

• Hera78

Skulle inte vara massa frågetecken utan en glad smiley och en tumme upp...

• Hera78
    Anonym (undrar) skrev 2016-02-29 20:57:54 följande:
    Vad är det som är bra? Vad gör att du längtar efter måndag?? :) :P 
    Hur är stressnivån? Och hur smidigt är det om man är sjuk/vabbar? Alltså kan man vara borta, eller samlas grejer på hög?

Tycker det låter fantastiskt :) Kan inte säga att jag känner riktigt så inför mitt jobb ;) 
    Jobbet är roligt, jag lär mig nya saker varje dag och jag har fantastiska kollegor som förgyller dagen extra mycket.

Stundtals är det vansinnigt stressigt. Jag märker ju skillnad på min energinivå som inte arbetat mer än ett år och de som jobbat länge. Jag lägger i en extra växel medan andra ser hinder. Det är mycket att göra och det är tråkiga beslut vi ibland måste ta men sammantaget är det ett fruktansvärt roligt jobb som passar mig perfekt. Har aldrig känt så här någonsin för ett jobb tidigare och det är en vansinnigt skön känsla att längta till jobbet. Då vet man att man hamnat rätt ????
  • Hera78
    Hera78 skrev 2016-03-16 21:20:29 följande:
    Jobbet är roligt, jag lär mig nya saker varje dag och jag har fantastiska kollegor som förgyller dagen extra mycket.

Stundtals är det vansinnigt stressigt. Jag märker ju skillnad på min energinivå som inte arbetat mer än ett år och de som jobbat länge. Jag lägger i en extra växel medan andra ser hinder. Det är mycket att göra och det är tråkiga beslut vi ibland måste ta men sammantaget är det ett fruktansvärt roligt jobb som passar mig perfekt. Har aldrig känt så här någonsin för ett jobb tidigare och det är en vansinnigt skön känsla att längta till jobbet. Då vet man att man hamnat rätt ????
    Vi arbetar i team och är någon borta hjälps vi åt i dennes ärenden. Jag har två småbarn och vabbar flera gånger i månaden. Vi har möjlighet att arbeta hemifrån, det är självklart inget som krävs men möjligheten finns och jag har kunnat jobba några timmar när barnen sovit exempelvis.
Svar på tråden Försäkringskassan som arbetsgivare