• lagge2

Hur skulle du reagera om du såg någon utsättas för våld?

Crash Man skrev 2016-02-19 00:02:05 följande:

Handen på hjärtan nu. Hur skulle du reagera om du såg någon främling bli utsatt för våld? Många säger att de skulle agera på något sätt, men hur många skulle verkligen göra det om det väl hände.

Det är en sak om man ser ett brott begås en bit bort så man har en möjlighet att smussla rram mobilen och ringa polisen, men om det hände i ett trångt utrymmet t.ex en hiss hur skulle du göra då?

Varför står det "om du ser någon bli utsatt för våld"

Det är år 2016 och Löfvéns Sverige vi pratar om och ska vi vara ärliga så är det väl bättre att du formulerar frågan.

"Hur skulle du reagera NÄR du ser någon bli utsatt för våld"
  • lagge2
    Anonym (Lollo) skrev 2016-02-20 15:31:38 följande:

Jag säger också att om jag inte har små barn med mig/är helt ensam mot ett galet gäng på 5-6 män mitt i natten med ingen annan i närheten så gör jag nåt.

Jag har liksom inte vett att låta bli. Oftast räcker det att en vågar göra nåt så kan resten gå ur sin dimma och agera också.

Har jobbat ideellt tre år på kvinnojour och ryckt ut mitt i natten till folk som pucklar på varandra så det i sig är inget, men man ska inte komma med högklackat och utan backup till en knivfajt.

Det viktigaste är att larma ambulans och polis först för om jag också blir nerslagen får ingen nån hjälp.

Visst är det spännande eller som politikerna säger "en utmaning" med dessa gäng som härjar runt i alla våra städer nuförtiden.

Det spännand är ju att man aldrig vet vad som ska hända...en gruppvåldtäkt, ett rån, ett knivmord. Ja, möjligheterna är oändliga !

Tack för spänningen Löfvén !
  • lagge2
    lövet2 skrev 2016-02-20 21:54:30 följande:
    Ditt inlägg är lite obegripligt. Menar du att statsministern har satt i hop gäng som driver runt och slåss? Eller att folk inte blev misshandlade för några år sedan?
    Nu är det ju svårt att veta om misshandel/övergrepp har ökat eftersom polisen själva nu har erkänt att de mörkat händelser för att inte allmänheten ska få reda på allt såsom Kungsträdgården mm mm mm mm mm.

Enligt min mening så har det aldrig förekommit så mycket knivvåld, så mycket gruppvåldtäkter/sexofredanden.

Att det är gäng som driver runt beror väl på att Löfvén välkomnat dem med sina skyltar.

Kanske är det bara en tillfällighet att knappt några tjejer vågar besöka badhus nuföritden....vad vet jag.
  • lagge2
    lövet2 skrev 2016-02-20 22:10:15 följande:
    Enligt din mening, ja. Hmmm ... Obestämd

Jag tror det hänger mycket på vilka glasögon man väljer att ha på sig.
    Ja, det gäller att inte ha solglasögon på sig under kvällstid - det är år 2016 nu och det kan gå illa i landet Sverige om du inte ser upp  =)
  • lagge2
    Flash Gordon skrev 2016-03-01 09:58:17 följande:

Jaha, det ska vara att man står i en hiss och två börjar bråka?

Samma svar där då. Beror på vilka som bråkar.

Jag är givetvis inte dum nog att lägga mig om två förortskillar börjar tjafsa. Meningslöst att bli knivhuggen, eller värre, för deras skull. Som han som blev ihjälsparkad för att han sa åt någon att sluta pissa i en port.

Tyvärr är det ju vanligt folk som blir rånade och knivskurna.....händer hela tiden nu i min stad. Jisses, vilken skillnad det har blivit på bara ett år.

Stora gäng som driver runt på kvällar och nätter.....rån, misshandel eller våldtäkt.
    Spännande "utmaning" som politikerna har gett oss.
Svar på tråden Hur skulle du reagera om du såg någon utsättas för våld?