• Alexi

är det viktigt att tvätta händerna före maten?

Utifrån en annan tråd och även IRL så får jag intrycket att det här är en grej man tycker väldigt olika om.

Alltså, vi förutsätter att alla tvättar händerna när man kommer hem och att man gör det efter toabesök.

Är det då en viktig grej att tvätta händerna precis innan maten? Varför?

• Svar på tråden är det viktigt att tvätta händerna före maten?
  • Holma
    M1rella skrev 2016-02-20 14:15:44 följande:
    Att du har problem med det har jag förstått då du verkar lita av extrem bacilskräck. Själv är det absolut inget jag tänker på.

Bakterierna sprids även via kläder så innbär det att vi ska ha speciella toalettkläder?

Hårskydd om håret varje gång vi är på toaletten?

Och duscha det får vi ha ett eget separat duschrum. Det är extremt att vara så rädd för bakterier och det är inge bra för hälsan heller.
    Dina fåniga bakterier kanske sprids via kläder . Sluta fåna dig tack o om du inte är intresserad låt bli att säga nå . Vem som helst med en liten hjärna vet att det sprids betydligt mindre om ens så mycket alls via kläder . Gå o trolla nån annanstans nu ????
  • M1rella
    Holma skrev 2016-02-20 15:31:23 följande:

Dina fåniga bakterier kanske sprids via kläder . Sluta fåna dig tack o om du inte är intresserad låt bli att säga nå . Vem som helst med en liten hjärna vet att det sprids betydligt mindre om ens så mycket alls via kläder . Gå o trolla nån annanstans nu ????

Bakterier sprids både via kläder, hud, hår och saker. Så om man ska göra enligt vad du tycker så ska man enbart ha en separat toalett och egna toalettkläder för att mina spridningen så mycket som möjligt.
  • Holma
    M1rella skrev 2016-02-20 17:15:44 följande:
    Bakterier sprids både via kläder, hud, hår och saker. Så om man ska göra enligt vad du tycker så ska man enbart ha en separat toalett och egna toalettkläder för att mina spridningen så mycket som möjligt.
    Du har svårt att läsa märker jag . Bakterier finns överallt ja men vissa saker är mera smittspridare än andra . Du kan lägga mer nu då du ändå bara vill jävlas i denna tråd .
  • M1rella
    Holma skrev 2016-02-20 19:47:36 följande:

Du har svårt att läsa märker jag . Bakterier finns överallt ja men vissa saker är mera smittspridare än andra . Du kan lägga mer nu då du ändå bara vill jävlas i denna tråd .

Verkar som att du inte förstår att bakterierna sprida via kläder, hud och hår också. Du kommer inte utan att bakterier sprids såvida du inte lever helt isolerad.
  • Rocket Mania
    Holma skrev 2016-02-20 19:47:36 följande:
    M1rella skrev 2016-02-20 19:53:26 följande:
    Verkar som att du inte förstår att bakterierna sprida via kläder, hud och hår också. Du kommer inte utan att bakterier sprids såvida du inte lever helt isolerad.
    En viktigare fråga är väl vad Holma tror att bakterierna kommer göra. Jag menar, många har små badrum och långt från alla har låst in tandborsten.

• Holma
    Läs vad jag skriver om du inte kan förstå så googla då
  • Holma
    Rocket Mania skrev 2016-02-20 19:58:18 följande:
    M1rella skrev 2016-02-20 19:53:26 följande:Verkar som att du inte förstår att bakterierna sprida via kläder, hud och hår också. Du kommer inte utan att bakterier sprids såvida du inte lever helt isolerad.
    En viktigare fråga är väl vad Holma tror att bakterierna kommer göra. Jag menar, många har små badrum och långt från alla har låst in tandborsten.

Låst in tandborsten ? Var står det ?
  • Natulcien
    Rocket Mania skrev 2016-02-20 19:58:18 följande:

Ja, mitt studentrum var 17 kvm med ett mycket litet badrum. Handfatet där tandborsten låg - helt oskyddad - var 20 cm från toalettstolen. Så bodde jag flera år. Var jag någonsin magsjuk? Nej.
  • M1rella
    Holma skrev 2016-02-20 20:43:37 följande:

Läs vad jag skriver om du inte kan förstå så googla då

Jag förstår alldeles utmärkt. Du däremot verkar inte förstå.
Svar på tråden är det viktigt att tvätta händerna före maten?