Karpaltunnelsyndrom - operation
Hallå där ute! Jag har nog gjort världens misstag och jag ångrar mig djupt.. På måndag, alltså den 22/2-16, ska jag operera (först) vänster hand pga karpaltunnelsyndrom som jag haft sedan 1 år tillbaka. Jag var skapligt nervös för detta eftersom jag aldrig opererat eller på något vis skurit i min kropp tidigare, och att det sker i handen känns ju lite skrämmande, men som tur var så var jag lyckligt ovetandes om själva ingreppet och allt vad det handlar om, tills i natt då jag inte kunde sova p.g.a. nervositet och (dum som jag var) bestämde mig för att googla på operationen och allt vad den innebär... Nu är jag livrädd...... Jag är rädd att något ska gå fel och att handen blir skadad för all framtid... Tror jag snubblade in på den här sidan där många skrivit om ju karpaltunnelsyndrom, verkar vara rätt känt bland gravida att drabbas av det, och nu tänker jag att det kanske finns några här som genomgått operationen och kanske kan lugna mig lite.. Är på gränsen att ringa och avboka op. på måndag för att jag är så rädd...Jag är samt intresserad att höra om det finns någon här som även lider av hypotyreos och fått karpaltunnelsyndromet p.g.a. det och om den/de person(er) genomgick op. ändå eller om det löste sig med medicin mot hypotyreos?
Tack så länge!