Inlägg från: Tutilure |Visa alla inlägg
  • Tutilure

Karpaltunnelsyndrom - operation

Jag har opererat min vänstra hand.
    Det som gjorde mest ont var när sprutorna med lokalbedövningen sattes. Under själva operationen gick det bra trots att jag hade varit väldigt nervös innan, det bästa var att jag fick ligga och titta på Solsidan under tiden som distraktion.

Precis i slutet av operationen råkade läkaren komma åt en nerv och det var väldigt obehagligt, men då var han i stort sett klar.
    Domningarna försvann på en gång och jag hade inte speciellt ont efteråt. (Men jag har ett kroniskt smärttillstånd och har mått oförskämt bra efter alla mina operationer. Min vardagssmärta är värre.)

Det var knöligt att duscha och tvätta håret, och lite svårt att köra bil tills stygnen plockades bort samt att jag hade svårt att bära tungt med den handen fram tills ganska nyligen (ca 1,5 år efter operationen) men nu är jag helt återställd. Har knappt ett ärr ens.

Livet kanske inte blev den fest vi hade hoppats på, men när vi ändå är här kan vi väl lika gärna dansa!
  • Tutilure

Ja, just det, glömde skriva att de var noga med att jag skulle använda handen på en gång egentligen och jag skulle varje timme tro jag att det var, röra handen enligt ett speciellt program.

Livet kanske inte blev den fest vi hade hoppats på, men när vi ändå är här kan vi väl lika gärna dansa!
Svar på tråden Karpaltunnelsyndrom - operation