Information vid EV
Har ensam vårdnad. Pappan har självmant skrivit över vårdnaden på mig när vi separerade för flera år sedan.
Han bor långt härifrån och träffar barnet ca 3 ggr/år, ca 2-5 dagar per gång. Pratar på telefon en gång i veckan ca 5 minuter med barnet. Barnet är 8 år. Inga frågor varken till barnet eller mig om nåt annat än "hur är det?, Vad har du gjort i helgen? Har du spelat nåt roligt spel på datorn på sistone" typ... den nivån. Aldrig en fråga varken till barnet eller till mig hur det går i skolan, hur det funkar med kompisar, nada.
Första åren försökte jag informera, skrev mail för att uppdatera, skickade inbjudningar till utv samtal, tandläkartider mm mm men aldrig något han var med på. Hade inte tid eller tyckte han att jag kunde gå så kunde jag informera honom sedan om det var nåt speciellt??
Nu efter 6 år börjar jag tröttna och tycker väl kanske att vill man vara pappa så kanske man ska göra sig lite delaktig själv? Jag ska ju inte behöva vara morsa åt honom och GE all information till honom, information som han aldrig efterfrågar ändå.
MÅSTE jag informera honom om nåt egentligen... såklart om barnet blir allvarligt sjukt eller så vill han väl veta, men i övrigt??