Inlägg från: Anonym (Blå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blå)

när är man vuxen?

Kände mig någorlunda vuxen strax innan 30. Runt 25-års åldern började det gå upp för mig att vuxeneran började inledas. Det är nog olika. Men som jag förstår så är det inte ovanligt med en livskris runt 25. 

• Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-27 06:34:18 följande:
    inte här... när tjejer (kvinnor?) pratar med kända män så är de vuxna vid 19 år, men bara om det är kända män hon pratar med
    Det har jag aldrig hört. Tycker män det alltså?
  • Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-28 06:27:24 följande:
    ja och kvinnor, hade inte heller hört det innan jag läste här... det är förståeligt att tjejer gillar kända män med pengar, och i den åldern så är hon vuxen nog att bestämma själv vem hon träffar

Jag begriper inte vad du skriver. Alla vet att man klassas som vuxen vid 18.

Enligt dig (om jag förstår dig rätt) så anser män att en 19-åring klassas som vuxen under förutsättning att mannen är en kändis. Inte en 18-åring. så åldersgränsen gällande kvinnor för en vanlig man går högre upp? Du pratar om pengar. värderar män en kvinna som mer värdefull ju yngre de är? och att normala män då känner sig bittra, för de får tillhandahållas 70-åringar som klassas som vuxna för dom. (Eller vilken ålder det nu månne vara)

Låter helt knäppt.

• Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-28 16:46:47 följande:
    precis, män och kvinnor tyckte att tjejer var vuxna redan vid 19, men BARA om det är kända män de pratar med/träffar
    Det låter som att du tagit en persons åsikt och applicerar det som en allmän sanning.

Helt knäppt.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-28 17:24:18 följande:
    det var några här som sa samma... allmän sanning? nej, det var deras åsikter... intressant ibland hur människor tänker
    Det är helt knäppt att presentera något sånt som en "allmän sanning." Som du gör.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-28 18:12:39 följande:
    ja, du envisas med att påstå det... inte mycket man kan göra åt det...
    Du presenterar det som en "allmän sanning" försök inte låtsas som annat. Varför kan man undra. Gissar att det handlar om bitterhet över att du själv inte har tillgång till en 19-åring. Vad kan det annars vara.
Svar på tråden när är man vuxen?