Inlägg från: Anonym (uhm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (uhm)

Långvarigt utbrott på buss

Hade jag tvingats lyssna på en skrikande unge i 20 minuter på en buss hade nog jag också blängt och dömt dig. Inte för att du inte plockade upp ditt barn men för att du tycker det är en bra idé att sätta dig på en buss med en unge som redan innan skriker. Hade hellre gått med vagnen i det läget och hoppats på att barnet hade somnat eller fått skrika av sig där. 

Nej usch jag hade blivit galen, jag vill inte ens lyssna på mina egna barn i 20 minuter ännu mindre på någon annans. 

• Anonym (uhm)
    Bonisagus skrev 2016-02-21 12:28:41 följande:

Jo, det är klart att man reagerar, Men förhoppningsvis med medkänsla. 

Tanken på att offentliga utrymmen skall vara fria från barnskrik är så otrolig märkliga och destruktiva. Vill man skydda sig från den smutsiga mänskligheten bör man väl lämpligen åka bil och inte sätta sig på en buss! Det är ju direkt befängt att vänta sig att bussar skall vara fria från barnskrik.

Det är ingen som tror att hela samhället ska vara helt fritt från barnskrik, men det är inte för mycket begärt att iaf bussar (där man ändå är instängd med det skrikande barnet) ska vara fria från gallskrikande barn. Jag känner både medlidande och irritation kan jag upplysa om.
Svar på tråden Långvarigt utbrott på buss