Inlägg från: Fairydust |Visa alla inlägg
  • Fairydust

Långvarigt utbrott på buss

Jag hade gått av bussen i det läget och promenerat istället.

Förstår att det inte skulle hjälpa att ta upp barnet, så att du inte tog upp henne tycker jag inte är nåt konstigt, men 20 min på en buss...det är rätt lång tid för folk att lyssna på en skrikande unge.

• Fairydust
    Bonisagus skrev 2016-02-21 12:06:56 följande:

Om man vet med sig att man blir arg av skrikande småbanr bör man ju faktiskt inte röra sig bland andra människor. Det är faktiskt inte ett friskt beteende.

Vår dotter hade i den åldern precis samma beteende som TS beskriver. Det var jobbigt, som tur är orsakar det inga större problem på publika utrymmen. Förutom i Sverige. Som tur är var vi i Sverige rätt sällan på den tiden,

Fast alltså, lite hänsyn kan man ju visa.

Jag blir inte arg, jag har absolut medlidande men det är klart att det är jobbigt att lyssna på en hysterisk unge instängd på tex en buss i 20 min.

Förväntar mig verkligen inte att det ska vara fritt från barnskrik i publika utrymmen, men som sagt, lite hänsyn kan man visa.

Och ja jag har barn själv, två stycken. Skulle absolut gå av om jag märker att utbrottet håller i sig..
  • Fairydust
    Natulcien skrev 2016-02-21 14:22:17 följande:

Irritation utesluter inte medkänsla. Jag tycker att det är jobbigt för öronen även när min egen son får ett skrikutbrott, men min empati och kärlek för honom blir ju inte mindre för det.

Ingen tänker väl att publika utrymmen ska vara fria från barnskrik? Men är man på en buss eller i en butik som man faktiskt kan kliva ut från, och ens barn börjar vråla, så tycker jag att det är mest respektfullt och hänsynstagande att gå ut.

Vem skrev att mänskligheten är smutsig? Drar du inte på lite väl stora växlar nu?

• Fairydust
    Anonym (Stå pårej!) skrev 2016-02-21 21:02:30 följande:

20 minuter på en buss blir en hyfsat lång promenad, med en trött och ilsken 2-åring. Jag begriper inte hur man kan tipsa ts att kliva av bussen i detta läge.

Barn skriker, alla vet att det kan verka hjärtlöst om man som förälder inte kan trösta. Men så är det. Skit i de som blänger och strunta i alla skitkommentarer du fått här. Du gjorde vad du kunde i situationen, du känner ditt barn bäst! Att brottas med en slingrande 2-åring på en buss i rörelse är inte att rekommendera.

Man kan gå av och vänta tills utbrottet lagt sig och sen hoppa på nästa buss tex....vem har sagt att man måste promenera hela vägen?
  • Fairydust
    Anonym (Pinnen) skrev 2016-02-22 16:42:39 följande:

Allt är relativt, beteendet klassas dock som

Ovanligt.

Det är väl inte ovanligt?! Klart småbarn får utbrott ibland, övertrötta eller trots eller vad det nu kan vara. Inte alla kanske, och mer eller mindre ofta, men ovanligt är det ju inte.
Svar på tråden Långvarigt utbrott på buss