När förlovade ni er?
Visste ni med en gång att ni skulle gifta er?
Hur lång tid hade ni varit tillsammans innan någon av er friade?
Hur reagerade era familjer/släkt/vänner på nyheten?
Visste ni med en gång att ni skulle gifta er?
Hur lång tid hade ni varit tillsammans innan någon av er friade?
Hur reagerade era familjer/släkt/vänner på nyheten?
Han friade efter 2,5 år och då förlovade vi oss och 9 mån senare gifte vi oss.
Efter 2 år och 3 månader tillsammans. Alla blev glada :)
Vi förlovade oss efter nästan 1,5 år. Han friade då när vi växlade ringar. Gifte oss 5 månader senare. Alla blev glada,varför skulle de inte blitt liksom?
Vi flyttade ihop efter två-tre månader. Han gick ner på knä på två dagar före min 30 årsdag då han inte kunde hålla sig. Då hade vi varit tillsammans 6 månader. Fick barn 2013 och vi gifte oss på vår tre årsdag. Om två månader får vi vårt andra barn. =)
Alla har bara varit glada för vår skull.
Vi har varit tillsammans i nästan 10 år och har bott tillsammans i princip hela tiden. Vi är ännu inte förlovade men gifter oss om tre veckor!
Jag blev gravid efter bara 8 månader tillsammans(hade dock känt varandra i 5 år innan vi blev tillsammans) och min man tyckte att det var viktigt att vara gift om man har barn(vet egentligen inte varför). Så friade efter lite mer än ett år tillsammans, sen vägrade jag gifta mig förrän lite mer än ett år efter sonen kommit då jag ville gå tillbaka någorlunda till samma form som innan vi gifte oss :)
Så förlovning ca 1 år in i förhållandet, och giftermål ca 2,5 år in i förhållandet.
Alla utom hans äldsta barns mamma(aldrig varit tillsammans med henne) var jätteglada för oss, men de hade kanske tänkt annorlunda om vi inte fått barn. Det tror jag iallafall att vi själva hade gjort ;)
Vi struntade i förlovningen och gifte oss direkt. Vi hade varit tillsammans i 9 månader och köpte hus ihop. I samma veva träffade vi jurist och skrev testamente och äktenskapsförord. Allting blir så romantiskt när man är lite äldre och har släktsommarhus respektive barn innan..,
Japp :) för 3 veckor sen efter nästan 4,5 år tillsammans kommer gifta oss om 1,5-3 år :) dem väntade på att vi skulle förlova oss vi hade pratat lite om det innan så dem var bara glada :)
Min man och jag har varit vänner länge. Han har alltid sagt att om vi båda är singlar när vi är 45 så gifter vi oss. Vi har 'gått om' varandra ett par omgångar, först var inte jag singel, sen inte han osv.
Men så blev han singel när jag var det och vi blev tillsammans i sep, förlovade oss i nov då han friade. Hans mamma blev så där glad, inte för att hon inte gillar mig utan för att hon tyckte det gick för fort. Vi gifte oss 1 år och 1 mån efter förlovningen.
Men nu är de glada och vi är fortfarande är gifta efter 3 år
Vi bestämde efter 5 år tillsammans att vi skulle förlova oss - och gifte oss året efter.