• Carro04

Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.

Är lite i samma situation som du, Idunudi. Var på KUB i måndag, fick 1:4 på trisomi 21. Utförde mkp i torsdags och väntar nu på besked på först snabbanalysen och sedan den utvidgade analysen. Det är som att världen stannar. Ägnar varje enskild sekund åt att inte få panik. Läkaren ska ringa oavsett besked och jag vet knappt hur jag ska klara av att svara.

• Carro04

Menade verkligen inte att ge dig en klump i magen! Jag tror dock att det är svårt att föreställa sig hur det känns innan man har varit i den här situationen. KUB och NIPT är ju statistik, nu blir beskedet svart på vitt. Har väntat på tuffa besked förut (cancer), men det var inget mot hur jag känner nu... Gjorde provet i Linköping. Fantastisk läkare! Moderkakan ligger i bakväggen så det var lite knepigt, men hon utförde provet så tryggt, snabbt och säkert. (Hur tusan svarar jag på ditt specifika inlägg? Är ny på FL och har inte lycka lista ut det än...)

• Carro04

Fick svar på snabbanalysen. Den var normal och vi väntar en liten flicka. Är så lättad att tårarna bara flödar. Får vänta en vecka till innan vi får svar på den utökade analysen, men ett litet steg i taget...

• Carro04
    Anonym (Ds) skrev 2018-03-05 12:02:12 följande:

Grattis!!!

Tack! Men som sagt, ett steg i taget. Vågar inte andas ut förrän vi fått hela analyssvaret. Och gjort sena ultraljudet. Och helst ha tösen i famnen, någon gång i augusti...
  • Carro04
    Idunudi skrev 2018-03-05 12:50:57 följande:

Grattis!!! Hormonig och sådär som man är kom det även några tårar här :) superglad för din skull!

Tänker på dig imorgon och håller tummarna benhårt! Hur mår du?
  • Carro04
    Anonym (Ds) skrev 2018-03-05 14:12:09 följande:

Vilken vecka är du i?

Vecka 15 (BF 1/9). Har inte varit på inskrivningsbesöket än. Min barnmorska blev sjuk så det fick ställas in. Och sen kom allt det här... Men det är en världslig sak.
  • Carro04
    Mamsen71 skrev 2018-03-05 13:05:15 följande:

Stort grattis,det var härliga nyheter.

Tack!! Så skönt att jag hittade den här tråden och er!
  • Carro04
    Mamsen71 skrev 2018-03-06 00:07:27 följande:

Jag är i vecka 15 (BF 30/8) Bor du i Linköping?

Ja, strax utanför.
  • Carro04
    Mamsen71 skrev 2018-03-06 13:44:40 följande:

Som jag Då..

Världen är liten! Hur är det med dig? Gjorde ni NIPT och har ni i så fall fått svar, för det bör ni ha blivit erbjudna?
  • Carro04
    Idunudi skrev 2018-03-06 15:02:11 följande:

Tack :) var ruskigt nervös igår och kände att jag bara ville pausa tiden....grät oavbrutet efter jag nattat dottern tills jag somnade. Men nu är iaf första etappen klar och bara att vänta på provsvar.

På något sätt så släppte det lite efter provtagningen. Vi fick verkligen en kanonhärlig läkare som kom med peppande ord samtidigt som han också pratade om allvaret.

Vi fick dessutom med oss en liten bild på bebis <3.

Nu vill jag bara snabbspola framåt!

Hur går det för dig?

Vad skönt att det gick bra!! Jodå, ångesten släppte lite efter första provsvaret men jag önskar också att det gick att snabbspola framåt tills vi fått även nästa svar. Kan tänka positivt ena stunden, nästa målar jag fan på väggen... Har känningar i magen fortfarande och blir ju nojig av det också.

Innan jag blev gravid så lovade jag mig själv att om vi skulle lyckas bli gravida igen så skulle jag bara njuuuta av denna graviditet. Har liksom inte lyckats hålla mitt löfte än... Känner att jag inte har kunnat knyta an, för oron över att förlora barnet har överskuggat allt.
Svar på tråden Stödtråd för oss med lite sämre kub resultat som väntar på NIPT eller FVP svar.