Anonym (L) skrev 2018-03-29 12:10:46 följande:
Jag har så svårt för att inte få panik när jag tänker att värsta fall innebär att jag behöver ta beslut om bebisen ska födas nu o dö eller sen o dö.... jag menar, är ju i v14 nu, Fvp nästa vecka sen invänta svar osv så kommer jag ju vara många veckor framåt i graviditeten... inget enkelt att gå igenom om det blir så:( klart man ska försöka i te tänka katastrof men e jävligt svårt nu:( vill bara gråta o stänga in mig:(
Åh, jag förstår precis vad du går igenom. Jag låg mest i sängen och plöjde varenda serie jag kunde hitta på viaplay, vadsomhelst bara jag fick tiden att gå utan att jag behövde tänka eller känna. Så fort det blev tyst började tankarna mala, tårarna strömma och jag fick panik. Alla fungerar olika. En del behöver aktivera sig, jag stängde av. Det finns inga rätt eller fel i den här svåra situationen.
Jag såg att du liksom jag har en tioåring. Vi har dessutom en som är fem och en som är fjorton. Vi valde att säga som det var, fast mycket förenklat. Typ "vi är oroliga för att bebisen inte mår bra så man ska göra ett prov på sjukhuset". Och sen var det bara att erkänna att jag var orolig när jag var ledsen när vi väntade på svaret. De frågade inte mer, utan pysslade bara om mig så gott de kunde. Älskade ungar.