Inlägg från: palomablanca |Visa alla inlägg
  • palomablanca

BF november 2016

Hoppar in här jag med. Vågar inte riktigt tro att jag plussat men ett streck är väl ett streck så att säga. (alltså teststrecket bredvid kontrollstrecket haha). Har bim imorn men har kort lutealfas så är bara på äl + 10 idag. Har en son på drygt ett år.

Någon mer här inne som e från Skåne?

• palomablanca
    emmaslemma skrev 2016-02-26 18:26:21 följande:

Jag är från Skåne :)

Trevligt! Var i Skåne bor du? E det första barnet?
  • palomablanca

Ny vågar jag tro på plusset lite mer. Tog ett cb digitalt imorse som tydligt visade "gravid".

Då e jag på bim idag men bara äl +11 då jag har kort lutealfas.

• palomablanca

Jag känner mig inte det minsta gravid fast att jag har ömma bröstvårtor mår illa blir "måste ha mat nu panik hungrig" o har lite humörsvängningar. Minns inte hur jag mådde vid den här tiden i förra graviditeten.

• palomablanca
    Lilla Luna skrev 2016-02-28 19:26:09 följande:

Present till sambon.

Letade ett mjukisdjur också men hittade inget. Ska nog köpa till en napp och lägga i. Toppat med ett digiltalt cb. Hur länge syns det på digitala innan det slocknar?

Jättefint!

Tog digitalt cb m veckoindikator igår morse. I morse var det dött. Mer exakt tid det håller vet jag inte. Står det i förpackningen kanske?
  • palomablanca
    Cfmilla skrev 2016-02-28 20:02:56 följande:

Åh mys! han kommer att bli så glad!!

Tog ett digitalt idag med. Fick ett fett inte gravid. Haha gött snopen. Kan ju säga att det inte var med morgonurin och rätt utspätt med. Haha! Hur tänkte jag där?

Vilket test plussade du med? Var i cykeln är du?
  • palomablanca
    solidafrida skrev 2016-02-28 22:10:14 följande:

HAHAHA, jag såg nu att tråden var ett dussin sidor lång... Forget what I asked! Antagligen har ni redan skrivit om vilket barn i ordningen ni väntar... 

Svara istället på om Ni också "med flit" gjorde en novemberbebis? Eller hur kommer det sig att ni ska få höstbebis och inte julibebis som ju är så populärt. Det är så spännande att läsa om hur andra planerat och fantiserat!

Vissa av oss har inte lyxen att bestämma när vi ska få bebis. Om vi ens får nån. Vi tänker hellre novemberbebis än ingen bebis. Vi har redan ett decemberbarn o mannen är också decemberbarn o det är inga konstigheter m det. Skulle sonen visa sig ligga långt efter sina jämnåriga kamrater i framtiden så får han börja skolan ett år senare istl.
  • palomablanca
    Cfmilla skrev 2016-02-29 07:03:20 följande:

Ja enligt ena appen är det bim idag (andra i lördags), så det kan stämma. Men tja jag vet inte. Får kontakta bm kanske.

Stor kram! Hoppas det inte är mf! Håller tummarna!
  • palomablanca
    Cfmilla skrev 2016-02-29 12:51:33 följande:

Jag tror kanske att det har avtagit! Får se senare ikväll!

Vad skönt! Håller tummarna!
  • palomablanca
    solidafrida skrev 2016-02-29 21:21:58 följande:

God kväll!

Jag har läst igenom vad som hänt här sedan i morse... En hel del! 

Kul att ni svarat på min fråga! Jag är fullt medveten om att inte alla har lyxen att välja och jag försöker vara ödmjuk inför det, men jag tycker samtidigt inte att de som har lätt att bli gravida ska behöva hymla med det för att inte trampa någon på tårna. Som i alla andra situationer har vi olika förutsättningar. Jag var och är nyfiken på hur Vi här i tråden hamnat i samma grupp?! 

Vi har ett januaribarn och ett junibarn sedan innan. Det blir perfekt med ett novemberbarn nu, så hinner vi spara mellan födelsedagarna;) 

Ringde MVC idag och först ville de ha ett livstilssamtal... What? Har era MVC sånt? Och tur att jag ringde idag, finns nämligen ingen tid för inskrivning förrän jag är i v.14. I vilken vecka har man inskrivning i era landsting/regioner? Jag har gått i v.11 tidigare men det är visst andra tider nu. Skit samma, jag är glad ändå! Min barnmorska är underbar! Det är liksom pricken över I under graviditet när ens barnmorska är en person man längtar att gå till. Hur tänker NI, viktigt med MVC-kontakten eller ganska oviktigt? 

Vill bara förtydliga att jag inte känner mig trampad på eller dyl. Min kommentar om att vissa inte har lyxen att årstid/månads planera sina barn var ett rent konstaterande.

Vad gäller mvc tycker jag det är jätteviktigt. Önskar dock att det ingick fler ultraljud och att det var fler besök. Min mvc kör hälsosamt runt vecka 6 o inskrivning kring v 9. De är dock rätt lika de besöken. Jag har hälsosamt redan på torsdag vilken en sista mens är v 4+6. Men enlig äl tester ca v 4+2 ungefär.

Jag kommer gå t samma bm som förra gången. Skulle jag däremot få samma förlossningsbm som sist så kommer jag be om en annan.
Svar på tråden BF november 2016