Inlägg från: palomablanca |Visa alla inlägg
  • palomablanca

BF november 2016

Cfmilla skrev 2016-03-01 07:09:31 följande:

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

Vad tråkigt! Håller tummarna att äl kommer igång o att ni plussar snart igen!
  • palomablanca
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:38:26 följande:

Emma ultraljudsklinik finns i Malmö vet jag, men tror också att den finns i Göteborg!? Jag har också varit inne på 3D ultraljud. Det är mest troligt min sista graviditet så det hade vart kul att uppleva!

E du från Malmö?

Vi gjorde ett tidigt ul på emmakliniken förra graviditeten
  • palomablanca
    solidafrida skrev 2016-03-01 21:19:23 följande:

Nein, jag är hallänning! 

Vi har inte velat ta reda på könet innan. Jag hade någon föreställning om att det var fel, i likhet med att öppna julklapparna före julafton. Men jag har ångrat mig lite på den punkten. Tror du man skulle kunna göra ett 3D och inte kolla. Kolla först när bebisen är född..? Alltså jag menar att jag skulle lyssna på musik och blunda medans de gör ultraljudet.. HAHA...

Hur va det? Rekommenderas?

Jag gjorde bara ett tidigt där i vecka 8 ca. Den här gången kommer vi nog göra ett 3d. Vi kommer även försöka ta reda på könet denna gång.
  • palomablanca
    lilleskutt86 skrev 2016-03-02 10:12:09 följande:

Här har också illamåendet smygit sig på. Det är inte ohanterligt men jobbigt när jag inte äter med jämna mellanrum!

Samma här....
  • palomablanca
    Anonym (Första barnet) skrev 2016-03-02 15:33:40 följande:

Plussade för en vecka sen. Är i vecka 5 (4+4).

Känns helt overkligt och så spännande.

Undrar om det finns några andra här som väntar första barnet är under 30 och bor i Malmö eller närheten? :)

Jag bor i tbg. Blir dock 30 i år o det är andra barnet. Jag har även startat en tråd för skånemammor m höstbebis 2016. Om du vill hänga på där med :)

Bor du inne i stan?
  • palomablanca

Tips från en m barn sen innan:

Som många redan sagt - folsyra o järnvägar

Ät inte för två! Det är inte lätt för alla att gå ner, jag gick tom upp efter förlossningen

Börjar ni känna av fogarna kontakta sjukgymnast direkt

Dokumentera dokumentera dokumentera -ångrar bittert att jag inte gjorde det sist

Skit i alla råd ni inte bett om, alla veta bättre typer och alla "vänta du bara" kommentarer. Detta råd häller även efter bebben är född.

Njut av att boa o köpa bebissaker o pyssla inför bebben ankomst. Det kommer aldrig igen att göra det för första gången.

Och visar det sig att ni inte kan njuta av att va gravida (långt ifrån alla som njuter av själva graviditeten) så är det helt okej!

• palomablanca
    Lilla Luna skrev 2016-03-02 19:29:13 följande:

Vilka superbra tips! :D längtar tills vi ska börja köpa grejer. :D tips på pyssel för bebis?

Sy eget babynest! :)
  • palomablanca
    Anateresa skrev 2016-03-03 18:49:00 följande:

Lägger till medlemmar för fullt i fb gruppen. fortsätt skicka mailadresser i pm ni som vill hänga på :)

Har pm:at :)
  • palomablanca
    Stardust2016 skrev 2016-03-04 06:18:44 följande:

Jag tempade innan grav och har fortsatt med det nu efter pluss. Idag vaknade jag klockan fem, låg och tittade på mobilen, gick sen på toa och kom då på att jag glömt ta tempen. Vet ju att man inte ska ta den om man vaknat mycket tidigare eller varit uppe, men tog den ändå, vilket jag ångrar massor nu. Den var nämligen betydligt lägre än vanligt.

Googlat massa och sett att det inte alls behöver betyda något eftersom temperaturen tydligen varierar mycket under grav (och spec eftersom jag tog den med helt fel förutsättningar). Men nu är ju hur som helst alla orostankar igång. Hur gör ni för att slappna av och bara njuta? Dessa veckor kommer vara en galen prövning för mig som alltid vill ha kontroll på allt.

Ha en fin morgon alla fina!

Har extremt svårt att slappna av o njuta än! Det blir bättre o lättare efter första ul.
  • palomablanca
    Lilla Luna skrev 2016-03-04 14:19:28 följande:

Tiden går jättesegt. Känner inget mer än småömma bröstvårtor. Är i v.5+6 idag enligt bm. Talade inte om att jag visste när äl var, för då är jag i v. 4+5 idag.

Fördriv tiden med att pyssla lite? Plantera om blommor, sortera och organisera i garderob och byrålådor. ;)

Min bm förra gången ville inte räkna från äl. Sen vid ul blev jag ju flyttad så det stämde m äl! Sa inte nåt om det till min bm igår heller att jag.visste när äl var. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite fortare så man kan våga slappna av och njuta av lilla ärtan i magen.
  • palomablanca
    Lilla Luna skrev 2016-03-05 06:38:50 följande:

Då andra uttrycker oro över test som inte stegrar och sen får missfall så kunde jag inte låta bli ett till test. Då jag tog digitala som visade gravid hade jag även tagit ett svagt cb plus. Lika svagt som det jag tog någon dag innan. Men nu, med dagens, känner jag mig trygg. Även om jag inte känner mig gravid så har jag en känsla av att liten vill stanna och att det kommer gå bra. ?

I början e det jättesvårt att känna sig gravid, (och fatta att man verkligen är det) hur många positiva test man än tar, så jag tror det är normalt :)

Alla ni som inte fått inbjudan till fb gruppen har ni kollat skräpposten o så?

Jag har Gmail o där la det sig i socialt-mappen.
  • palomablanca
    nyckelpiga80 skrev 2016-04-01 06:07:17 följande:

Tänkte jag skulle lägga upp mitt UL.

Svindlar fortfarande när jag tänker på lilla mini där inne.

Är just nu i vecka 10 (9+2)

Är detta en ul eller vul bild? :)
Svar på tråden BF november 2016