Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

BF november 2016

Hej, har plussat idag väldigt tidigt 3+5 och har bf 15 november. Hänger här om jag går. Det här blir mitt fjärde barn. De andra är 14, 10 samt 11 månader.

• Bell13
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-06 19:35:51 följande:

Grattis! Har bf den 16 enligt NC :)

Jag har också bf den 16 enligt NC men den 15 enligt gravidappen
    Är så glad. Hur tänker du kring tidigt ul? Gjorde ett sist i v 9 för jag ville se att hjärtat slog osv
  • Bell13
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-07 07:02:04 följande:

Det gjorde jag med i min förra graviditet och vill absolut göra det denna gången med. Gärna så tidigt det bara går :) vårt första barn klarade tyvärr inte sig, :( så är väldig orolig och måste få se att där är något för att tro på det och börja hoppas på att det ska gå bra så smått.

Vill du göra ett denna gången med? :)

Gjorde ul v 8+3 sist för jag var så orolig efter ma samt missfall efter ivf:er.
    Visade ett pickande hjärta samt foster av väntad storlek. Blev lugn och kunde glädjas åt graviditeten då.
    Kommer nog boka in ett likadant igen. Gjorde på ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, väldigt trevligt där
  • Bell13
    Lilla Luna skrev 2016-03-08 06:27:05 följande:

Jag har ingen erfarenhet av varken ul eller väl. Tänkte göra ul i v.12, man kan göra det tidigare men då ser man mest bara en prick och att hjärtat slår. Men i v.12 ser man mer om jag läst rätt. :)

I v 9 kan man se en del, som en böna med huvud armar samt ben
  • Bell13
    8295 skrev 2016-03-08 09:03:55 följande:
    Om du menar uppblåstheten så ja det gick över :)

Min bästa vän gick upp nästan dubbelt under sin graviditet, kunde inte amma efteråt så hon sitter fortfarande med en mammamage kvar och mår dåligt. Trots att magen efter förlossningen finns där pga en väldigt speciell anledning <3

Grejen med valpen och att jag tror han förstår är att min gamla tik på 13 bast inte ändrat beteende alls. Min sambo tror också det är en tjej, jag tror mest på kille :) längtar till att få veta. --Nån som tänkt ta reda på könet på sin bebis?? --
    Jag ska ta reda på könet vid ul i v 20. Är för nyfiken för att inte göra det
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-08 18:33:31 följande:

Är i v 5+5 idag och känner mig lite små yr och molvärk o ömma bröst. Fryser till o från. På eftermiddagen så värkte det rätt bra i magen vilken växtvärk man kan ha. Puh. Men inga blödningar.
    Ska göra ul i v 7+4 då hon på gyn tyckte att man kan se mycket mera då ,än i v 6. Så jag får snällt vänta lite till ???? hur mår ni andra tidigt i graviditeten?

Har börjat känna mig riktigt gravid idag. Illamående, humörsvängningar, kissar ofta samt har gråtit hela dagen för småsaker. Är i v 4+0 så jättetidigt ännu.
  • Bell13
    MaalinH skrev 2016-03-08 23:17:45 följande:
    Tjejer, vi väntar barn.. Inte missfall! Tänk positivt. :) hade mf i somras, livrädd för det igen, men försöker tänka positivt. De e barn vi väntar å inte missfall!
    Håller med dig om det även fast det ibland är svårt att oroa sig. Ska boka ett tidigt ul idag för det är min första milstolpe att se att hjärtat slår och att embryot är av normal storlek. Gud vad jag längtar efter det även fast det också är skrämmande.
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-09 07:54:00 följande:

Vaknade och känner mig sjukt ledsen o orolig. Gjorde ett digitalt fick 2-3 men går in i v 6+0 i morgon. Vet att ägget kan ha fäst senare men skulle ha blivit lugnare om det stod 3+. Spända bröst fortfarande och molvärk. Känner även lite i svanken o illamående men hur får man bort oron då jag fick två tidiga missfall i v 5+0 o 5+2.

Kan du inte ta ett till test om några dagar kanske får du rätt vecka då?
    Har tänkt att göra ett digitalt imorgon bara för att se om det visar rätt och gör det inte det så kommer jag också att bli sjukt orolig. Du har ju symptom och det är ju väldigt positivt.
  • Bell13
    Lilla Luna skrev 2016-03-09 11:31:25 följande:

Det liksom stramar till där nere ibland. Vad beror det på? Sjukt obehagligt. :o

Så känns det för mig med samt att det mullrar mycket i magen som om tarmarna får jobba febrilt
Svar på tråden BF november 2016