Inlägg från: vainilla |Visa alla inlägg
  • vainilla

BF november 2016

+ för mig idag :) Har en dotter på 2,5 (:

• vainilla
    Bell13 skrev 2016-03-10 06:48:20 följande:

Gjorde ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 v bör jag bli orolig? Ska vara ca 4+1 idag. Är 15 dagar efter ägglossning idag.

Digitaltesten visar de veckor du faktiskt varit gravid. Sen lägger man ju till 2 då man räknar från sista mensen första dag :)
  • vainilla

Loggade in på familjeliv o på förstasidan så stod de om kejsarsnitt.

Fick en stor klump i magen så dottern föddes med Urakut kejsarsnitt. Planen är att försöka föda vaginalt denna gången men man vet ju aldrig.

• vainilla

Kunde in kopiera. Är det någon som vill va gullig o lägga till mig på listan.?

29 år - Malmö - andra barnet - BF 8/11

• vainilla

Efter en tuff vecka känns de som man är på banan igen. Mådde inte såhär dåligt när jag var gravid med dottern men denna gången har jag kräkts så mkt att jag i en veckas tid bara kunnat ligga ner. Nu är de konstant illamående men får behålla maten iaf. Hur mår ni?

Ska skrivas in riktigt på torsdag o samtidigt boka KUB ( inte för att jag känner att jag behöver göra de men det blir ju ett gratis UL )

• vainilla
    vanjastina skrev 2016-04-02 20:08:18 följande:

Vilken vecka är du i? Jag går in i v 8 på måndag och mår skit, konstant illamående och kräkningar så jag vet hur tungt det är :/

Usch stackare :(

Jag är i vecka 9 (går snart in i v10)

Hoppas det lättare snart. Provat postafen? För min egen del dämpade de illamåendet något men de gjorde mig så himla trött så jag försöker stå ut utan
  • vainilla
    frkvilljunu skrev 2016-04-03 18:16:32 följande:

Bokar BM KUB?

eller blir inskrivningen i typ samma tid?

Var på hälsosamtal i v6 o då sa min bm att vi skulle bestämma oss för om vi vill göra KUB (då de erbjuder alla sina kunder o göra de gratis ) eller inte tills inskrivningen o i så fall bokar hon det då:)
  • vainilla
    Mrs R skrev 2016-04-04 09:51:11 följande:

Usch. Jag är så orolig nu. Mitt illamående har försvunnit ganska tvärt. Det borde ju inte vara nån fara för jag går in i vecka 11 på torsdag. Med min dotter försvann det runt vecka 12 så det är ju inte så stor skillnad egentligen men jag kan inte låta bli att bli orolig ändå.

Njut! (: Det är lätt för mig o säga ja vet. O nojig är man nog alltid från o till men jag tror man måste försöka tillåta sig själv att njuta lite. Jag längtar tills mitt illamående ger med sig men när de gick från att kräkas bara jag rörde mig till konstant illamående men nästan inget krävande blev jag oxå nojig. :)
  • vainilla

Fått tid för KUB 4 Maj *längtar till att få se plutten*

Blir även tidig glukosbelastning; vilket blir kämpigt då jag mår illa 24/7 men det börjar bli bättre tack o lov.

Går in i vecka tolv nu. Helt galet att tiden går så fort.

• vainilla
    Trasan87 skrev 2016-04-18 09:22:24 följande:

Måste man göra glukosbelastning med andra barnet? Om man inte ligger i riskzonen.

Vi måste här nere. O har man ngn i släkten som har diabetes så får man även göra en tidig glukosbelastning med.
Svar på tråden BF november 2016