Inlägg från: vainilla |Visa alla inlägg
  • vainilla

BF november 2016

Går för lång tid mellan gångerna som jag loggar in här känner jag, missar hur mycket som helst. Går in i vecka 13 idag.

Var o lämnade blodprover igår inför KUB nästa vecka. Längtar något otroligt till att få se bönan.

Illamåendet har nästan gett med sig men tröttheten är fruktansvärd, med dottern kunde man vila lite mer men nu har man en 2,5 åring som ska underhållas efter jobb så jag är sällan vaken efter 20.

Har ni börjat planera omplacering eller att gå tidigare?

Jobbar på sjukhus o har blivit knäad i magen 2ggr nu av en patient. Tack o lov inte tagit hårt, men känner att jag inte tänker jobba längre än jag måste

• vainilla

Syntes på mig runt v19 med första:)

Denna gången växer magen fortare men har än inte blivit "fast" så jag ser bara väldigt tjock ut (iaf utan kläder). I vissa kläder kan man ju ana att där bor en bebis.

Gjorde KUB igår. Vågade inte titta först, var så rädd att jag inbillat mig o att där inte fanns någon i min mage men jodå. En livlig liten pluttis som rörde sig hej vilt.

De såg även att min moderkaka ligger i framvägg även denna gång så kommer dröja innan jag känner något.

Har ni fått tid för RUL?

• vainilla
    90pettersson skrev 2016-05-05 11:09:45 följande:

Jag hade inte trott att jag var gravid om jag inte hade gjort Ul i vecka 10 ^^ tvivlar nästan på det nu då jag mår så bra haha. Ska på RUL andra veckan i juni, kommer vara i 18+4 då (eller det kommer väl säkert ändras med nån dag men iaf) Det är sååå lång tid kvar.

Haha precis som för mig. Kändes verkligt precis när man var där sen när man gick därifrån började jag att undra igen:p

Vad spännande! Tiden går relativt fort så snart är de RUL för oss alla:) Men du är nog först ut. Jag fick tid den 16e Juni först
  • vainilla
    Lilla Luna skrev 2016-05-05 22:08:24 följande:

Jag har rul 1/6. Känns långt dit men nu har jag bara en jobbvecka framför mig sen en vecka i Paris. Sen då jag är henna igen är det ju snart dags för rul. Beräknad 28/10 men är rädd för att bli flyttad till november, haha. Trivs i oktober. ;)

Hihi hoppas du får stanna i Oktober;) Min dotter kom i v36 så kanske blir en oktober bebis här med om den inte vill stanna tiden ut
  • vainilla

Går in i vecka 16 idag. Tror att jag kände en liten "puff" eller mer "pet" i natt efter att jag hade varit på toa.

Brösten är fortfarande ömma, minns inte att se var så känsliga så länge förra graviditeten.

Får även väldigt ont när jag är igång för mkt. Ligamenten trodde bm. Är glad så länge jag slipper foglossning.

Känner ni någon smärta i bla ljumskar när ni är igång för mkt?

• vainilla
    Jackieandersson skrev 2016-05-18 08:40:13 följande:

Måndagen var den värsta dagen i mitt liv....

Gjorde kub... Fick se vårt barn som var livlig och bildena vi fick log det på... Som om den var glad att vi skulle få se honom /henne. Vi var så lyckliga....

Tills vi fick reda på att sannolikheten på down syndrom är 1 på 2... Högsta sannolikheten....

Hela världen rasade för oss. En timme senare fick jag göra moderkaksprov och läkaren skulle ringa med beskedet eftersom jag var så pass ung (21 år) o att vi fick så hög sannolikhet... Har sjukskrivit mig veckan ut och väntar på besked men hoppet är väldigt litet...

Men åhh <3 Jag håller tummar o tår för ett positivt besked. Läste i många grupper innan ja själv gjorde kub då jag var så himla nervös o där var faktiskt många som skrev att de ångrade att de gjorde kub då de fick hög sannolikhet; men efter moderkaks provet visade de sig att de inte alls var så.
  • vainilla

Tjejer. Måste fråga er.

Vi ska åka till Grekland i mitten på Augusti o jag går in i vecka 30 på hemresan.

Vet att jag måste ha läkarintyg mm för att få åka men har hört om ngn försäkring man kan teckna privat om man Skulle behöva sjukvård där som täcker både mig o barnet.

Någon som råkar veta vad den heter o var man tecknar den?

• vainilla

Om ni är fler som kommer resa utomlands efter v28 vill ja tipsa om en försäkring som täcker för både mamma o barn om den lille skulle komma för tidigt osv.

www.erv.se/privat/vara-reseforsakringar/smart/

Hoppas att ni alla mår ok i era graviditeter. Fick mig en riktig knuff idag när jag bockade mig fram o "klämde" magen. Går in i v17 idag

• vainilla

Vi ska resa till Grekland. Ser inget hinder för de alls men med handen på hjärtat hade vi nog lagt resan tidigare eller inte alls om jag varit gravid när resan bokades. Nu blir de lite "meck" med läkarintyg osv. + att jag har en känsla av att jag kommer gnälla över värmen:p

Resten till Hawaii när jag var gravid med min dotter o de var ju en låångt resa men de gick oxå bra:)

• vainilla

6 dagar kvar till RUL, ÄNTLIGEN närmar de sig. Är helt säker på att de blir en pojke denna gången. Även om en flicka är precis lika välkomnad (:

• vainilla
    awiie skrev 2016-06-10 12:14:48 följande:

Åh! Har du rul på torsdag? Det har jag :D

Vad roligt då har vi samma dag:) Ska ni ta reda på kön?
  • vainilla

Gått år o dar sedan jag skrev sist.

16Juni gjorde vi RUL o de visade sig att där ligger en liten pojke i min mage:)

Svar på tråden BF november 2016