Inlägg från: irrbloss_83 |Visa alla inlägg
  • irrbloss_83

BF november 2016

Idag har jag för första gången fått ett positivt graviditetstest, så nu armbågar jag mig in i tråden jag med. :)

Jag och mannen har försökt i ungefär 3 år, och till sist blev det IVF. Vi gjorde vår första cykel i nov/dec men det tog inte, och nu för ett par veckor sedan en återföring av en fryst liten eskimå som tydligen bestämt sig för att flytta in på ett lite längre kontrakt. 

Har lite graviditetssymtom (lätt yrsel, lätt huvudvärk, lätt illamående, lite ömma bröst osv) men har en del mediciner i kroppen också så det är lite osäkert vad som är "på riktigt" och inte. Enligt mina beräkningar borde jag vara i v 4+4 idag, så det är relativt snart dags för ultraljudskoll så att allt står rätt till. 

Har varit öppen med vårt IVF:ande på jobbet och med vänner, och kommer nog vara öppen om graviditeten också, jobbar i en miljö där det liksom ändå märks eftersom det är vissa arbetsuppgifter man inte kan göra osv. Har redan "outat" mig idag för en kollega. Men strunt samma! 

För det mesta så känns det som om det är nån som har lurat mig bara, och att jag egentligen inte alls är gravid, men jag har ett CB digital som ligger i badrumsskåpet och skräpar så blir tvivlen för stora så testar jag en gång till. 

Vad roligt det är att äntligen, ÄNTLIGEN vara gravid! Tjoho!

• irrbloss_83
    Emmissara skrev 2016-03-09 20:24:10 följande:
    ett STORT grattis!! och välkommen in hit,
    Jag är också i v4+4 haha :D
    Tack så mycket. Och vad roligt att vi är på samma dag! :)
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:24:15 följande:
    Stort grattis! VÄL värt efter sån lång väntan!! :)

Tack så mycket, det tycker vi också :)

Hur mår ni andra? Har ni några symtom att tala om? Det sägs ju att det ska vara tidigt men allt kan ju inte gärna vara hjärnspöken?
  • irrbloss_83

För mig verkar det här med symtom komma och gå, igår mådde jag illa på morgonen lite av och till men idag har jag inte känt nånting. Idag har jag bara lite lätt ömma bröst, men det är så lite att jag knappt hade reagerat över det om jag inte varit en småbesatt symtomletare.

Däremot är jag vrååååålhungrig, så nu blir det frukost, och det ordentligt!

• irrbloss_83
    MaalinH skrev 2016-03-10 08:56:26 följande:

Jag med. Idag är jag på 4+5 :D

Vad roligt! Nu är vi 3 med exakt samma dag :)
    Stardust2016 skrev 2016-03-10 10:45:24 följande:

Välkommen och grattis! Jag är vecka 4+6 så sjukt nära :)

Håller med dig om känslan att det känns som att någon lurar en. Jag har också varit ganska öppen, men när jag berättar för någon känns det som att jag lurar dem också .. Så overklig känsla helt enkelt.

Tackar! Du är en dag före mig (oss) då.

Ja, verkligen. Men jag tänker vara glad ändå, som jag har längtat efter detta plus alltså!
  • irrbloss_83
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 11:08:19 följande:

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

Jag är väl egentligen ganska skeptisk, men det kunde ju vara kul att gissa ändå. Däremot vet jag inte hur sjutton jag ska räkna, jag som har gjort IVF och sparat ägget i frysen 3 månader. Ska jag räkna att jag var 31 i november eller 32 i februari? :D
    I just mitt fall är båda de rutorna tjejer, men mer som princip. 
  • irrbloss_83

Jag mår fortfarande oförskämt bra faktiskt. Känner av lite småsymtom men inget som stör. Mådde lite illa för nån dag sen men det har jag inte känt varken igår eller idag. 
    Lite lindrig halsbränna har jag och den klassiska gravidtröttheten - ligger i skrivande stund på soffan och försöker, försöker, försöker att inte somna. Maken tycker jag är tantigare än vanligt nu när jag vill gå och lägga mig kl 20 istället för mitt tidigare mycket mer spännande 21:30 :D

• irrbloss_83
    Matl skrev 2016-03-11 19:02:30 följande:
    Tack Ja jag två barn sen innan...så detta är mitt tredje Du då? Jo jag har molvärk, ont brösten och speciellt det ena, trött och matt, kissnödig, lite yrsel. Själv då??
    Åh, det där med bara ena bröstet har jag också lite av och till. Höger bröst fattar galoppen, men vänster bröst är nog kusinen från landet... 
  • irrbloss_83
    Lilla Luna skrev 2016-03-12 07:44:18 följande:

Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.
    Superfint halsband, och vilket gulligt sätt att berätta på! Grattis till v8, här går vi idag in i v6. :)
  • irrbloss_83

Usch, känner mig orolig idag. Har så jäkla lite symtom att jag är rädd att nåt ska vara fel. Det enda jag egentligen känner är att jag är varmare än vanligt, men inget direkt illamående eller luktkänslighet. Brösten bara liiiiite ömma. 

Är i 5+1 idag så det är tidigt än förstås... Nån annan som inte heller har så mycket symtom?

• irrbloss_83
    Let it Rain skrev 2016-03-13 09:34:17 följande:
    Jag hade lika gärna kunnat skriva detta inlägg själv. Är själv i 4+0 idag, så det är iofs tidigt. Dock så har jag lyckats missa en oönskad graviditet tidigare eftersom jag inte hade symptom och gick ända till v 12 (gjorde abort).
    Matl skrev 2016-03-13 09:40:56 följande:

Jag känner inte heller av mina symptom hela tiden...dom kommer och går liksom... man blir ju lite nojig och orolig imellanåt men försöker tänka positivt..

Iskristall skrev 2016-03-13 10:08:15 följande:
    Misströsta inte Jag har inte haft några symptom alls knappt och beklagat mig för det. I fredags på 6+4 satte illamåendet igång. Har i stort sett mått illa sen dess, vet inte hur jag ska ta mig igenom jobbdagarna som kommer?! Symptom kan sätta igång när du minst anar det!
    sagalo skrev 2016-03-13 10:09:08 följande:
    Har inte heller några symptom, lite molvärk ibland bara. Med de andra barnen var ett av de första tecknen ömma bröst men känner noll av det än så länge. Därför hade jag så svårt att lita på att jag var gravid den här gången även om jag haft/har någon slags "känsla" av att något är annorlunda i kroppen. :)
    Tack tjejer, det var precis det jag behövde höra! Nu ska jag gå och distrahera mig genom att städa och byta sängkläder tror jag. Det är hemskt att vara sysslolös! 

Svar på tråden BF november 2016