BF november 2016
Idag har jag för första gången fått ett positivt graviditetstest, så nu armbågar jag mig in i tråden jag med. :)
Jag och mannen har försökt i ungefär 3 år, och till sist blev det IVF. Vi gjorde vår första cykel i nov/dec men det tog inte, och nu för ett par veckor sedan en återföring av en fryst liten eskimå som tydligen bestämt sig för att flytta in på ett lite längre kontrakt.
Har lite graviditetssymtom (lätt yrsel, lätt huvudvärk, lätt illamående, lite ömma bröst osv) men har en del mediciner i kroppen också så det är lite osäkert vad som är "på riktigt" och inte. Enligt mina beräkningar borde jag vara i v 4+4 idag, så det är relativt snart dags för ultraljudskoll så att allt står rätt till.
Har varit öppen med vårt IVF:ande på jobbet och med vänner, och kommer nog vara öppen om graviditeten också, jobbar i en miljö där det liksom ändå märks eftersom det är vissa arbetsuppgifter man inte kan göra osv. Har redan "outat" mig idag för en kollega. Men strunt samma!
För det mesta så känns det som om det är nån som har lurat mig bara, och att jag egentligen inte alls är gravid, men jag har ett CB digital som ligger i badrumsskåpet och skräpar så blir tvivlen för stora så testar jag en gång till.
Vad roligt det är att äntligen, ÄNTLIGEN vara gravid! Tjoho!