Inlägg från: irrbloss_83 |Visa alla inlägg
  • irrbloss_83
    mamalolo skrev 2016-03-20 19:59:12 följande:
    Wow, vilket starkt!
    Ja, jag såg också att det var starkare än de andra som bara är ett par dagar tidigare. 
    Dels vet jag inte vad det var för test, har gjort IVF och fick testet från kliniken så det kanske är ett sånt där extrakänsligt... Har ingen koll på det. 
    Och dels kanske det kan vara pga IVF:en? Jag vet inte.
  • irrbloss_83
    Bell13 skrev 2016-03-23 18:56:11 följande:

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

Åh vad tråkigt! Lycka till på ert nästa försök, det blir er tur!
  • irrbloss_83

Usch, jag är glad att jag sluppit illamåendet hittills. Har hela tiden hoppats att det här med graviditetssymtom är ärftligt eftersom mamma i princip inte hade några alls när hon väntade mig. Hittills verkar det stämma någotsånär, jag är hungrig oftare bara - och på mat, gärna kött och röd paprika. Riktigt krispig och kylskåpskall. Mmmmm! Däremot mitt vanliga godissug som jag kämpat med sen jag var barn är plötsligt borta. Underligt det där...

• irrbloss_83

Jag är i 7+2 idag, tycker tiden går vansinnigt fort!

Mår rätt bra, är lite trött bara, vill gärna sova en stund på eftermiddagen och gå och lägga mig vid 21 på kvällen. Lite växtvärk i livmodern och ordentligt ömma bröst.
    Det mest förvånande symtomet jag har är att mitt godssug helt har försvunnit. Konstigt. 

• irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-28 12:32:56 följande:
    Gud va roligt. Vi har exakt samma symptom :)
    Vad kul! :)

Var det inte du och jag som var på ett ungefär lika långt gångna också, eller blandar jag ihop dig med nån annan? Börjar bli många i tråden nu...
  • irrbloss_83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-28 20:50:21 följande:
    Ingen aning. Men går in i vecka 7 imorgon :) du?
    7+3 imorgon, så då hade jag nog blandat ihop dig med nån kanske. 
    Tycker det går så sjukt fort!
  • irrbloss_83
    Anonym (Sara) skrev 2016-04-20 15:32:49 följande:
    Hej!
    Jag har kikat in regelbundet i denna grupp men aldrig skrivit. Är gravid v. 11 (10+3). Andra graviditet då första slutade i MA i oktober -15. Förra gången slutade mina symtom helt plötsligt en dag väldigt tidigt, v. 5 nån gång. Fick inte VUL förrän v. 7+9 men det konstaterades att fostret dött då redan v. 5 som jag kände av. Denna gången fick vi VUL v. 7+4 för att stilla oro och allt såg bra ut och allt har känts väldigt annorlunda. Symtomen har varit ömma bröst, illamående, trötthet framförallt. Det som nu oroar mig är att symtomen har försvunnit så där plötsligt igen. Mina bröst har varit superömma men nu är de bara pyttelite ömma. Illamåendet är också borta. Hur är era erfarenheter? Vet att illamåendet brukar ge sig kring dessa veckor men de ömma brösten då? Borde jag be om UL igen? Hade inga blödningar förra missfallet, inte hittills nu heller men det lugnar inte riktigt.
    Jag är också i 10+3 och i både lördags och söndags var jag helt utan symtom, ingen bröstömhet, ingen trötthet, ingenting. Men sen på måndagen kom symtomen tillbaks och nu är det ungefär som vanligt. 

Vet att det inte lugnar riktigt, men för mig ser allt i alla fall bra ut (har tillgång till UL på jobbet så jag tjuvkikade i måndags och då var det full gymnastik). Håller tummarna för dig!
  • irrbloss_83
    Anonym (Sara) skrev 2016-04-21 19:06:03 följande:
    Okej, tack för svar! Men då menar du ändå att bebisen/livmodern ligger ovanför blygdbenet. Alltså inte gömmer sig bakom så att säga, så tycker jag det låter på beskrivningarna i de olika apparna.
    Vad menar du med att det är där du har hittat hjärtat? ????
    Jag tror också det är som personen före mig skrev, att det egentligen inte är så att den växer "upp" så mycket som att den växer i alla tre dimensionerna, dvs även på djupet osv. Det gör att den blir större och lättare att känna. 

Jag kan göra ultraljud längst ner på magen, men kan inte känna livmodern än. Men bevisligen är den ju där eftersom jag ser bebisen när jag tittar.
  • irrbloss_83
    90pettersson skrev 2016-05-12 12:24:30 följande:
    Igår när jag var på toa så var det en jätteljusrosa flytning när jag torkade mig... Är såklart sjukt orolig. Ringde bm som sa att det inte var någon fara så länge det inte kommer riktigt blod...
    Har en hel månad kvar till rul så funderar på att boka ett ul privat.
    Hur hade ni gjort/tänkt?
    Det är svårt att ge råd om, men jag hade nog tänkt att om det inte blir mer, dvs rött eller större mängd så hade jag nog tänkt att det kommer från slemhinnan endera i vagina eller på cervixtoppen. Hade det däremot blivit mer hade jag definitivt bokat ett extra UL om det går att få.
  • irrbloss_83
    Malva2015 skrev 2016-05-31 08:41:14 följande:
    Hej alla! Ni som lyssnar hemma på hjärtat med doppler. Finns det något i magen som man kan missta för bebisens hjärta? Jag hittar hjärtat jättesnabbt och det slår säkert dubbelt så fort som min egen puls som jag också hittar i magen. Det är bara det att min mage inte växer någonting och är nu i v 16+3. Rädd att den är död och att det är ngt annat jag hör i min mage
    Nej, det enda du möjligen skulle kunna misstolka är din egen puls, och den har du ju redan koll på. Nåt annat som rör sig på det sättet finns inte.
    Däremot är det inte ovanligt att magen tar lång tid på sig att växa, framförallt om det är första barnet - då är ju alla vävnader runt omkring mer "strama".
  • irrbloss_83

Att man blir flyttad kan bero på många saker, i början tex är det lätt att mäta fel. Råkar man "skära" bebisen med ultraljudet lite snett istället för helt rakt kan det bli äldre eller yngre än det egentligen är. Det är svårt när det är nån millimeter hit eller dit som gör skillnad på dagar ibland.
    Det kan också vara så att man har ägglossning när man tror, men sen kan det ju ta en vecka eller så för ägget att fästa, ibland går det fortare och ibland långsammare. 

Att man blir flyttad är otroligt vanligt, nästan alla blir det (inkl jag, som har gjort IVF och vet på dagen hur gammalt mitt barn är) och i slutändan spelar det i princip ingen roll ändå, för barnet kommer när barnet är redo. Enda gången det har betydelse är vid hotande förtidsbörd eller vid överburenhet. 

• irrbloss_83
    lkmw skrev 2016-06-28 21:50:45 följande:
    Någon som har koll på vad man ska titta på när man letar vagn? Tar gärna emot tips på prisvärda vagnar :)

Jag är inne på samma som du, jag har försökt titta på vad vi har för behov och utgått från det (vi bor tex långt ute på landet och behöver mer ha en traktor än en sån där nätt liten cityvagn osv) vi har bestämt oss för en kronan Duo, de har ett paket på hemsidan med ligg- och sittdel för ca 7000.
  • irrbloss_83
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-07-03 10:03:18 följande:
    Jag går in vecka 24 idag, har också moderkaka i framvägg. Min man (herrejisses, jag gifte mig i fredags!!) har inte känt bebisen sparka ännu även om jag känner att lilleman rör på sig varje dag vid ganska fasta tider. Ha lite is i magen, ju större din knodd blir desto hårdare karatesparkar kommer du få och känna tydligare och oftare :)
    Grattis till fruskapet (och till bebisen förstås).

Vi har samma läge här, fast jag är "bara" i v 22. Jag har känt likkillen böka runt i typ 5 veckor men maken har inte känt. Fast det beror mest på att så fort han närmar sig magen med handen så slutar bebis sparka. Det börjar nästan bli komiskt vid det här laget. 
  • irrbloss_83

Jag jobbar också oktober ut, BF 10/11. Det som komplicerar mitt liv en aning är att jag ska veckopendla typ 50 mil bort för att jobba de sista tre månaderna. Så jag hoppas verkligen att bebis håller sig på insidan till BF. 

• irrbloss_83
    Mrs R skrev 2016-09-13 13:52:44 följande:
    Nu har vi varit på ultraljud med en expert pga avvikelsen i njuren. Fatta vilken förvåning och glädje det blev när det idag såg helt normalt ut! Läkaren tittade jättenoga och kunde inte svara på varför man sett en avvikelsr i fredags men nu var han helt säker på att allt är bra med bebisen. Vi är så glada och tacksamma! Ett riktigt bönesvar.
    Vad skönt att allt såg bra ut! De kan verkligen konsten att skrämma en halvt från vettet de små liven, till och med innan de är födda.
  • irrbloss_83

Här är det BF-2 idag, men inga direkta tecken på att lillkillen ska komma ut. Jag gissar på tidigast till helgen. 
    Har börjat få rätt ont, foglossningen är värre och nu när han är fixerad så ilar det ner mellan benen ibland... Fast inte så illa som jag läst mig till att det kan vara. Är också lite tröttare än vanligt, men håller också på med husrenovering, så jag antar att det är delvis därför också. 

Svar på tråden BF november 2016