BF november 2016
Såhär såg det ut för mig på 4+4

Såhär såg det ut för mig på 4+4

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.
Usch, jag är glad att jag sluppit illamåendet hittills. Har hela tiden hoppats att det här med graviditetssymtom är ärftligt eftersom mamma i princip inte hade några alls när hon väntade mig. Hittills verkar det stämma någotsånär, jag är hungrig oftare bara - och på mat, gärna kött och röd paprika. Riktigt krispig och kylskåpskall. Mmmmm! Däremot mitt vanliga godissug som jag kämpat med sen jag var barn är plötsligt borta. Underligt det där...
Jag är i 7+2 idag, tycker tiden går vansinnigt fort!
Mår rätt bra, är lite trött bara, vill gärna sova en stund på eftermiddagen och gå och lägga mig vid 21 på kvällen. Lite växtvärk i livmodern och ordentligt ömma bröst.
Det mest förvånande symtomet jag har är att mitt godssug helt har försvunnit. Konstigt.
Att man blir flyttad kan bero på många saker, i början tex är det lätt att mäta fel. Råkar man "skära" bebisen med ultraljudet lite snett istället för helt rakt kan det bli äldre eller yngre än det egentligen är. Det är svårt när det är nån millimeter hit eller dit som gör skillnad på dagar ibland.
Det kan också vara så att man har ägglossning när man tror, men sen kan det ju ta en vecka eller så för ägget att fästa, ibland går det fortare och ibland långsammare.
Att man blir flyttad är otroligt vanligt, nästan alla blir det (inkl jag, som har gjort IVF och vet på dagen hur gammalt mitt barn är) och i slutändan spelar det i princip ingen roll ändå, för barnet kommer när barnet är redo. Enda gången det har betydelse är vid hotande förtidsbörd eller vid överburenhet.
Jag jobbar också oktober ut, BF 10/11. Det som komplicerar mitt liv en aning är att jag ska veckopendla typ 50 mil bort för att jobba de sista tre månaderna. Så jag hoppas verkligen att bebis håller sig på insidan till BF.
Här är det BF-2 idag, men inga direkta tecken på att lillkillen ska komma ut. Jag gissar på tidigast till helgen.
Har börjat få rätt ont, foglossningen är värre och nu när han är fixerad så ilar det ner mellan benen ibland... Fast inte så illa som jag läst mig till att det kan vara. Är också lite tröttare än vanligt, men håller också på med husrenovering, så jag antar att det är delvis därför också.