Inlägg från: Mrs R |Visa alla inlägg
  • Mrs R

BF november 2016

Mrs R skrev 2016-02-25 15:38:57 följande:

Började bli nojig idag att det kanske var nåt fel på testet jag tog i måndags. Hade egentligen lovat mig själv att inte testa igen fören Bim imorgon men kunde inte hålla mig utan gjorde två olika test idag och jag kan nog lita på dem. .-)

Meh! Varför går det inte att lägga upp bilder?
  • Mrs R

Åh vad roligt att så många plussat och hittat hit! Jag kommer nog inte hinna välkomna alla personligen nu när vi är så många men jag hoppas att ni känner er hjärtligt välkomna ändå.

En fundering, är det rimligt att känna av cravings redan? Har precis gått in i vecka 5 och har dille på gröna äpplen. Det ska vara riktigt syrliga, kylskåpskalla och krispiga Granny Smith. Det är inte så att jag ogillar äpplen i vanliga fall men tycker väl att det är den tråkigaste frukten, alltså inte favoriten. Men nu! Omnomnom!

Jag hade denna craving förra graviditeten så nu funderar jag på om jag bara inbillar mig den för att jag så gärna vill få barn igen eller om det är på riktigt. Haha!

Har ni några cravings eller nåt ni inte alls kan äta längre?

• Mrs R
    emmaslemma skrev 2016-02-26 21:50:32 följande:

Min första graviditet hade jag samma cravings som du :) Kylskåpskalla Granny Smith som jag dessutom delade och hällde citronsaft på för att få tillräckligt sura. Enligt Bm var det tack vare alla äpplen som jag gick upp nästan 25 kg..... Inga cravings än denna gången.... Men jag har märkt att kaffe inte alls är lika gott som vanligt.

Oj..jag som tyckte att jag fått en nyttig craving... Nu känner jag mig nedslagen. Tänkte att äpplen ändå var bra och inte så onyttigt som mycket annat. Hur många äpplen åt du om dagen eftersom din bm sa så?
  • Mrs R
    emmaslemma skrev 2016-02-26 22:16:38 följande:

Jag trodde också att det var nyttigt och begränsade mig inte så värst mycket.... Men jag åt nog 1 kg om dagen tror jag.... minst :) Så länge du inte kommer upp i såna kvantiteter så kan du nog vara lugn. Som du säger finns det ju många saker som är mycket värre att snöa in på :)

Jaha. Då känner jag mig lugnare. Äter ca 1-2 om dagen så det borde ju inte vara nån fara. Förra graviditeten åt jag utöver äpplena godis så gott som varje dag. Gick upp 22 kg och tror att det var godiset snarare än äpplena som var boven. Vill verkligen inte gå upp så mycket igen. Alltså, menar inte att jag ska banta på något vis men i alla fall dra ner på onytigheterna. Kanske känns fåfängt i sammanhanget men vill känna mig sund i kroppen.
  • Mrs R

Jag känner av att jag är kissnödig oftare och möjligtvis har tröttheten börjat smyga sig på. Annars känner jag inget särskilt men jag har för mig att det tog några veckor innan jag kände någora direkta symptom förra gången. Ändå blir jag nojig att jag inte känner molvärk som många av er andra. Att brösten inte ömmar kan jag förstå efterom jag fortfarande ammar lite så jag antra att de inte behöver ställa om sig så mycket.

• Mrs R
    Lilla Luna skrev 2016-03-01 07:13:57 följande:

Ni som kan/vet. Vad ska jag undvika att äta och dricka nu? Vad är bra att äta och dricka. Så rädd att Liten ska försvinna. :o

På livsmedelsverkets hemsida står allt du behöver veta om vad man bör och inte bör veta. Sen ska man alltid kolla i bipacksedeln eller med sin barnmorska när det gäller mediciner. Ipren ska man t.ex. undvika.
  • Mrs R

Jag lyckades inte klistra in länken här men googla på livsmedelsverket och gravid så hittar du sidan.

• Mrs R

Sen skadar det ju inte att ta nån multivitamin för gravida för att må så bra som möjligt.

• Mrs R

Nu har jag pratat med kvinnohälsovården och fått tid för hälsosamtal den 21 mars. Känns bra!
    Kommer ha en ny bm eftersom jag flyttat sen förra graviditeten. Jag var jättenöjd med min förra så jag hoppas att min nya kommer vara bra också.

Svar på tråden BF november 2016