Inlägg från: Mrs R |Visa alla inlägg
  • Mrs R

BF november 2016

angieelander skrev 2016-03-10 10:33:47 följande:

hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...

Bell13 skrev 2016-03-10 12:20:43 följande:

Om det borde synas i v 7? Nej det gör det ju inte. Mitt första barn fick jag kula på magen i v 15

Jag tror du menade om graviditeten syns på ultraljud i vecka 7? För då bör du kunna se en liten böna med tickande hjärta.
  • Mrs R

Länge sen jag skrev nu. Så roligt att vi blivit så många! Jag har illamående till och från. Inte så att jag kräks men går runt med en äckelkänsla och har svårt att få i mig mat. Sen vissa dagar har jag en konstig smak i munnen hela tiden. Någon som känner igen det? Som om allt jag äter efterlämnar en äcklig eftersmak. Sen kan tröttheten slå till helt sjukt ibland så man bara vill sova på fläcken. Jag har en 1,5 åring som tyvärr inte får så roliga eftermiddagar med sin mamma som jag skulle önska. Vi har dessutom börjat bygga uterum så jag får ta större delen av ansvaret för dottern även kvällar och helger få mannen ät ute och bygger. Hoppas på att det går över runt vecka 12 som det gjorde förra gången. Mitti allt

• Mrs R

Usch. Jag är så orolig nu. Mitt illamående har försvunnit ganska tvärt. Det borde ju inte vara nån fara för jag går in i vecka 11 på torsdag. Med min dotter försvann det runt vecka 12 så det är ju inte så stor skillnad egentligen men jag kan inte låta bli att bli orolig ändå.

• Mrs R
    Anonym (Första barnet) skrev 2016-04-11 09:28:29 följande:

Är i vecka 10. Har problem med illamående äter lergigan comp och det hjälper rätt bra. Dock har har äcklig smak i munnen för det mesta. Har även en del slem i munnen speciellt när jag vaknar. Vilket förvärrar illamåendet. Det finns även lite beläggning på tungan.

Nån annan som lider av detta? Nån med nått tips kanske på hur man får bort både den äckliga smaken och slemmet..

Känner igen det där med den äckliga smaken i munnen. Oerhört störande. Jag har testat lite olika, t.ex halstabletter och tuggummi men tycker bara att det kamouflerar smaken under tiden jag har det i munnen. Tycker mig dock se ett samband med söta smaker. Har jag ätit nåt sött blir smaken i munnen värre. Vet inte om det är så för dig. Sista försvann smaken i samband med att illamåendet försvann i vecka 12. Får hoppas att det är så för dig med.
  • Mrs R
    vanjastina skrev 2016-04-18 20:30:06 följande:

Undrar om det är någon härinne som börjat känna av foglossning? Saken är att jag är bara i v 10, men har sedan någon vecka tillbaka haft ordentligt ont i höfterna, allra värst på kvällen! Ibland hugger det till som en kniv i höften.

Saken är att jag vet inte ens om det är foglossning för det känns lite för tidigt :p Med dottern kom det runt v 18.

Jag har också kännt av det vissa dagar. Är rätt säker på att det är foglossning för jag känner igen det från förra graviditeten. Frågade min bm och hon sa att man kan känna av det tidigt, oftast tidigare andra gången.
  • Mrs R

Wiho! Var på ul igår och allt såg bra it. Blev t.o.m. tidigarelagd en dag till den 1 november. Den lill* bebisen flaxade med armarna och levde rövare för fullt därinne.

• Mrs R
    90pettersson skrev 2016-05-29 15:12:44 följande:

Går in i vecka 18 imorgon :) Den senaste veckan har jag varit otroligt trött, sovit 2-3 timmar efter jobbet varje dag! :O Någon som har ett tips mot tröttheten eller är det bara att sova som gäller? ^^

Vet du hur ditt blodvärde ser ut? Tröttare än vanligt brukar man ju va som gravid men är man extremt trött så kanske man behöver järntillskott. Kolla med din bm. Lycka till!
  • Mrs R
    879214 skrev 2016-06-16 17:29:36 följande:

Jag har inte skrivit på länge och är nu i v 17. Någon mer än jag som inte känner av bebisen och som också väntar minst andra barnet? Är orolig... RUL om tre veckor.

Jag är i vecka 21 och har bara kännt bebisen sen vecka 19-20 typ. Det är andra barnet och jag var nervös men tänkte att moderkakan säkert satt i framvägg och dämpade rörelserna. På rul fick vi veta att moderkakan satt i bakvägg och bebisen rörde sig för fullt. Ett par dagar efter rul började jag känna rörelserna. Tror inte du behöver vara orolig.
  • Mrs R

Oj, länge sen jag skrev nu. Hoppas att det går bra för alla blivande mammor. Själv njuter jag av bebissparkar för fullt. Dessutom är jag så lättad för jag har blivit beviljad graviditetspenning från 3 september. Sååååå skönt att kunna vila, förbereda och ladda mentalt i lugn och ro innan bebis kommer. Om två veckor ska jag börja på nåt som heter magbubbel, det ser jag fram emot. Det är en förlossningsförberedande kurs i vatten med lite mjukare vattengympa och avslappningsövningar. Spännande! Har ni andra mycket tankar inför förlossningen? Själv blev jag snittad förra gången efter ett utdraget igångsättningsförsök. Givetvis är det viktigast att barnet kommer ut och mår bra men jag hoppas verkligen att jag kommer kunna föda vaginalt denna gången.

• Mrs R

Då har man blivit med syskonvagn också. Det blev en basson duo begagnad. Gick även hem på grav-penning idag så nu börjar det kännas på riktigt. ????

• Mrs R

Jag går på "magbubbel", det är en vattengympa för gravida där det ingår avslappningsövningar och förberedelser inför förlossningen.

Vi är dock lite nere och oroliga här hemma. Vi var på ett extra ul nu i vecka 32 pga av att ena njurbäckenet var lite förstorat i vecka 19. Tyvärr så hade det inte rättar till sig utan det är fortfarande för stort. Det tros bero på att urinen inte kan passera ut i urinledarna tillräckligt bra av någon anledning. Vi har inte fått alls mycket information men det verkar som att det kan leda till att barnet får lättare urinvägsinfektioner när det är fött och kommer få äta förebyggande antibiotika. Men det kan också bero på någon form av missbildning som eventuellt får opereras...Ska träffa en ul-läkare på tisdag och då hoppas vi få mer klarhet i det hela. Vi håller på att gå sönder av oro här hemma.

• Mrs R
    pandoraDiem skrev 2016-09-11 22:28:29 följande:

Kan bara föreställa mig den oron. Vet i stort sätt inget om sånt så har egentligen ingen input att komma med, ville bara säga att jag håller tummarna för er och tänker på er. Skönt att ni iaf ska få träffa läkare snart igen, förhoppningsvis får ni lite mer klarhet i den hela då. Kram!

Tack! Det värmer!
  • Mrs R

Nu har vi varit på ultraljud med en expert pga avvikelsen i njuren. Fatta vilken förvåning och glädje det blev när det idag såg helt normalt ut! Läkaren tittade jättenoga och kunde inte svara på varför man sett en avvikelsr i fredags men nu var han helt säker på att allt är bra med bebisen. Vi är så glada och tacksamma! Ett riktigt bönesvar.

• Mrs R

Hur går det för alla härinne? Har det börjat ploppa ut några bebisar än?
    Själv är jag på bf+5 och börjar tröttna. Jag kommer inte på mer grejer att göra. Jag  har vikt bebiskläder, köpt syskonvagn, sytt bebiskläder, köpt blöjor, rensat skåp, putsat fönster och städat. Dessutom går jag raska promenader så gott som dagligen och simmar e gång i veckan. Jag har fått en hinnsvepning i måndags och ska få en till imorgon. Som tur är mår jag bra och graviditeten i sig känns inte jobbig. Det är bara det att en eventuell igångsättning kommer allt närmare och jag VILL verkligen att det ska sätta igång naturligt denna gången....

• Mrs R

Nu är hon här! kl 01:47 den 11 november födde jag en dotter på 3955 g och 53 cm. Det gick snabbt och hon var ute sex timmar efter första värken! Ingen igångsättning, inget värkförstärkande dropp. Jag hann få eda men fick knappt nån effekt pga att krystvärkarna började komma strax efter. Lustgasen var min bäata vän! Haha. Nu ligger vi på bb och väntar på att bli hämtade av mannen och stoltaste storasyster. Stort lycka till alla ni som har detta häftiga framför er och stort grattis till er som redan fått sina barn!

• Mrs R
    MammaEm skrev 2016-11-16 11:17:36 följande:

Gabriella

Då är vi beräknade samma dag. Jag ska till läkaren nästa torsdag och kommer be om hinnsvepning då. Just nu har jsg en halsinfektion m hosta. Känner att jag måste bli frisk nu! Hur kändes hinnsvepning? Obehagligt?

Jag gjorde två hinnsvepningar. Jag tyckte inte att det gjorde ont direkt utan var mer obehagligt. När hon var och petade i livmodertappen fick jag känslan av mensvärk i magen. Sen lossnade lite av slemproppen. Sen kan man få en liten blödning nån gång efteråt och det är helt normalt så länge man inte blöder mycket. Lycka till!
Svar på tråden BF november 2016