Inlägg från: RapidAngel |Visa alla inlägg
  • RapidAngel

BF november 2016

Kanelsnäckan skrev 2016-03-08 07:09:53 följande:

Jag plussade starkt i lördags på bim -3 & på bim -2 sa cb gravid 2-3 :) idag på bim går jag in i v.5 och jag känner inte ett smack. Vet att man inte behöver göra det såhär tidigt. Men har svårt att tro på att där är något så några symtom hade varit trevligt. Inga spända bröst eller liknande. Nån mer som inte känner något?

JAG! känner NADA! Enligt appen är jag i vecka 5+1 (eller vecka 6, fattar inte hur man räknar) och har typ inte ett enda symptom. I början var jag iaf tvungen att kissa varje natt men nu gör jag inte det heller. Kroppstemp är fortfarande hög iaf. Har pratat med en sköterska och hon säger att det är HELT NORMALT att inte ha några symptom. Så då får man väl tro på det. Men skumt är det ju.
  • RapidAngel
    pandoraDiem skrev 2016-03-08 07:53:30 följande:
    Tack :) du kanske får en supergraviditet med få symptom i tidig grav :) jag mår rätt okej, lite ömmande bröst, vågor av illamående men inget käkande än. Är i v6+1, ska på vul om två timmar för att kolla att knytet sitter rätt, sjukt nervös. Vi gjorde ingenting annorlunda jämfört med alla andra gånger, vi var helt inställda på ivf men körde på iaf för man vet ju aldrig :) antar att det bara behövdes fler gånger för oss då oddsen inte var på vår sida pga av mannens lite avvikande spermier och att jag bara har en äggledare. Själv då?

Åh!!!! HUR GICK DET PÅ VUL-ET??? Vad såg ni??? Hur kändes det?? Har ni ett arbetsnamn? :)

Vi gjorde samma sak. Vi körde på, jag har NC så jag visste typ när ÄL var. Men så har vi gjort hela tiden. På semestern, över julen osv. Vi HAR träffat ÄL förut men det har ju aldrig fan tagit. Men nu, när vi var på väg till IVF, då jäklarns, haha:) Folk säger att "men sluta tänk på det så händer det" och det funkar ju inte. Men kanske att "lösningen" var IVF gjorde att äggen slappnade av och accepterade en spermie, haha.) Vet inte. Mina undersökningar var tipp topp förutom att mitt BMI var lite högt så jag gick ner ca 5 kg, sambon har egentligen bra leverne, men har rökt en del. Han slutade och vips så satt den där:) Vet inte om det var det eller om det var vår tur bara :)

Men nu är vi här:)

• RapidAngel
    8295 skrev 2016-03-08 09:03:55 följande:
    Om du menar uppblåstheten så ja det gick över :)

Min bästa vän gick upp nästan dubbelt under sin graviditet, kunde inte amma efteråt så hon sitter fortfarande med en mammamage kvar och mår dåligt. Trots att magen efter förlossningen finns där pga en väldigt speciell anledning <3

Grejen med valpen och att jag tror han förstår är att min gamla tik på 13 bast inte ändrat beteende alls. Min sambo tror också det är en tjej, jag tror mest på kille :) längtar till att få veta. --Nån som tänkt ta reda på könet på sin bebis?? --

Klart man inte ska tänka på vikten under grav! Den är ju verkligen skit samma. Blev bara så förvånad att det gick så snabbt....

Vi ska DEFINITIVT ta reda på kön, men jag vet redan att det är en kille. Det bara känns så. 

• RapidAngel
    Iskristall skrev 2016-03-08 11:34:22 följande:
    Hihi ingen fara alls!

Ja nu är vi i denna tråd, tänk va?! Jag började nog hänga som planerar barn under sommaren 2013. Då hade vi inte börjat aktivt, men sen har vi försökt. Gjort fertilitesutredning och gått vidare med ivf. Så nu äntligen, 2:a ivf försöket o återföringen verkar den sitta. Är dock som du orolig för att jag inte känner lika mycket symptom som andra verkar känna...18/3 är det dags för vul för att se så att det verkligen finns nåt som lever därinne!

Hur länge har ni försökt?
    Ja tänk...vilken resa ni har gjort! Stort! Tänk att det har fastnat nu! Har resan fört er närmare varandra? Produktionssex är ju inte superhett, men det är ju ändå spännande:) Vi har hållt på exakt ett år nu. Jag är också supernojig pga brist på symptom. Jag är ju iof sjukt sur och har lite mensvärk, men ingen järnsmak, onda bröst eller speciellt illamående....jag har också fått datum för Vul pga att jag är nojig, men mitt är redan nu på fredag! Tror inte det kommer att visa så mycket när sköterskan räknade att jag bara är i 4+4 eller nåt sånt. Men jag har fyllt högkostnadsskortet så det är bara att boka ny tid gratis om vi inte ser nåt. 18/3 är perfekt datum! Vilken vecka kommer du att vara i då?
  • RapidAngel
    pandoraDiem skrev 2016-03-08 11:38:20 följande:
    Ja nu är vi här :) Och jag har sett knytet, 8 mm på rätt plats och med ett tickande hjärta! Det var riktigt häftigt att se hjärtat som slog. Och vilken lättnad. Hur det än går nu så vet jag att min kropp faktiskt kan bli gravid på rätt ställe vilket är en liten seger i sig själv. Så nu är det bara att ta det som det kommer :)

Ja, både vikt och rökning påverkar ju fertiliteten så visst kan det bero på det :) Jag höll också på att tempa ett tag men när jag fick bekräftat att mina cykler var rätt normala la jag ner det för det stressade mig bara. Kunde ligga på morgonen och vara nervös för att tempen skulle sjunka osv. Alla fungerar vi olika, läste om många här på fl som blev lugnare av att tempa.
    Åh va cooolt!!! Hur såg det ut?? Såg ni själva slagen?? 8mm! Wow! Vilken vecka och dag är du i exakt?? SUPERGRATTIS!!!<3
  • RapidAngel
    pandoraDiem skrev 2016-03-08 19:12:39 följande:
    Tack! Ja, vi kunde se själva hjärtslagen som ett pulserande, så himla häftigt :) är i v6+1
    Wow!!! Så coolt!!!!!
    Du ligger lite före mig så jag tror inte jag kommer se nåt, men då bokar jag ingen. Har jag betalat så jag har frikort ska jag köra på! Kan inte TÄNKA MIG HUR HÄFTIGT DET KOMMER BLI!! :)
    Har ni pratat namn än?
  • RapidAngel
    Iskristall skrev 2016-03-08 21:00:57 följande:
    Vi har inte glidit ifrån varandra pga produktionssex. När vi började med ivf skulle jag säga att vi kommit närmare varandra. Tyckte ni det var jobbigt med produktionssex?

När vi får göra vul kommer jag vara i v.8 (7+4) ca 1,5 vecka kvar, känns sååå långt borta!
    Nej inte vi heller, men man var väl inte toppsugen veckan efter ÄL, haha. Nä vi har mest garvat åt det, att det ska va så sjukt svårt. Men! Vi kollade på Kärlekens Mirakel på SVT Öppet Arkiv, SÅÅÅÅ BRA! (när de håller sig till ämnet) och man inser hur svårt det är att det faktiskt blir nåt överhuvudtaget! Och vilken häftig process det är:)

Hahah! Ja! Tänk innan man hade nåt i magen, då var 1.5 v ingenting. NU är det en HALV evighet!!! Men snart är dagen här och du får se det lilla hjärtat! SÅÅÅ SPÄNNANDE!!!! Du MÅSTE rapportera! :) 
  • RapidAngel
    angieelander skrev 2016-03-10 10:33:47 följande:
    hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...
    Hej!! Jag är lika nojig som du! Har inga symptom, bara lite "tung i magen" och det gör mig också stressad. Jag bokade in mig för ett vul hos läkaren som förberedde oss för IVF och jag ska faktiskt dit imorgon!! Det är tidigt, alla räknar olika men enligt NC är jag i 5+4 imorgon. Vi kanske inte ser hjärtat men man borde kunna se själva "påsen":) boka privat du och bli av med lite noja:)
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-14 21:22:18 följande:
    Wow, vilken solskenshistoria! Jag är också stockholmare, men är något äldre (fyller 37 senare i år). Blev gravid på fjärde försöket naturligt. Trodde att det skulle ta bra mkt längre tid eftersom jag har fått höra att jag hade lite ont om ägg via tester jag gjort, men tydligen är kvaliteten rätt bra ändå. Eller det återstår väl att se eftersom jag just plussat och vad som helst kan hända.
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 21:16:33 följande:
    Jag är 30 och bor i Stockholm. Du?

Ganska roligt faktiskr. Ci fick påbörja ivf. Stimuleringen resulterade i endast 2 äggblåsor. Så de tog inte ut äggen utan vi fick ta en spruta så de släppte. 8 dagar senare fick jag plus. Kliniken sa att detta är ovanligt och blev lika flrvånade som oss att vi är gravida. :) nu väntar jag ivrigt på vul för att se om de 2 äggblåsorna släppte och om de ligger tvillingar där inne.

Hej tjejer!

STORT GRATTIS! Vilka STORIES ni sitter på!
    Jag tänkte såhär, det kan ju va kul med lite lokala kändisar också:) Så jag vill tipsa om den lite mindre gruppen BF November 2016 Stockholm:):)

• RapidAngel

Tjena babes!
    GRATTIS till alla! Tänk att vi i just denna sekund odlar ett LIV innom oss! Det är så surrealistiskt så det är tokigt:)

Jag har supersvårt att fatta vilken dag/vecka jag är i? Läkaren (jag har gjort ett supertidigt VUL och ska på ett till nästa vecka. Går privat och det är skönt eftersom det lugnar mig att se att det ÄR nåt där) säger att jag är i en viss dag och NC-appen säger en annan. Jag har laddat ner några andra appar också men jag vill ju ha en som jag litar på.

Någon som kan hjälpa mig förstå? Jag hade sista mensens första dag den 4/2. Spelar det någon roll hur lång cykel jag har? Ska man bara räkna dagar från den 4 februari? Och, om det nu blir en annan siffra än i NC, hur fan ställer jag om den appen då?

• RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-15 12:56:30 följande:

Här är en till som oroar sig. Jag känner mig inte ett dugg gravid och de få symptom jag hade tidigare (lite molande i magen innan BIM och gaser) har nu också försvunnit helt. Det spelar ingen roll att jag vid båda mina tidigare graviditeter som jag avslutade självmant inte heller hade några symptom, jag oroar mig ändå. :(

Hej! Samma här! Det är som att allt slutade helt plötsligt?! Jag kunde få "mensvärk" som var superkraftig i typ 30 sekunder och sen blev det bra. Jag har aldrig haft ont i brösten, metallsmak eller cravings. Jag har vart sjukt sur och arg, men det har också försvunnit (det var ju bra iof..) Och det är detta jag är mest nervös för: Jag är mindre trött! Jag sover tom mindre på nätterna och är inte ens trött på dagarna.. Mycket konstigt.

Men jag var på suuuupertidigt VUL i fredags och då fanns det iallafall någonting där. Ska faktiskt tillbaka redan nästa vecka för att se om man då kan se nåt hjärta. Hoppas på det:)

Vilken vecka är du i?
  • RapidAngel
    Sof15 skrev 2016-03-15 14:55:31 följande:
    Jag hittar inte den gruppen på fb,..Måste man bli inbjuden kanske? Och är den hemlig? :)
    Ooop! Sorry! Den är här på FV! Har du någon bra FB grupp? OBS! Måste vara superhemlig:)
  • RapidAngel
    Trasan87 skrev 2016-03-15 15:46:17 följande:
    Jag tycker också att det är jätte svårt att räkna ut eftersom det inte går att välja hur lång cykel man har någonstans. Har man längre cykel kommer självklart äl lite senare också. Jag vet vilket datum jag hade äl och ägget blivit befruktat så jag har utgått från det, men då stämmer inte mens dagen :)
    Ah, jag fattar inte! Får olika siffror varje gång. Man tänker ju att NC ska kunna räkna rätt pga har all statistik...men nej. Ska ringa till en bm imorgon:)

Tror det tog sig på alla hjärtans-dag samlaget iaf <3
  • RapidAngel
    Bell13 skrev 2016-03-15 21:09:43 följande:
    Det viktiga är väl just ägglossningen för det brukar väl vara 14 dagar till mens för de flesta? Mens till ägglossning kan ju variera lite mer. Räkna ägglossningen som 2+0
    Ok! Så inte från sista mensens första dag? Eller? Äl=2+0? Guuu va komplicerat, haha!
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-16 17:00:36 följande:

Är det någon här som vet ifall man kan se något alls i v 5+2? Jag har nämligen lyckats boka in ett VUL då eftersom jag är orolig över att jag inte känner något alls.

Hej! Jag gjorde exakt i 5+2 och såg då en svart bubbla med en prick i. Ska tillbaka på tisdag, kommer då att vara i 6+5 så då BORDE man se nåt:) Vilken dag ska du dit??? Du måste berätta sen:)
  • RapidAngel
    Tildakmaria skrev 2016-03-19 12:32:28 följande:

Hej och grattis alla!

Jag plussa igår, är idag 5+2 väntad födsel 16/11. Min första graviditet. Det ända jag känner av än så länge är att jag går ofta och kissar och mina bröst har nog blivit en aning större. Ringde bm direkt efter det positiva beskedet och fick en tid den 30/3.

Packade in testet i ett paket och gav min sambo igår när han kom hem från jobbet. ???? Han har varit förkyld och tjatat om en ny temp, så han skratta när han fick paketet och va säker på att jag köpt en temp och packat in. När han såg testet så fick han tänka lite sen förstod han och blev jätte glad.

Ringde till min chef och berättade idag. Jag kör lastbil och är den ända anställda så jag tyckte att det va rättvist att han fick veta så fort som möjligt. Kan ju bli missfall och då är det också skönt att chefen redan vet. Han tog det positivt.

För övrigt är det inget som vet. Tänkte vänta till efter besök hos bm innan våra familjer får veta.

Hej! SUPERGRATTIS! Va kul!! Hoppas du mår bra än så länge:)

Va länge du höll dig innan du testade när du redan är i 5+2, imponerande! Vad har du för symptom?

Så coolt att du berättade det för chefen först. Jag är i samma sits, är den ende anställda på företaget men tyvärr misstänker jag att det nog Inte kommer gå lika bra med avslöjandet för mig som för dig...tänkte dock berätta för mamma först, nu på tisdag, och för cheferna efter påsk. Då bör jag vara i typ 8+0. Har du några tips?:)

Hur gammal är du och var bor du?:)
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-21 06:16:59 följande:
    Skönt, jag förstår dig precis! Jag gick in i vecka 6 igår, men har ännu inga tydliga symptom tycker jag (varken illamående eller speciellt ömma bröst). Känner möjligen lite ömt om jag knådar brösten ordentligt, men endast då. Däremot är jag dunderförkyld, alltså så pass att jag blir hemma sängliggande idag för att kurera mig. Det har inte hänt på 12 år, så visst är väl det att betrakta som ett graviditetstecken iaf (nedsatt immunförsvar).
    Är det sant? Jag kan sätta copy paste på dina symptom! Är det sant att man får sämre immunförsvar? Det känns ju som att kroppen satsar allt på plutten i magen:)

Men jag har också börjat må riktigt illa. Det känns som att någon har pressat ner en melon i magsäcken (och det ser ut så också) det är liksom helt uppsmällt i magen. Inte så att jag inte kan äta, utan mer som att jag har druckit 2 liter Coca-Cola med kolsyra och. Inte rapat....inte så angenämt men uthärdligt.
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-21 20:14:41 följande:
    Jepp, immunförsvaret ska tydligen bli riktigt nedsatt för att mamman inte ska stöta bort fostret. Det är bara att acceptera. ;) Läste dock att det inte kan ta skada av det, vilket iaf är positivt.

Du ligger väl ungefär 1,5 vecka före mig eller nåt sånt? Det syns nada på mig än så länge. Jag tittade på min mage i spegeln igår kväll och konstaterade att det skulle vara skrattretande om jag lade upp en magbild i den där FB-gruppen där flera postat sina, för jag ser inte det minsta uppsvälld ut - tvärtom, bara platt. Jag känner dock att livmodern är lite större än vanligt om jag placerar handen där utanpå, men det är inte synligt för ögat. Ska dock gå och göra det där ultraljudet imorgon bitti, så jag hoppas få något svar då. V. 5+2 imorgon. Killen dyker också upp på eftermiddagen, så han ska få sig en rejäl överraskning. :D

Jag var förresten lite uppsvälld precis i början, men det lade sig sedan. Det kan ev bero på att jag köpte probiotika som jag petat i mig två ggr om dagen (det ska tydligen förebygga allergier). Rekommenderas!
    Ah! Logiskt! Jag är liksom ALDRIG sjuk och nu har det vart storförkylning i flera dagar! Usch va trist det är! Sen fryser jag HELA tiden! Har du någon bra förklaring på det? Allra mest när jag är trött (vilket är ofta).

GUUUUU SÅÅÅ SPÄÄÄNNANDEEEE!!! Två stora händelser imorgon! Du kommer ju se jättemycket på 5+2, kanske inte ett hjärta men hur stor, var det sitter och hur det ser ut. Din kille kommer ju att ramla av stolen:) skönt, då kan ni ha normallånga samtal igen:)

Mamma kommer ju också imorgon (stor dag!) och jag gör ett nytt VUL på onsdag. Då kommer jag att vara i 6+6. Räknar du efter BMs siffror eller dina egna? Jag ställde om apparna så jag tror jag är längre fram eg.
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-22 09:20:01 följande:
    Ultraljudet gick bra och jag hade räknat rätt på veckan (BM som räknade åt mig tidigare hade således fel - I knew it!). 5+2 idag. Någon hjärtaktivitet såg vi inte än, men den såg ut exakt som förväntat och satt på rätt ställe. Jag känner mig nöjd. :)

I eftermiddag ska jag även berätta för killen, som inte anar nånting alls. Tidigare tjatade han om att han trodde att jag skulle bli gravid denna månad, så jag har köpt en t-shirt med texten "Told you so / sincerely, your intuition" son jag ska gå runt i och sedan överlämnar jag en "påskpresent", dvs en ask med ett medelstort nougatägg i som jag skrivit "lillpyret 6 veckor" på. :D :D
    Hurra!!!! Visste väl att du hade räknat rätt! Jag tror också jag är längre än Vad hon sa men whatever! Så coolt!! Visst är det kul att se? Bokade du in någon ny tid? Fick du veta antal mm?

Lycka till i em!!! Håll oss uppdaterade!!
Svar på tråden BF november 2016