Let it Rain skrev 2016-03-21 20:14:41 följande:
Jepp, immunförsvaret ska tydligen bli riktigt nedsatt för att mamman inte ska stöta bort fostret. Det är bara att acceptera. ;) Läste dock att det inte kan ta skada av det, vilket iaf är positivt.
Du ligger väl ungefär 1,5 vecka före mig eller nåt sånt? Det syns nada på mig än så länge. Jag tittade på min mage i spegeln igår kväll och konstaterade att det skulle vara skrattretande om jag lade upp en magbild i den där FB-gruppen där flera postat sina, för jag ser inte det minsta uppsvälld ut - tvärtom, bara platt. Jag känner dock att livmodern är lite större än vanligt om jag placerar handen där utanpå, men det är inte synligt för ögat. Ska dock gå och göra det där ultraljudet imorgon bitti, så jag hoppas få något svar då. V. 5+2 imorgon. Killen dyker också upp på eftermiddagen, så han ska få sig en rejäl överraskning. :D
Jag var förresten lite uppsvälld precis i början, men det lade sig sedan. Det kan ev bero på att jag köpte probiotika som jag petat i mig två ggr om dagen (det ska tydligen förebygga allergier). Rekommenderas!
Ah! Logiskt! Jag är liksom ALDRIG sjuk och nu har det vart storförkylning i flera dagar! Usch va trist det är! Sen fryser jag HELA tiden! Har du någon bra förklaring på det? Allra mest när jag är trött (vilket är ofta).
GUUUUU SÅÅÅ SPÄÄÄNNANDEEEE!!! Två stora händelser imorgon! Du kommer ju se jättemycket på 5+2, kanske inte ett hjärta men hur stor, var det sitter och hur det ser ut. Din kille kommer ju att ramla av stolen:) skönt, då kan ni ha normallånga samtal igen:)
Mamma kommer ju också imorgon (stor dag!) och jag gör ett nytt VUL på onsdag. Då kommer jag att vara i 6+6. Räknar du efter BMs siffror eller dina egna? Jag ställde om apparna så jag tror jag är längre fram eg.