-
Okej då kanske man ska ringa och boka en tid redan nu! Vilken vecka är du i då?Let it Rain skrev 2016-03-14 17:45:23 följande:Jag bokade in mig hos dem förut, men tyvärr fick jag inte tid förrän den 13 april. -
Tror inte det om man inte frågar om det? Har dock inte hört talas om dem, så det kanske är annorlunda.Bell13 skrev 2016-03-14 18:07:25 följande:Gör de det i samband med inskrivning? Jag gör i v 9 fast ultraljudsbarnmorskorna -
Jag tycker också att det är jätte svårt att räkna ut eftersom det inte går att välja hur lång cykel man har någonstans. Har man längre cykel kommer självklart äl lite senare också. Jag vet vilket datum jag hade äl och ägget blivit befruktat så jag har utgått från det, men då stämmer inte mens dagen :)RapidAngel skrev 2016-03-15 13:23:06 följande:Tjena babes!
GRATTIS till alla! Tänk att vi i just denna sekund odlar ett LIV innom oss! Det är så surrealistiskt så det är tokigt:)
Jag har supersvårt att fatta vilken dag/vecka jag är i? Läkaren (jag har gjort ett supertidigt VUL och ska på ett till nästa vecka. Går privat och det är skönt eftersom det lugnar mig att se att det ÄR nåt där) säger att jag är i en viss dag och NC-appen säger en annan. Jag har laddat ner några andra appar också men jag vill ju ha en som jag litar på.
Någon som kan hjälpa mig förstå? Jag hade sista mensens första dag den 4/2. Spelar det någon roll hur lång cykel jag har? Ska man bara räkna dagar från den 4 februari? Och, om det nu blir en annan siffra än i NC, hur fan ställer jag om den appen då?
-
Grattis :)Pluttisen skrev 2016-03-16 13:16:54 följande:Nu smiter jag in hit och joinar! Äntligen fick jag hem mina stickor och jag plussade starkt utan morgon urin.
Är i vecka 6 (5+0)
-
Ni som är gravida med andra barnet eller fler, har ni ringt och bokat inskrivning på Mvc än? Det är väl inte förrens typ v 12 man går dit?
-
Ultraljud bokat om en månad! :D
-
Jag är oxå på 4+6 idag, byter vecka imorgon på lördagar. Fast jag har bf 19 nov, borde ju vara samma? Känner mig trött, ibland lite värk/hugg. Det finns vissa kliniker som man kan boka privat vul/ul tidigt. Kostar 550kr där jag ska gå.Tussilago89 skrev 2016-03-18 14:35:20 följande:4+6 idag och varje dag till vecka 12 känns ju helt olidligt lång! ;)
Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18?
-
Känns som man mår lite för bra, med dottern mådde jag jätte illa mellan v 6-8, nu bara lite smått illamående ibland (V6). Någon mer som mår bättre än förra graviditeten eller upplever ni samma?
-
Samma datum som mig då :) och andra barnet!Lucille skrev 2016-03-25 16:57:49 följande:Hej,
Jag är beräknad med andra barnet 19 november. Inte hundra på om jag ska behålla, men hoppar in här ändå. Vill gärna ha den, men pappan ska ju gärna vara med på tåget.
Är född '84 och bor i Linköping med min 6-åriga son.
Här kom illamåendet idag som ett brev på posten, inte kul att ligga och kräkas framför dottern bara. :/ -
Ja jag har typ samma, och äter jag inte hela tiden så kräks jag. Börjar bli svårt med fantasin då man är rätt kräsen!vanjastina skrev 2016-03-26 17:43:58 följande:Alltså min magsäck och hjärna är totalt ur synk nu. Eftersom att jag mår superilla hela tiden så känns det dels som att jag är supermätt och precis har ätit ett helt julbord samtidigt som jag känner mig hungrig, så jävla jobbigt!! Vet liksom inte om jag är mätt eller hungrig, vilket gör att jag äter hela tiden. Tur att jag har världens megaförbränning för annars skulle jag nog gå upp 40 kg xD är ju bara i 5+5 just nu, är livrädd för att illamåendet ska bli ÄNNU värre sen efter 6+0 / 7+0 , har läst att det brukar vara som värst från de veckorna :S