Inlägg från: Trasan87 |Visa alla inlägg
  • Trasan87

BF november 2016

Matl skrev 2016-03-27 11:21:15 följande:

Här välkomnar vi vecka 7 idag då.. inget speciellt hemskt illamående än *peppar peppar*. Det är det jag går runt och gruvar mig för...vet att det slog till ganska kraftigt vid vecka 9 eller så sist med mina andra två. Får väl se hur det blir denna gång Annars är det samma symtom som förut....extremt ömma bröst som växt, molvärk som kommer och går, kissar ofta, trötthet... hur mår ni andra?

Glad Påsk förresten på er!

Här har illamåendet redan hälsat på, det är hemsk. Har redan kräkts :/ och en otrolig trötthet, känns svårt att dölja snart om man springer och kräks på jobbet!
  • Trasan87
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-29 11:37:03 följande:

Hur har ni de me maten? Ja kan inte äta som jag brukar , åt en liberal lchf innan.. nu tål jag inte att se ägg grädde smör fisk osv.. vill ha potatis kött pasta smörgåsar ost filmjölk & mjölk.. gillar inte ens det sistnämnda men dricker mer än sambon nu haha

Försöker tvinga i mig frukt & grönsaker men är inte alls road av dr som innan.. har dessutom illamående race varannan lr var 3e dag.. kan knappt röra mig då & vill bara sova , ska börja nytt jobb nästa vecka så har som tur är haft semester de senaste 2 veckorna.. vet inte hur jag skulle klarat mig annars , bör jah testa något receptfritt lr seaband? Hur gör ni ?

Samma här med maten, vi äter också lchf men nu går det inte. Nu vart det rostbröd med smör som jag inte ätit sen förra graviditeten. Känns sådär men inget går ner!
  • Trasan87
    mamalolo skrev 2016-03-30 14:13:32 följande:

Ni som går på tidigt UL och bor i Stockholm. Var går ni?

Mamma Mia på söder. Från vecka 8+
  • Trasan87

20 år - Malmö - Första barnet - BF 17/11

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11

Lurefix 28år - Stockholm - första barnet - BF 7/11

Vainilla 29 år - Malmö - andra barnet - BF 8/11

90pettersson - 26 - Sörmland - första barnet - BF 10/11

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11

Idetenklabordetvackra 30år - Falköping - första barnet - bf 13/11

lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11

Trasan87 29 år, Sthlm. Tvåan BF 19/11

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11

Matl - 30 år - Sundsvall - Tredje barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca)

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

anonym (30/11) - 21 år - västerås - första barnet - BF 30/1

Zebra89 - 26år - Örebro - första barnet - BF 27/11

• Trasan87
    soffis87 skrev 2016-04-03 09:41:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in här! Är i vecka 9 nu (8+2) och har beräknad bf den 11e november, vilket är min och sambons årsdag. Firar dessutom 5 år i år - men man säger ju att det endast är 4% av barnen som föds på beräknad dag, så det lär ju inte bli då

Var på inskrivning och UL i fredags, vilket var spännande! Fick då se den lilla bönan, så underbart! Får verkligen hoppas nu bara att allt går bra till den osäkra perioden är över, så att man kan pusta ut lite samt börja berätta för de närmast anhöriga. Vi har nämligen inte berättat för någon än - inte ens våra föräldrar.

Mår förvånansvärt bra, lite lätt illamående vissa eftermiddagar bara samt extremt trött! Dricker vanligtvis säkert 5-6 koppar kaffe om dagen, så att dra ner till 2 med denna tröttheten har varit tuff. Får hoppas att det släpper snart

Kan föressten tillägga att jag är 28 år och min sambo 25 (vi hinner dock fylla 29 och 26 innan bf). Och det är vårat första barn.

Både jag och min närmsta kompis fick våra barn på bf, man ska aldrig säga aldrig
  • Trasan87

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

• Trasan87
    Tussilago89 skrev 2016-04-05 07:10:55 följande:
    Jag löptränar 3-5 gånger i veckan och kör även lite styrka efter löpningen. Har varit ganska förskonad från illamående hittills och det har mer kommit i vågor under 1-2 dagar och sedan planat ut så har i stort sett kunnat träna som jag brukar tills nu ( 7+1) dock kan jag inte ta ut mig lika mycket som innan för då mår jag lite illa så jag har nog lite lägre tempo och försöker lyssna in kroppen. När jag blir tyngre så byter jag ut löpningen mot crosstrainer och simning tänkte jag. Hoppas man kan hålla sig lite rörlig under hela graviditeten. Tror det gör gott både under och efter förlossningen!
    Vad kul jag funderar oxå på simning längre fram, om kroppen tål kloret vill säga, har haft lite problem tidigare. Men det känns som en bra form plus att man slipper känna sig så tung! Jag hoppas kunna köra på gymmet så långt som möjligt, iaf ett pass i veckan och lite lugnare såklart. Finns även mammapass som jag gick på med dottern som skulle kunna vara något!
  • Trasan87

För mig har det lindrat något att dricka ingefäravatten, det ska ju lindra illamående men vet inte om det mer är psykiskt :)

• Trasan87
    Iskristall skrev 2016-04-09 09:13:16 följande:
    Jag har tyvärr inget svar, för jag undrar också. Jag är v11 (10+5) och är fortfarande svullen och gasig. Hoppas nån kan ha nån tanke om när det börjar avta?!
    Med första barnet var jag bara svullen första veckorna, efter v 11 försvann svullenhet, illamående och allt förutom tröttheten. Sen syntes inte bebismagen förrens v 26 på mig! Vi får se om det blir likadant denna gång, dock kommer nog magen tidigare!
  • Trasan87
    Matl skrev 2016-04-10 21:22:05 följande:

Måste tyvärr lämna denna tråd då jag fick missfall igår...känns fruktansvärt tungt och jobbigt...man känner sig så jäkla misslyckad Och undrar vad man gjort för fel.. Även fast jag egentligen vet att man inte kan påverka alls.. mitt första missfall och så pass "sent" som i vecka 8, dagen före vecka 9....och när man fått se hjärtat slå för lite mer än 1 vecka sen...känns förjävligt

Önskar er andra lycka till!

Nej vad tråkigt! Beklagar verkligen... Hoppas det tar sig snabbt igen! Styrkekram
  • Trasan87
    MamiFrench skrev 2016-04-13 15:17:52 följande:

Hej tjejer, jag har mått så dåligt senaste veckan. Har tillbringat större tiden i sängen och det enda jag har fått i mig har varit frukt. Började med Postafen igår och tycker att den tar bort udden av illamåendet, så jag kan jobba iallafall. Berättade för chefen som blev glad men överraskad, berättade även för min närmsta kollega som inte tog emot de lika bra eftersom de själva har försökt länge. Sa dock att jag har förståelse för det, men ändå tufft att se henne så ledsen.

Och idag var vi på Vul och fick se lilla mini, hjärtat slog och det såg "så perfekt ut som det kan vara" som läkaren själv sa. En otrolig lättnad! Funderar på när vi ska berätta för syskonen, hur tänker ni andra?

Vad skönt att det såg bra ut! Vi ska på UL nästa vecka. Hade tänkt att vi skulle berätta då veckan efter om allt ser bra ut, när sambon fyller år, går in i v.12 då!
  • Trasan87

Usch jag lider med er. Vecka 10 här och tro det eller ej så har illamåendet lättat något precis som förra graviditeten. Imorgon inskrivning och på tisdag ul, får vi se hur många det är där inne!

• Trasan87

Ultraljudet idag såg bra ut och det var som tur är bara ett foster (släppte tre ägg)
    Jag kan också tänka mig gå med i fb gruppen, vem kan lägga till?

• Trasan87
    Greta90 skrev 2016-04-19 21:52:03 följande:

Hej! Tänkte flika in här med några frågor..

Gick in i v.12 (11+0) idag, om man räknar sista mensens första dag. Imorgon har jag mitt första besök hos barnmorskan. Tänkte bara höra vad jag har att förvänta mig? Kommer dom att göra ett ultraljud så man får se att bäbis mår bra? Är det något speciellt jag måste tänka på?? Är otroligt nervös och rädd att det inte ska vara något där inne. de senaste 2 veckorna har jag inte känt av några direkta symptom och i måndags kom det lite, ytterst lite blod när jag torkade mig. Har dock inte haft någon mer blödning eller någon smärta eller liknande...... 

Är så orolig och nervös.. vill verkligen att det ska vara en liten bäbis där som mår bra..

Är det inskrivning? Då brukar man få svara på massa frågor om typ kost, levnadsvanor, alkohol, sjukdomar inom familj etc. Passa på att ta upp din oro om symtomen.
    Man får ta blodprov som kollar blodgrupp, vissa sjukdomar och kolla järnvärde och blodsocker. Man får kissa på en sticka så kissa inte precis innan. Ultraljud får man inte göra, det är bara speciella mottagningar som gör det som man får boka upp privat eller om något verkar fel! Lycka till!
  • Trasan87
    Greta90 skrev 2016-04-19 22:41:16 följande:

Aa, det är mitt första besök så. Jag tog kontakt med min vårdcentral så fort jag plussat för att jag ville träffa en barnmorska och få detta bekräftat (trodde inte på att jag var gravid..haha) och då tog en kvinna kontakt med mig och frågade när jag hade min senaste mens och efter de bokade hon in de här besöket.

Jag har även fått några papper hemskickade som jag ska fylla i om min hälsa, levnadsvanor, sjukdomar m.m. inför besöket. 

Får man göra något som kan bekräfta på att det finns ett liv där inne?? :/ Kommer aldrig palla vänta till v.18 eller när det nu är man gör RUL. Om det inte lever något där inne så vill jag gärna veta det.. :/ Är extra orolig nu pga blödningen och att jag ej känner några speciella symptom.

Prata med din barnmorska och berätta hur orolig du är så kanske hon kan hjälpa dig boka in ett UL?
    Jag bokade in ett privat som jag var på igår, det kostade 550kr så jag tyckte det var värt det.
Svar på tråden BF november 2016