BF november 2016
Vi är nästan lika i graviditeten jag är 4+6 så v 6 imorgon. Började må som värst i v 7 sist. Mår lite illa i perioder nu och då av nån speciell lukt.
Vi är nästan lika i graviditeten jag är 4+6 så v 6 imorgon. Började må som värst i v 7 sist. Mår lite illa i perioder nu och då av nån speciell lukt.
Vad äter ni för vitaminer ? Jag har ju ätit folsyra i flera år men undrar om jag ska byta till något annat nu med "allt i"
Hsr läst om några men vilken ska man välja ? Gravid ? Kvinna ?
Lr bara ta folsyra och fortsätta med varierad kost ,mycket fisk grönsaker & ren mat ? Har inte bokat samtal med barnmorska ännu men minns att förra gången var de mest en vägning och några häften man fick. .minns inte vad hon sa om vitaminer
Jag äter Thorne Basic Prenatal samt MumOmega, blev rekommenderad dem eftersom de inte innehåller några tillsatser.
God morgon ! Hur mår ni ? Jag har sovit som en kratta & mår illa när ja ligger på sidan när ja ska somna?! Har inte kommit ut på morgonpromenaden med Hundarna , brukar gå 5 km varje morgon så de är lite motionerade innan dagen drar igång.. men mår illa & hwr ingen lust haha.. fixk papper så nästa vecka ska ja till sjukhuset på kontroll , är då i v7 lr 8..hoppas de gör ett vul så ja kan släppa tankarna om en mola igen !! Ringer bm eftet de för inskrivning tänket jag :)
Imorses fick vi se vårt lilla frö, i v6+2
Ett hjärta som slog & allt såg bra ut , åh ja grät & sambon såg helt borta ut haha vi blev så chockade att de såg bra ut denna gång ..
Vart väldigt orolig pga molan jag fick sist
Om 4 veckor ska vi tillbaka igen , känns skönt för extra koll denna grav när ingen ville kolla mig förra gången då jag kände att nått inte stämde.. så nu kan jag andas ut lite men än är de lång bit kvar :)
Fråga - vad är det för FB-grupp ni pratar om?
Själv är jag nu i 4+4 och känner mig rätt ogravid. :-/ Det enda är att jag har lite ömma bröst och tycker att allt luktar mögel. :D
Ska ta ett digitalt test igen senare i veckan. Testade på BIM och fick 1-2 v och vill se om jag får en ökning nu. Kommer kunna känna mig tryggare då.
Ni andra som är < 5 veckor - hur mår ni? Några känningar?
Jag kände typ inget förrän v5-6 , är i 6+2 nu
Då bara slog de till med illamående & trötthet
Har så varannan lr ibland var tredje dag , annars mår jag bra med hanterbart illamående & trötthet..nej som sagt vissa agar är gräsliga .. hade en sån lugnt dag i söndags och yrodde allt skulle gå fel men hjärtat tickade på ett vul imorses så ja e lite lugnare
DET är så olika , min kompis kände ingenting förrän bebis började sparka medan en annan var sängliggande typ hela första trimestern & bara kräktes. .
Hoppas de går bra för dig & att du börjar känna mer , hoppas du slipper illamåendet för de sjukt jobbigt haha
Jisses vad illamående jag är, helt sjukt, och lättare lär det ju inte bli närmsta veckorna (5+3 idag).. Blir det ännu värre är jag rädd att jag får sjukskriva mig :/
Går in i v8 idag , tkr illamåendet lugnat ner sig men tröttheten. .Herregud va ja sover haha..I magen känns det att de händer saker & jag kan inte ha nått som sitter åt..de känns obehagligt & min garderob kan inte erbjuda mycket mer än jeans med hög midja och lösa tröjor..ser ut som jag ätit väldigt mycket de senaste så de tajtare plaggen får vara. . Sen funkar ju magen sådär vissa dagar , ajaj..Ska ringa barnmorskan imorgon , har inte orkat de för vill inte riktigt tro på de här eftet förra missfallet men allt är så annorlunda mot då
Hur har ni de me maten? Ja kan inte äta som jag brukar , åt en liberal lchf innan.. nu tål jag inte att se ägg grädde smör fisk osv.. vill ha potatis kött pasta smörgåsar ost filmjölk & mjölk.. gillar inte ens det sistnämnda men dricker mer än sambon nu haha
Försöker tvinga i mig frukt & grönsaker men är inte alls road av dr som innan.. har dessutom illamående race varannan lr var 3e dag.. kan knappt röra mig då & vill bara sova , ska börja nytt jobb nästa vecka så har som tur är haft semester de senaste 2 veckorna.. vet inte hur jag skulle klarat mig annars , bör jah testa något receptfritt lr seaband? Hur gör ni ?
Jag har också ätit Lchf innan men så fort jag + så har jag lagt till mer kolhydrater. Tror kroppen säger till vad den vill ha. Är mer sugen på bröd och mindre dig på fett. Jag byter också jobb om 2v. Tänker du hålla hemligt så längre som möjligt på jobbet? Är du provanställd? Jag fick en 6 mån provanställning så är lite nojig då jag måste berätta innan den tar slut.