Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF november 2016

Vanilla ice queen skrev 2016-02-29 17:37:11 följande:

Håll dig ett par timmar och testa och visar det "inte gravid" så tar du ett nytt med morgonurin om någon dag gör gravid är du ju onekligen i vilket fall. Det står att CB digital kan tas upp till 5dagar före bim men jag har läst att folk upplever att de är segare. Men bim +-1 lär det ju synas.

Hållt mig i 2h nu,inte druckit något. Hur länge bör jag hålla mig tro? Känner att jag sprängs snart så sambon måste få veta. Helst innan inskrivniningen.
  • Lilla Luna
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-29 17:44:40 följande:

Kör nu! Det värsta som kan hända är att det står inte gravid. Vilket jag inte tror att det kommer göra, men gravid är du ju...

Nervös väntan dessa minuter! Tog ett cb + som jag kan använda annars för där är ett fint plus. Lite svagt dock.
  • Lilla Luna

Skakar! Hjärtklappning! <3

Skrev till sambon: "har en present till dig då du kommer hem. Hoppas du gillar den, jag älskar den!"
  • Lilla Luna
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-29 17:59:04 följande:

Yhey Haha, åh vad spännande Du får berätta sen om hans reaktion när han öppnade paketet

Jag skakar! Är så lycklig och chockad. NU böev det på riktigt! Hoppas Liten mår bra där inne och vill stanna. :)
  • Lilla Luna
    Cfmilla skrev 2016-02-29 19:07:34 följande:

Men åååååh <3

Vanilla ice queen skrev 2016-02-29 18:09:38 följande:

Ja det är ju det jobbiga nu i början att man inte kan kontrollera hur det står till där inne. Jag försöker att ha is i magen och inte planera för mkt. Men har nyss fått nytt jobb och är i slutet av min utbildning så jag lär börja fundera lite på hur jag ska lösa olika saker men jag är skrockfull och tror att det kommer gå åt skogen om jag börjar planera minsta lilla.

Vågade knappt ge den till sambon. Han stirrade i lådan ett tag. Sen frågade han om det var på riktigt. Så började han gråta. Han har gråtit flera gåger nu. Varje gång han kollar i lådan börjar han gråta. Han påstår att han inte är redo än. Men vem är det? Vi har 9mån på oss. Kommer gå så bra!
  • Lilla Luna
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-29 21:01:47 följande:

Men åh vad härligt! Nej min 41åriga sambo är nojjig att han inte är redo även om han är glad och vill detta så nobbar han. Vi har jobb, hus, bil och mina döttrar. Ändå blir han nervös och undrar om han är redo tror alla känner så och särskilt killar

Man är nog inte redo fören man har bebisen i famnen. :) vi har bil pch bostadsrätt. Stadig ekonomi. Sambon får fastanställning från och med imorgon. Alla pusselbitartrillar på plats nu. Jag drömmer dock om ett hus. Men det tar vi sen. :)
  • Lilla Luna
    solidafrida skrev 2016-02-29 21:21:58 följande:

God kväll!

Jag har läst igenom vad som hänt här sedan i morse... En hel del! 

Kul att ni svarat på min fråga! Jag är fullt medveten om att inte alla har lyxen att välja och jag försöker vara ödmjuk inför det, men jag tycker samtidigt inte att de som har lätt att bli gravida ska behöva hymla med det för att inte trampa någon på tårna. Som i alla andra situationer har vi olika förutsättningar. Jag var och är nyfiken på hur Vi här i tråden hamnat i samma grupp?! 

Vi har ett januaribarn och ett junibarn sedan innan. Det blir perfekt med ett novemberbarn nu, så hinner vi spara mellan födelsedagarna;) 

Ringde MVC idag och först ville de ha ett livstilssamtal... What? Har era MVC sånt? Och tur att jag ringde idag, finns nämligen ingen tid för inskrivning förrän jag är i v.14. I vilken vecka har man inskrivning i era landsting/regioner? Jag har gått i v.11 tidigare men det är visst andra tider nu. Skit samma, jag är glad ändå! Min barnmorska är underbar! Det är liksom pricken över I under graviditet när ens barnmorska är en person man längtar att gå till. Hur tänker NI, viktigt med MVC-kontakten eller ganska oviktigt? 

Jag mailade idag och fick tid på torsdag. Är då i v4+4.
  • Lilla Luna
    Cfmilla skrev 2016-03-01 07:09:31 följande:

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

Så typiskt! Håll hoppet uppe. Håller tummarna för ett nytt plus snart. :)
  • Lilla Luna

Ni som kan/vet. Vad ska jag undvika att äta och dricka nu? Vad är bra att äta och dricka. Så rädd att Liten ska försvinna. :o

• Lilla Luna
    Mrs R skrev 2016-03-01 07:19:12 följande:

På livsmedelsverkets hemsida står allt du behöver veta om vad man bör och inte bör veta. Sen ska man alltid kolla i bipacksedeln eller med sin barnmorska när det gäller mediciner. Ipren ska man t.ex. undvika.

Jag tar aldrig mediciner typ. Så länge jag inte är riktigt sjuk. Så det känns tryggt på den biten. Ska se över listan och mitt skafferi senare. :)
Svar på tråden BF november 2016