Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF november 2016

Inne och mysa vet jag inte, har två hundar så lär bli en del promenader. ;) men vilket som så är det tokmysigt! Är du född 90. :) vart bor du?

Sist men inte minst: GRATTIS!

90pettersson skrev 2016-03-01 10:04:24 följande:

Hej allihopa! :)

Hoppar in här. Bf 10 november enligt NC, första barnet :)

Hallå! Huuur mysigt med en liten november bebis?! Man slipper vara superhöggravid mitt i sommaren sen får man bara vara inne och mysa under vintern sen till våren kan lillen krypa runt ute, ååh <3

• Lilla Luna

Jag är född 92, men vi är nära i ålder. :)

90pettersson skrev 2016-03-01 10:31:21 följande:

Hihi då är det bara ta sig ut hur vädret än ser ut. Jaaa! :)

Jag är född 90, du med?

Vill inte skriva ut i tråden än men har skickat privat meddelande till dig :)

Tack detsamma och grattis till alla andra i tråden också! :)

• Lilla Luna
    78kanel skrev 2016-03-01 14:10:14 följande:

Alltså hur har ni det med humöret?

Jag blir så känslig och retlig plötsligt när jag är gravid. Nästan paranoid ibland. Tror att min sambo egentligen tycker andra saker än han säger osv. Så dumt! Vi har ett bra förhållande och är kära.

Kan också oroa mig oproportionerligt mycket över hur de äldre barnen mår och har det i skolan, eller ekonomin etc. Kan bli liten och ynklig för minsta lilla, och harett så starkt behpv av att allt ska vara bra och lugnt pch under kontroll.

Är ni normala ni?

Inte märkt av humöret än. Kommer kanske? Men känner mig inte gravid. Hur det nu ska kännas.
  • Lilla Luna

Aaah! Har verkligen mensmage nu. Gasig och sånt. Mensvärk. Bara den inte kommer och Liten vill stanna.

Tips på tidsfördriv/gravidpyssel eller bra gravidläsning? :)

• Lilla Luna
    Belly skrev 2016-03-02 08:18:50 följande:

Här har illamåendet börjat smyga sig på, usch!

Illamåendet kom i vecka 8 med sonen och med tanke på att det endast är vecka 6 nu så blir jag livrädd att det ska bli ohanterbart!

Illamående på morgonen, kanske berodde på att jag var lite hungrig eller så? Brukar aldrig vara hungrig direkt när jag vaknar men men. Hoppas det inte blir värre för någon av oss!
  • Lilla Luna

Ni som varit gravida förr/ har barn sen innan, har ni några tips för oss som väntar första barnet? Att tänka på? Vitaminer? Bra att ha? Övningar för rygg? Ja, allt! Jag kan inte fatta att jag är gravid. Känns så skumt att säga att jag är gravid. Det är så skrämmande och roligt på samma gång. Så nytt.

• Lilla Luna
    78kanel skrev 2016-03-02 16:04:25 följande:

Så roligt med första barnet, jag minns lifte vagt hur det var fast det var länge sedan. Väntar nu fjärde barnet. Råd:

- Folsyra. Håll koll på järnvärdet också, det är lätt att få järnbrist och då blir man supertrött.

- Räkna med att vara lite slut mot slutet (och i början) så var snäll med dig själv.

- Känn inga måsten. Det är typ heligt att gå omkring och ha en bebis som växer i magen, känn dig viktig och ta dig rätten att styra och ställa lite ;)

- Dokumentera magen. Roligt att ha sedan!

Vad jag ska styraoch ställa sen! Trött som f*n nu. Har lätt för järnbrist... ska ta upp det med bm imorgon.
  • Lilla Luna
    solidafrida skrev 2016-03-02 15:07:48 följande:

Njut! Träna! Ät INTE för två!

Vanilla ice queen skrev 2016-03-02 15:12:41 följande:

-Käka folsyra eller multivitaminer för gravida.

- Har inga specifika ryggövningar men jag tränar som vanligt under graviditet förutom nu i början då jag inte vågar köra fria vikter med för tung vikt pga tidigare missfall.

- Ät för Guds skull inte för två, det är inte kul att gå runt som en vandrande boll efter man fött barn och att man ammar bort kilona stämmer långtifrån för alla...

Jag har fullt upp med att äta för en, haha! Försöker njuta men det blir nog mer då graviditeten blir mer äkta. Nu är allt så nytt. :)
  • Lilla Luna
    solidafrida skrev 2016-03-02 15:06:34 följande:

Intressant! Så du är klar till sommaren?

Vi har velat skaffa fler barn i flera år, men jag pluggade och sen hade vi nåt annat i vägen och sen ville jag bli fastanställd och sen var jag ny på jobbet... Nu är min man ny på jobbet, men va fan, blir det någonsin helt perfekt tajming..? Jag önskar att jag hunnit komma upp mer i lön också, samtidigt som vi inte vill bli "för gamla" eller så mycket äldre egentligen.

Har ni andra perfekt tajming? Eller värdelös tajming? Eller tänker ni inte så?

Jag har bara ömma och fyllda bröst, i övrigt inga tecken!

För oss är timingen ganska bra. Sambons provanställning gick ut sista feb och från igår går han på fast anställning. Dock bara 50% men efter 3år som arbetslös hurrar vi! Jag har jobbat ett år på mitt nuvarande jobb. Vår snorvalp till hund hinner bli ett år så jag hinner träna han ordentligt. Vi har nyligen flyttat till en bostadsrätt och köpt ny bil. Renoverat sovrummet och det som är kvar att göra är det blivande barnrummet. :) hade dock önskat bli gravid tidigare men bättre sent än aldrig. :) är så tacksam för den lilla i magen.
  • Lilla Luna
    palomablanca skrev 2016-03-02 19:06:59 följande:

Tips från en m barn sen innan:

Som många redan sagt - folsyra o järnvägar

Ät inte för två! Det är inte lätt för alla att gå ner, jag gick tom upp efter förlossningen

Börjar ni känna av fogarna kontakta sjukgymnast direkt

Dokumentera dokumentera dokumentera -ångrar bittert att jag inte gjorde det sist

Skit i alla råd ni inte bett om, alla veta bättre typer och alla "vänta du bara" kommentarer. Detta råd häller även efter bebben är född.

Njut av att boa o köpa bebissaker o pyssla inför bebben ankomst. Det kommer aldrig igen att göra det för första gången.

Och visar det sig att ni inte kan njuta av att va gravida (långt ifrån alla som njuter av själva graviditeten) så är det helt okej!

Vilka superbra tips! :D längtar tills vi ska börja köpa grejer. :D tips på pyssel för bebis?
Svar på tråden BF november 2016