Inlägg från: Let it Rain |Visa alla inlägg
  • Let it Rain

BF november 2016

Bell13 skrev 2016-03-15 13:20:06 följande:
    Vilken vecka är du i? Symptomen brukar ju komma ordentligt i v 7-8
    Vecka 5, så jag vet att jag är tidig. Ska försöka slappna av i tanken, men det är svårt. I detta läge hade jag faktiskt föredragit att kräkas ett par ggr om dagen bara för att få veta att mitt lilla sesamfrö till bebis mår bra.
  • Let it Rain
    RapidAngel skrev 2016-03-15 13:47:27 följande:
    Hej! Samma här! Det är som att allt slutade helt plötsligt?! Jag kunde få "mensvärk" som var superkraftig i typ 30 sekunder och sen blev det bra. Jag har aldrig haft ont i brösten, metallsmak eller cravings. Jag har vart sjukt sur och arg, men det har också försvunnit (det var ju bra iof..) Och det är detta jag är mest nervös för: Jag är mindre trött! Jag sover tom mindre på nätterna och är inte ens trött på dagarna.. Mycket konstigt.

Men jag var på suuuupertidigt VUL i fredags och då fanns det iallafall någonting där. Ska faktiskt tillbaka redan nästa vecka för att se om man då kan se nåt hjärta. Hoppas på det:)

Vilken vecka är du i?
    Herregud vad jag känner igen mig! Jag är oförskämt pigg och vaknar lååååångt innan jag brukar. På det stora hela så kan jag säga att jag mår BÄTTRE än annars, för i normala fall har jag värk i ryggen men den är nu som bortblåst.

Jag är i vecka 5. (4+3 idag om jag har räknat rätt.) Du då?
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-15 21:09:43 följande:
    Det viktiga är väl just ägglossningen för det brukar väl vara 14 dagar till mens för de flesta? Mens till ägglossning kan ju variera lite mer. Räkna ägglossningen som 2+0
    Jag har 12 dagar mellan min ÄL och mens (har testat med stickor och den ligger konstant på detta).

Om jag räknar ÄL (28/2) som 2+0 så borde jag vara i 4+2 idag och ha BF den 21 november. Jag har dock sett vissa kalkylatorer som sätter BF 19 november på mig när jag fyller i ÄL-datum. Vilket är egentligen korrekt?
  • Let it Rain
    vemorkarvänta skrev 2016-03-16 10:57:28 följande:

Jag har fick ett plus i förrgår och igår så det blir i slutet på November för min del om jag får behålla det. Som sagt kan man bara hoppas. Jag känner ingenting så hade inte testet varit så tydligt hade jag inte trott det

Jag har inte heller några symptom förutom att mensen inte kommer och jag är vecka 4+3. Faktum är att jag till och med mår BÄTTRE än vanligt; jag är piggare, vaknar tidigare och har massor med energi.
  • Let it Rain
    Esls skrev 2016-03-16 11:44:52 följande:
    Jag är också på 4+3 idag och känner inte heller minsta lilla symptom! :)
    Det kanske dyker upp senare, eller så har vi bara tur att vi kan gå symptomfria länge. Vi får se. :) 

Första barnet?
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-16 12:52:19 följande:

Igår kom mitt illamående på riktigt. Fick knappt i mig nån mat alls. Idag likadant men lite bättre efter en lång promenad. V 5+1 idag
    Hur mår ni andra?

Bättre än någonsin utan några symptom alls! Vill iofs känna nåt... Dock så är jag bara i vecka 4+3 (5).
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-16 13:38:28 följande:
    Mådde också bra fram till 5+0 då brakade hormonerna loss.
    Det är skönt att det kommer ska till läkaren imorgon och få lergigan komp utskrivet.
    Jag har iofs varit gravid två ggr tidigare utan symptom då jag gjort abort, den ena gick jag till v 12.
  • Let it Rain
    Esls skrev 2016-03-16 12:46:46 följande:
    Man kan ju hoppas!!

Ja, du? :)
    Samma här. :) Har ni försökt länge eller blev det bara?
  • Let it Rain
    Esls skrev 2016-03-16 14:18:49 följande:
    Det här var andra försöket! Så det gick fort!!
    Ni då?
    Detta var fjärde. Trodde att det skulle ta längre tid dock eftersom jag snart är 37.
  • Let it Rain
    vemorkarvänta skrev 2016-03-16 15:27:29 följande:
    Ja jag känner mig mest som på små moln jag. Jag blödde en skvätt på BIM dagen men det försvann lika fort som det kom, sen var det rosa/bruna flytningar mest. Jag trodde därför att det var kört redan då, blev så sjukt besviken (efter att ha försökt i 1.5 år). Sen kom andra chocken när jag anade ett streck på stickan ????. Har du testar plus?
    Jag testade positivt redan förra torsdagen och har sedan dess testat en gång till. BIM var i lördags och mensen uteblev då. Däremot har jag inte ett endaste symptom förutom utebliven mens, så jag känner mig lite orolig. :/
Svar på tråden BF november 2016