Inlägg från: idetenklabordetvackra |Visa alla inlägg
  • idetenklabordetvackra

BF november 2016

vanjastina skrev 2016-04-01 10:03:17 följande:

Jag mår så kasst. Min kost just nu består av smörgåsar, smoothies, risifrutti och isglass, den enda jag får i mig.. Vill bara att de här veckorna susar förbi så att jag börjar må lite bättre, jäkla illamående :/

åh va sugen ja blev på isglass hahaaha... de suger verkligen att må såhär,förstår dig ! har du testat ingefära the ? har provat i 2 dagar och tkr de lindrar faktiskt & knapra i mig några smörgåsrån innan ja går upp..är sängliggqande de dagar det vart som värst..lever på mackor,melon & färdigmat.. äter aldrig halvfabrikat annars men nu kan ja få ett sug utan dess like på färdig fiskgratäng,soppor osv när ja är i affären..knasigt hur man blir haha
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-04-01 13:54:44 följande:

Skönt att man inte är ensam!! Känns som att jag bara gnäller just nu men har verkligen 0 energi pga att jag kräks och är illamående. Sådant te ska jag testa - tack för tipset! :) Nää vanligtvis äter jag exemplariskt men nu är det hemskt, haha. Leva på smörgåsar och risifrutti är ju inte direkt enligt tallriksmodellen men vad gör man inte, får kväljningar bara jag öppnar kylskåpet och råkar se andra livsmedel liksom..

Ja antingen köper du färsk , skivar & kokat !tkr de e gott me färsk citron i oxå !koka upp & sen kan de dra en stund innan du värmer igen & dricker me mjölk lr va du vill ha i :) Annars finns de färdiga sorter men upplevde att den me färskt verkade bättre :) bättre vi gnäller här så inte omvärlden tröttnar på en hehe.. ikväll ska vi berätta för min familj , ska bli himla skönt o ge en förklaring varför man ser ut som ett kylskåp & går i konstiga kläder.men ja tror mamma hwr fattat redan haha
  • idetenklabordetvackra
    Trasan87 skrev 2016-04-04 18:14:08 följande:

Ja fy vad jobbigt det är med illamåendet... Idag har jag trotsat det och gått till gymmet ändå, tro det eller ej, så fort jag började träna försvann det och har inte kommit tillbaka ännu. Har kunnat äta bra mat till middag också, fler sånna dagar tack! Någon mer som brukar träna på gym?

Jag tränar på gym , styrketräning lr pass, har dock inte vart där på 3 veckor nu men ska försöka komma igång igen nu när de känns som att illamåendet släpper & jag vet hur den här tröttheten funkar haha .har försökt promenera och de lindras av att vara aktiv ! Om jag lägger mig ner så är de värre än värst .. bra att du Trots illamåendet & tog dig dit !!
  • idetenklabordetvackra

idag var ja på inskrivningen, nästa vul & nästa tid bokad hos bm i slutet av april , spännande tider !
    v.9 nu så de går sakta men säkert framåt i illamåendets tecken ;)
    vill bara käka melon, lakrits & dricka äppeljuice, riktigt bra kostcirkel haha
    fick köpa en ny bh ihelgen då mina blivit för små.. så himla häftigt vad kroppen ändras på bara några veckor !!!

• idetenklabordetvackra
    Ninni87 skrev 2016-04-06 19:43:36 följande:

Är jag den enda som inte bokat tid hos bm än? *skäms*

Köpte förresten första mammabyxorna igår..Vilken befrielse! Men börjar bli svårt att dölja nu. Ska försöka hålla det 2 veckor till sen får jag nog berätta för chefen.

Jag fick de gjort i måndags , har dragit mig för att ringa, är i v9.., fick en tid snabbt så igår var jag där..
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-04-06 21:07:47 följande:

Någon mer än mg som inte orkar lika mycket på träningen längre? Jag tränar bl a kettlebells 2 ggr i veckan och jag känner mig som en pensionär på de passen sen några veckor tillbaka!! Blir megaflåsig, får hjärtklappning och känner mig bara allmänt seg. Har gått ut och spytt några ggr med, inte så kul :p Känner liksom inte igen mig själv då jag brukar orka massor och tränar jämt typ ..

Jag har likadant.. har inte tränat på 3 veckor.. blir flåsig bara jag tar en promenad , när jag styrketränat får jag yrsel...fick även så ont i magen efter ett cirkelpass ...så illamåendet har fått mig att ge upp allt utom promenader . min bm sa att ja inte skulle stressa utan blir det uppehåll under alla dessa omställningar så är de så. . Hoppas de ska kännas lättare om några veckor så börjar jah försiktigt då igen :) vilken vecka är du i? Jag är i 9 nu men har vart sån här sen v6 :/
  • idetenklabordetvackra
    Ninni87 skrev 2016-04-06 20:57:44 följande:

Skönt att jag inte är helt ensam då. Har tänkt ringa men fullt upp med allt annat. Har väl mest tänkt att förra gången ringde jag tidigt men fick ändå vänta till typ v 12 så har väl tänkt att det är ingen brådska.

Ok du får nog en tid snabbt om du är nånstans där veckomässigt ? :)

de är ju "bara" ett hälsosamtal, iaf här..tyckte man kunde tagit allt på nästa tid ist vid v12 men nu är de gjort iaf. . Ringde väldigt tidigt förra grav och sen fick ja MA 2 dagar innan andra träffen med bm i v12.. så ja har väl vart skraj denna gången för att ringa :/
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-04-07 06:37:17 följande:

Jag är i v 8, snart 9, för mig kom det redan i v 5. Så jäkla jobbigt!! Vill ju inte träna när jag mår för dåligt/för illa och samtidigt vill jag vara i god form inför förlossningen. Hoppas det går lättare för oss båda om några veckor!

Ja de hoppas vi att de vänder för oss , de är väl de värsta veckorna nu, enligt min bm ! Men vi hinner träna innan fl, de är en del veckor kvar ;)
Svar på tråden BF november 2016