AnnaZL skrev 2016-02-23 13:52:28 följande:
Har hon haft kompisar tidigare?
På somrarna har hon en kompis som hon umgicks med ute på landstället, men ingen hemma i stan. Det finns även en tjej som hon är med i skolan, men de umgås inte på fritiden.
Anonym (var glad) skrev 2016-02-23 13:54:01 följande:
Jag har ingen dotter, men jag tycker hon låter vettigare än många andra i den åldern. Jag hade då hellre sett att min dotter läste, pluggade m.m än att hon raglar runt på fest varje helg och fyllehånglar/har fyllesex med nån random kille, kommer i kontakt med droger och rökning o.s.v. Jag var själv lite som din dotter faktiskt, även om jag hade min första riktiga pojkvän i 15-årsåldern. Jag umgicks heller inte med andra så mycket i åldern 16-20, blev aldrig bjuden på festerna som innegänget ordnade o.s.v. Sen efter gymnasiet fick jag helt nya vänner som jag umgås med än idag. Var glad att din 17-åring inte super, knarkar och knullar runt, skulle jag säga.
Är det vanligt att 17-åringar numera super, knarkar och knullar runt? Jag minns inte riktigt hur jag själv var, men jag var definitivt mer social och hade kompisar samt utåtriktade hobbies. Hon verkar så ensam. :( Dessutom oroar det mig lite att hon aldrig ens pratar med nån kille. Jag tror säkert att det finns de som är intresserade, för hon är en väldigt söt tjej och jag märker att killarna tittar på henne när vi är ute, men hon verkar mest tycka att det är jobbigt med uppmärksamheten och drar sig undan och svarar knappt på tilltal om nån frågar vad hon heter.
IsDimma skrev 2016-02-23 13:52:30 följande:
Och sen när kan inte böcker vara en hobby?
Men visst. Lite underligt är det iaf på kompisfronten.
Jovisst, men jag menar väl mer utåtriktad hobby som lagsporter eller något sådant som tjejerna gör tillsammans. Hon tränade mycket tidigare, men bara ensamaktiviteter,