Anonym (Det värsta) skrev 2016-02-25 17:35:46 följande:
Jag menar nu om man är ofrivilligt ensam som ung, och det tror jag TS gör också. Med "normalt" menar jag, att ungdom dras till ungdom, och att ungdomar i alla tider har velat umgås med andra ungdomar, dansa, flirta, upptäcka det motsatta könet. Unga män har även druckit sprit, tävlat i olika sporter, slagits mer eller mindre på skoj eller allvar... (Numera ingår spriten även för tjejer, men DET behöver inte vara naturligt eftersom det är så nytt. Utan det är snarare en kulturell förändring att även kvinnor ska dricka alkohol när det är fest.)
Altså nu blir du vara värre och värre. Bevisar hur okunnig du är. Och försöker hammra in stereotypiska mallar i folk.
Ja många tonåringar har behovet av att dansa och flirta, men ge fan i att utgå från att det är för att "upptäcka det motsatta könet". Det kan lika gärna vilja vara ute och dansa och flirta för att hitta någon med samma kön som dem själva. Alla tonåringar som är ute och dansar och flirtar 'är inte heterosexuella, de kan lika gärna vara homosexuella, vilket är fullt normalt att vara det med homosexuellt.
Allt detta är naturligt i tonåren, på det sättet att hormonerna driver på och väcker lusten att hitta en partner. Vi ser det ju även hos unga djur.
Vet du vi ser detta fenomen hos djur med att även om hormonerna driver så uppvisar även vilda djur individuella avvikelser. Det kommer alltid att finnas oavsett djurart (ja människan är ett djur) individuella avvikelser och då dessa avvikelser konstant finns så klassas det även som normalt det med. Normalt kan förekomma på många olika sätt.
Och som sagt: det går aldrig fullt ut att ta igen. För även om du går ut och dansar när du är 30, så blir det inte samma upplevelse mera. Hormonbruset är borta!
Som sagt det kommer alltid finnas normala avvikelser, och att det kommer alltid finnas tonåringar som har andra önskningar än att bete sig efter en s.k stereotyp mall tonåring.
Nej man måste inte "må dåligt" bara för att man inte betedde sig som en sterotyp tonåring.
Det tonåringar KAN må dåligt av är ni s.k proffstyckare som anser att man måste bete sig som en stereotypisk tonåring, och de får inte lov att vara sig själva som individer.