Anonym (Mahia) skrev 2016-02-25 18:44:06 följande:
Detta är svårt att beskriva, men hon har uttryckt att hon önskar att vi gjorde slut så allt blir som vanligt igen så hon bara behöver förhålla sig till mammas sköna regler. Bla.; cykla utan hjälm, säger ja i princip till allt hon vill(förutom pengar), låter henne vara med i vuxenlivet när det är olika fester mamman har osv, ställer henne aldrig till svars, tvingas sällan till nåt etc.. Ja, vi har gemensamma regler här hemma, som även hon måste följa. Känner jag! Hur tänker ni?
Jag tänker som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att det beror på de saker som jag frågade om (och som du inte svarade på).
Hur gammal är hon förresten? Det är ännu en fråga som förstås också är en faktor. Vara med på fester - vad är det för fel med det? Det har alltid våra ungar fått vara också. Eller menar du att det är något särskilt destruktivt med mammans fester? Alla är kraftigt berusade, snortar heroin och har västar med klubbmärken...?
Ställas till svars? För vad? Hon kan väl knappast befinna sig på den anklagades bänk hela tiden? Vad är det för hemska saker hon gör som hon behöver ställas till svars för?