Bör omskärelse helt förbjudas?
Jag är av den åsikten. Religiösa sedvänjor skall inte få styra lagstiftningen i ett sekulärt samhälle, som det svenska. Av medicinska skäl kan dock försöksverksamhet få förekomma.
Jag är av den åsikten. Religiösa sedvänjor skall inte få styra lagstiftningen i ett sekulärt samhälle, som det svenska. Av medicinska skäl kan dock försöksverksamhet få förekomma.
Håller med helt!
Min 14-åring hade väldigt trång förhud - den gick inte att dra tillbaka alls - och blev till slut tvungen att operera som 11-åring då behandling med steroidkräm inte hjälpte tillräckligt. Han fick välja om han skulle omskäras eller om förhuden bara skulle snittas upp. Han valde det sista.
Håller med helt!
Min 14-åring hade väldigt trång förhud - den gick inte att dra tillbaka alls - och blev till slut tvungen att operera som 11-åring då behandling med steroidkräm inte hjälpte tillräckligt. Han fick välja om han skulle omskäras eller om förhuden bara skulle snittas upp. Han valde det sista.
Icke medicinsk omskärelse av barn bör förbjudas. Låt folk besluta om sig själva efter 18 istället.
Ja det borde förbjudas. Samt att ta hål i öronen på små bebisar.
Ja det borde förbjudas. Min man är omskuren för att hans föräldrar, som är kloka och fina människor, inte visste bättre på den tiden. De önskar också att de låtit bli. Han är nöjd som han är tack och lov men det borde vara ett beslut man tar själv. Jag tycker både om hans snorre och hans tatueringar men att göra onödiga permanenta ingrepp på sina barns underliv är lika fel som att tatuera in ett lejon på deras ryggar.
Jag måste tillägga att det är omskärelse på barn som borde förbjudas. Vuxna människor borde självklart ha rätt att omskära sig, operera in morrhår och klyva tungan om de så vill.
Ja, det måste förbjudas!
Principen är lika jävlig som kvinnlig könsstympning. Man skär inte i sina ungars könsorgan, för sin egen övertygelses skull...PUNKT!
Det ska inte enbart förbjudas i Sverige. Utan föräldrar som åker utomlands, och gör det, ska straffas JÄVLIGT HÅRT.
Med viss förhoppning kommer även andra länder följa med.