• Trooi

Sjunkande sf-mått v 36

Hej

Är gravid med första barnet v 36 (35+1). Hittills har mitt sf-mått följt normalkurvan. Mätning idag visade dock att det har sjunkit lite. Magen hade visserligen växt lite sen senaste mätningen för 2 v sen, men inte i samma takt som förr.

Ska därför göra ett tul nästa vecka för att kolla läget. Enligt BM är det inget att oroa sig över, men nojjig som jag är kan jag ändå inte låta bli att oroa mig att bebisen inte växer som den ska. Bebis var fixerad så visst kan vara så att den ligger med huvudet långt ner och därför blir måttet lite missvisande. Någon som har erfarenhet av detta och kan lugna en orolig själ? :) Kan tillägga att sf ligger på 32 nu.

• Svar på tråden Sjunkande sf-mått v 36
  • Trooi

Ja kanske dumt att stirra sig blint på sfmått. Det är bara det att det har legat på normalkurvan hela tiden och helt plötsligt så dippar det neråt. Så då blir man ju lite fundersam.

• Trooi

Ja exakt som mig, bara det är att min är fixerad med huvudet långt ner. Så visst kan det påverka sfmåttet plus att bm hade lite svårt att avgöra hur den låg. Tack, hoppas det går bra för dig också och att bebis fixerar sig snart.

Svar på tråden Sjunkande sf-mått v 36