• Alexi

Ångest hjälp hur ska jag göra

Men har du ett jobb där du faktiskt inte bör vara ledig i tre månader så måste du ju ta ansvar för det. Är pappan ledig i sommar med fp också?

• Alexi

Du kanske ska ta en dag i veckan ledigt under hela våren och bara två månader i sommar?

• Alexi
    Skrollan16 skrev 2016-02-28 12:02:30 följande:
    Pappan har eget företag o har ingen möjlighet att ta mer än 60 dagar
    Om han kan ta ut 60 dagar kan han väl ta ut 30 till. Tex genom en ledig dag eller halvdag i veckan under längre tid och umgås med barnet?
  • Alexi
    Skrollan16 skrev 2016-02-28 12:04:06 följande:
    Jobbar i en servicedesk o vi är fler med samma uppgifter men blir ju dålig stämning vilket är tråkigt????
    Varför blir det dålig stämning? Är det svårt att få in vikarie? Drabbar din frånvaro de andra anställda negativt?
  • Alexi
    Skrollan16 skrev 2016-02-28 12:12:25 följande:
    De kan ta i sommar vik men känns inte alltid som de gör det tyvärr o då drabbar det ju de anställda. Min sambo tog över sin pappas företag för 2år sedan o har ett jättesnabbt tyvärr. Chef o kan knappt vara borta en dag så har vi det tyvärr.
    Men är det då inte rimligt att du satsar på två månader ledigt i sommar och tar en dag i veckan ledigt under våren. Det är ju jätteskönt för ditt barn att gå kortare på förskolan nu innan skolplikten tar vid.
Svar på tråden Ångest hjälp hur ska jag göra