Föräldrapenning med 2,5 åring? Hjälp
Hallåj!!!
Kanske konstig/dum fråga men jag har inga barn sedan innan så ingen stor erfarenhet.
Drar det lite kort:
Jag fick min dotter juni 2013, var mammaledig fram till förra året ,januari 2015 så var hon 1,5år ungefär, dock fick jag min sista ersättning i september 2014, vilket innebär att jag levde på min man sept 14- jan 15.
Hade liksom ingen inkomst ,dagis skulle starta i januari så jag jobbade inte. ( har inget fast jobb) utan hittade ett timvik som ja började efter dagis inskolningen där någonstans i februari 2015.
Hur som helst ,loggade in nu på försäkringskassan o så ser jag 70 dagar kvar föräldrapenning ?varför är de kvar? De blev ju automatiskt sista utbetalning september 2014, inte för att 70 dagar är supermycket men ändå,just nu är jag hemma arbetslös har ingen inkomst mer än arbetslösersättning eller va de heter på "enbart" 2800-2900kr, så nu undrar ja 70 dagar är ju nästan 2 månader ,vore ju bättre o vara "mammaledig" till 2,5 åringen när ja ändå är hemma o arbetslös skulle liksom får mer pengar än just nu.
Någon som vet