Anonym (Pryd?) skrev 2016-02-29 08:14:22 följande:
Min sambo tycker att det (för hans del) mysigt att försöka vispa runt i snippan exempelvis när jag nyss vaknat eller just duschat. Sammanhanget är inte sexuellt för våra två tonåringar är hemma. När jag säger nej så tycker han att det visar att jag "inte inte är hans" och så blir det bråk. Vad tycker ni: Uppskattar ni att bli spontantafsade på snippan?
Vadå "inte är hans"?! Du är väl ingen pryl som är i hans ägo? En sak som han kan göra som han vill med?
Gör det klart att du är hans sambo, och han är din sambo, men att ingen av er äger rätten till den andres kropp för den sakens skull. Ni är varandras, men ni äger inte varandra!
Så fruktansvärt respektlöst att inte lyssna på ett nej utan att börja bråka om det. Om han inte kan lyssna på vanligt resonemang som förklarar vanligt folkvett, så tycker jag att du ska följa rådet nedan:
Anonym (ALdrig!) skrev 2016-02-29 11:11:59 följande:
Du kan väl börja med att sticka in några fingrar i hans mun eller näsa när du känner för det, så får han se hur uppskattat det är när andra tycker sig ha rätt till hans kropp.
Perfekt! Vispa runt med ett finger i munnen på honom då och då... När han surnar till och säger nej så använder du helt enkelt samma argument som honom.