• Isbit

skulle du bytt bil?

Jag har en ny bil årsmodell 2014 som jag inte trivs med. Den är trång osv...
    Köpte den då jag var sambo och nu när jag bor ensam är det lite för dyr månadskostnad.
    Har hittat en sån bil jag egentligen ville ha från början årsmodell 2011
    Och skulle sänka månadskostnaden med en tredjedel

Ska jag byta o chansa på att en äldre bil inte krånglar eller hur gör jag?

• Svar på tråden skulle du bytt bil?
  • Nyfikna72

Det är en myt att nyare bilar inte går sönder.......okej att de inte är utslitna och mycket såna reparationer men när de går sönder så kostar allt apa. En styrenhet ballar ur, 28tusen plus jobb. Ett led bakljus går sönder, 16000kr........osv osv.....

• Anton Chigurh
    Nyfikna72 skrev 2016-02-29 19:42:05 följande:
    Det är en myt att nyare bilar inte går sönder.......okej att de inte är utslitna och mycket såna reparationer men när de går sönder så kostar allt apa. En styrenhet ballar ur, 28tusen plus jobb. Ett led bakljus går sönder, 16000kr........osv osv.....
    Visst är det så, men det framgår inte av TS vilket bilmärke hon äger idag. är det tex en Kia har hon ju en jäkla massa år kvar med full fabriksgaranti (om hon sköter servicen korrekt vill säga) och då byta till en, Volvo kanske, utan någon garanti (eller ja, 3-6 månader beroende på bilfirma). Det bör nog tagas i beaktande det också.

Är det byte till en likvärdig bil vad gäller garanti så lär förmodligen garantin vara slut ganska snart i vilket fall och då skulle jag nog fan bytt om jag hade lite skral ekonomi och kunde sänka bilkostnaden med drygt 33 %. 

Lite så.

MHV //Anton 

olcarnew.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Isbit

Nu har jag en Toyota verso och vill byta till en Ford s-Max

• Nyfikna72

S-max är ju en stor familjebil? Ska du ha en sån som ensam? Du kanske menar C-max?

• Gon

Jag skulle hållt mig borta från Ford. Har ägt ett par själv och det är så dålig kvalitet på grejerna att jag ALDRIG kommer att köpa en igen..

• Isbit
    Gon skrev 2016-03-03 11:09:06 följande:

Jag skulle hållt mig borta från Ford. Har ägt ett par själv och det är så dålig kvalitet på grejerna att jag ALDRIG kommer att köpa en igen..

Beror väl lite på hur gammal bilen är oxå eller?
  • Gon
    Isbit skrev 2016-03-03 20:46:05 följande:
    Beror väl lite på hur gammal bilen är oxå eller?
    Bägge mina bilar köpte jag fabriksnya. Det tog inte lång tid innan det dök upp problem: rost, detaljer som lossnade, div missljud, saker som gick sönder fortare än de borde osv. De var i och för sig trevliga att köra men den usla kvaliteten gjorde att man tröttnade fort.
  • Isbit

Jag tänker nog byta ändå ????????

Svar på tråden skulle du bytt bil?